Nou...ik heb nu even wat speurwerk gedaan...met dank aan de perfect opgebouwde site van Heinz!
Al die oude dingen...denk wel dat het iets te maken heeft met wie de mol is.
Van alle hints uit alle seizoenen, dus ook van de belgische reeks heb ik een lijstje gemaakt met hints die nu ook weer terug gekomen zijn in de 1e aflevering.
*Als de sms mollen kiezen wie de mol moet worden zie je ze een map dicht doen van Dennis..op de map het mol-logo =
Yvon jaspers met de duikopdracht foto met daarachter het mol-logo!*Geboortedatums
Bij de serie met Elise en de serie met Milouschka waren geboortedatums een hint (E = 28 en M = 24 en 6) = nu heb ik begrepen dat de taxi kenteken K672NME had wat weer gelinkt kan worden naar Paula geboren februari 1967....kenteken is ook eerder gebruikt in de reeks met Hugo als mol. Kenteken aux688 werd kenteken hux688!*De kleuren die veelvuldig gebruikt werden als hint.
In de serie met Dennis als mol werd veel rood gebruikt. T-shirt, red chrystel moon, enz...in de serie met de kinderen waar Amin de mol was werd juist veel blauw gebruikt. Had iets met zijn naam te maken ofzo..Wie valt er telkens op op de groepsfoto door haar rode jas? Juist jah, Froukje!*Dan hebben we nog de hints door het gebruik, of juist niet van bepaalde kledingstukken.
Milouschka kunnen we allemaal nog voor ons zien met de grote M op haar groene t-shirt! Dan hebben we nog de pet van Dennis- eL guapO stuntteaM= MOL. Ook was er de t-shirt van die koerier in thailand met LOMED = DE MOL erop en route 66 = 99 = I.I.= inge iepenburg. Ook was er Marc met zijn petten. Uit de belgische reeks is hij. Bijna iedere keer droeg hij 1 van deze 3...als je bepaalde ( nou weet ik dus niet wat er op die petten stonden..heb deze WIDM niet gezien) letters..of 1 ofzo van elk gebruikte kreeg je dus ook Mol als woord!En dan als laatste Hugo, met het feit dat hij bij iedere executie altijd op teenslippers en in korte broek kwam = hij hoefde toch niet naar huis. En Elise had iedere aflevering een handschoen aan.Wie heeft nu een apparte kledingstuk aan?
Froukje telkens een rode jas. Rick met zijn ticket to paradise-shirt (ga mee naar finale???) en Dennis met zijn doodshoofdsweater als je de kruizentheorie erop nahoudt!*Ook presentatoren werden ingeschakeld om hints te geven.
In de serie met Inge werd Karel gesommeerd het volgende te zeggen bij de liftopdracht ; Enig speurwerk opent deuren! Enig in annagram voor Inge...ook de belgische presentator heeft, bewust of onbewust, hints gegeven voor de kijkers thuis. Iedere aflevering begon hij bij de intro met een ander woord. Als je die woorden van de 8 afleveringen achter elkaar zette kreeg je het volgende; De mol is Hugo en alleen Hugo natuurlijk!
Wat wordt nu door PJ gezegd (mocht deze theorie inderdaad gaan kloppen); R is nog geen mol = rick is nog geen mol!
*Dan als laatste het gebruik van plaatsnamen of dingen.
Titanic is weer terug. Eerst canada, nu n-ierland. De reeks met Marc als Mol gebruikte in de 1e aflevering de plaatsnaam San- Marcoplein in Italie als hint..En nu is de titanic weer terug met het feit dat Sebastiaan dat ineens zo goed wist, er toen toevallig net Stena Line in beeld kwam (= Sebastiaan Labrie)Dit alles tezamen maakt het herhalen/terughalen van punten uit eerdere seizoenen wel heel frappant.
Want die stier was niet alleen in de serie van George aanwezig, maar ook in die van Hugo. Wie heeft er stier als sterrebeeld? Juist ja, Hans!
De munt met de afbeelding George.
De afbeeldingen van Karel en Angela in de leader.
De oud-mollen Yvon, Milouschka, Dennis en Inge die ineens voorkomen in het huidige seizoen.
Het dubbel laten zien van Dennis in de spiegel.
Oude Dennis was de mol, nieuwe ook???
En dan als laatste wat PJ zei...'opnieuw' op zoek gaan naar de mol in ons midden???
Wat ik nu denk is dat of Dennis de mol moet zijn omdat er zoveel wordt teruggegrepen naar het oude...of dat ik dit dus helemaal moet omdraaien...zodat iedereen die iets te maken heeft met het oude (al die namen hierboven dus...) niet de mol is...en diegene die niet gelinkd kan worden dus de mol moet zijn!!!
Heb alleen nog niet gekeken naar toevalligheden die voor komen in de leader....Misschien zit daar ook wel een aanwijzing in. In andere seizoenen hebben ze daar ook wel vaak wat mee gedaan...
Ik laat dit even bezinken....