De mol rijgt een rood scherm?
PJH zegt dat er in deze serie veel gaat gebeuren dat nog niet eerder is gebeurd. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat de Mol een rood scherm krijgt. Ze kunnen dit alleen maar doen als ze zeker weten dat de Mol kan blijven. En dat is nu het geval.
Klopt, hier heb ik ook aan gedacht, maar dan meer aan het feit dat de redactie wist dat Anniek de vrijstelling had, en dat ze daardoor HAAR het rode scherm gaven, omdat ze wisten dat zij er toch in zou blijven. Het feit is echter dat ze dan de mol zou moeten zijn. Als zij namelijk deze aflevering alles op Seb heeft ingezet, en hij is de mol, vervolgens krijgt Anniek een rood scherm. Dan gaat zij de volgende keer op iemand anders stemmen, en valt zij er dus heel snel af, want zij is ervan overtuigd dat Seb de mol niet is. Er zijn dus 2 mogelijkheden:
- Het scherm was nep, Anniek is de mol en weet dus al dat haar scherm rood wordt.
- Het scherm was nep, Anniek was de mol, heeft daarom expres alles fout in gevuld, zodat ZIJ gebruik zou kunnen maken van de vrijstelling.
- Het scherm was echt. Anniek is wel of niet de mol, feit is dat zij de minste goede antwoorden had.
Sebastiaan is niet de Mol
Sebastiaan kan je rationeel gezien afschrijven (hoewel ik hem heel erg verdenk). Als Anniek de mol is, dan is Sebastiaan het niet. En als Anniek een kandidaad is, dan is Sebastiaan ook de Mol niet, want Anniek krijgt een rood scherm omdat ze op hem gestemd heeft.
Nee. Regie doet veel, en je weet niet of er geknipt en geplakt is, waardoor het lijkt dat Anniek op Seb gestemd heeft. Daarbij is het ook nog eens zo dat je niet weet of ze wel stem op wie ze zegt dat ze stemt.. Ik blijf erbij dat Seb de mol is
Paula en Vivienne zijn niet de Mol
De vragen tijdens de reuzenradopdracht zorgen ervoor dat Paula en Vivienne de Mol niet kunnen zijn. Grote kans dat alle kandidaten weten dat die 2 uit Den Haag komen. Door de vraag zitten zij meteen vast in hun karretje en kunnen geen invloed meer uitoefenen op de uitslag.
Ook niet, want ik ben er van overtuigd dat de redactie niet altijd de mol op de meest strategische plaats zet. Daarbij heeft Paula er nog even buiten gestaan om bij Vivienne in het karretje te komen, en in die tijd was het mogelijk geweest voor haar te doen alsof ze het verkeerd begrepen had, en flink te mollen. Ik geloof niet dat de mol altijd de beste positie heeft. Dan zou je simpelweg daaraan al af kunnen leiden wie de mol is..