Nog even terug komend op het dagboek van de mol die na elke aflevering een stukje op de site zet. Daarin staat het woord: Tricky. Nou zit ik net een filmpje te kijken over de presentatie van het programma en dan komt op een gegeven moment Sebastiaan in beeld die wat gaat vertellen en dan moet je goed opletten bij 3.05! Daar zegt hij namelijk tricky
link naar het filmpje:
http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?movie=http://avrostream/mol_perspres1.wmv&title=Perspresentatie%20Wie%20is%20de%20Mol?&reurl=/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol&rid=1en hier het stukje uit het dagboek van de Mol:
"Ze hoefden alleen elkaar maar te kiezen en elkaar te vertrouwen. Maar dat is natuurlijk een punt. Want vertrouwen ze elkaar wel?
Misschien ben ik wel een van die twee met dat groene schijfje in handen... Dat vertrouwen is een lastige klus, dat snap ik ook wel. Want enerzijds moet je samenwerken en is er 1 persoon die van Pieter Jan de opdracht hoort en ga je alleen op zoek naar geld. En anderzijds laat niemand iets los over die vrijstelling.
Ik snap het wel, want in het begin van de vorige aflevering keek ik zelf nog wantrouwend om me heen bij ieder verdacht zuchtje.
Het is een tricky spel... Ik doe mijn best."
Alstublieft! aanwijzing of niet?
Ten tweede is mij iets opgevallen in deze aflevering bij de reuzenrad opdracht. Sebastiaan mag als laatste een draai aan het wiel geven en zo er voor zorgen dat de laatste twee goed op hun plaats komen. Eerder tijdens deze opdracht heeft Dennis opgeschreven wie er goed zitten bij elkaar op het papier onder aan. Wanneer Sebastiaan de laatste draai geeft haalt hij Paula en Vief uit elkaar die al de hele opdracht goed zitten. Terwijl op het bord duidelijk stond dat die goed zaten! Hij geeft als smoes: "Ik wist het niet want Rick zat maar naar beneden op het bord te wijzen". Terwijl het geen wat Dennis op had geschreven redelijk onderaan stond.
Is dit een mollenstreek of wat?
En aan de andere kant ook Dennis die nadat Peter Jan zijn woord heeft gedaan over de super vrijstelling en de pot (ook na de reuzenrad opdracht)zegt: Dus 9 beurten en
jullie hadden er maar eentje bij. Waar over het gaat dat begrijp ik niet echt, maar het woord
jullie die Dennis gebruikt in deze zin is erg opvallend. Ook snap ik niet waarom de programma makers dit shot zo lang door laten lopen nadat PJ zijn woord heeft gedaan, want iedereen begint door elkaar te schreeuwen en is het dus niet boeiend tenzij dit een hitn is dat Dennis de mol is. Dus misschien is het wel een hint!