Tijdens het spel met het reuzenrad heeft moesten koppels worden gemaakt. Dit spel kun je als mol zijnde echter niet geheel saboteren (je bent altijd afhankelijk van de anderen), je kunt er echter alleen voor zorgen dat niet de maximale buit binnen wordt gehaald.
Dennis had het hier als mol zijnde erg gemakkelijk. Hij kan namelijk bij meerdere personen komen te zitten, iedereen die geen tatoeage heeft maakt een goed koppel. Maar hij weet tevens dat er maar een goed koppel voor alle overige vragen zijn. Dus als hij bij iemand, zonder tatoeage die eigenlijk bij een ander koppel hoort, gaat zitten is er wel een goed koppel, maar kunnen nooit alle overige koppels gemaakt worden. Als mol zijnde is dit natuurlijk alles wat je je wenst, aangezien je toch niet het hele spel kunt saboteren. Je kunt er wel voor zorgen dat er goede combinaties niet gemaakt kunnen worden, en op zo manier geld uit de pot weghouden.
De juiste koppels waren: Anniek en Hans (samen huisnummer 10)/ Froukje en Sebastiaan (samen 353 cm lang) / Paula en Vivienne (netnummer 070) / Dennis en Rick (samen twee tatoeages).
Dennis plaats zich eerst in een cabine met Hans, wat de tatoeage combinatie goed maakt, maar voorkomt dat de huisnummercombinatie gemaakt kan worden. Iedereen die de huisnummer combinatie wilt maken, moet eerst een goede tatoeagecombinatie uit elkaar halen. Als Dennis dan een paar beurten laten weer naar buiten wordt gehaald plaatst hij zichzelf bij Froukje in de cabine, wat er weer voor zorgt dat de tatoeage combinatie klopt, maar de lengte combinatie niet gemaakt kan worden. Wederom, iedereen die de lengte combinatie wilt maken zal eerst weer een juiste combinatie uit elkaar moeten halen. Als mol voorkom je op deze manier dus zoveel mogelijk dat er geld in de kas komt (eigenlijk is dat alles dat je kunt doen tijdens dit spel, want je bent altijd afhankelijk van de anderen), en je bent niet verdacht (aangezien jijzelf een “juiste” combinatie maakt).
Ik vind dit wel een goede redenering. Ik vroeg me ook al af hoe je nu als mol dit spel echt goed zou kunnen verpesten omdat je zo afhankelijk bent van of je eruit wordt gehaald of niet.
Maar... ondanks dat denk ik toch niet dat Dennis de mol is. Hij wil volgens mij winnen. Hij wil de mol ontmaskeren en zelf zo ver mogelijk komen.
Ik ben niet onder de indruk van het rode scherm van Anniek. Dat kan ze als Mol gedaan hebben, want ze had immers de vrijstelling.
Ze kan het ook heel slinks gebruikt hebben om een persoon uit te kunnen sluiten.
Wat ik me wel afvroeg is het volgende:
Er zijn nu al diverse keren spellen geweest waarbij eerst wordt gevraagd wie wil......... dan steken mensen hun vinger op en JP 'kiest' de kandidaten. Dennis is nu al meerdere keren in een soort van beginpositie gezet. Voor verschillende spellen was het voor de Mol van belang om juist bij de keuze te zitten of juist niet.
Als JP niet weet wie de mol is, hoe krijgt de Mol het dan voor elkaar om bij de juiste ploeg te zitten?
De vragen die ik heb zijn?
Krijgt JP van te voren de opdracht wie hij moet kiezen voor welke groep?
Zoniet hoe wordt er dan voor gezorgd dat de Mol op de juiste positie terecht komt in het spel?
En hoe kiest JP dan? En waarom is Dennis steeds in de eerste groepen en moet het spel zelfs twee keer starten? (de bus, het rad)
Wat denken jullie?