Hoi!
Het is heel fijn dat er overal zo uitgebreid wordt gediscussieerd over de mol, maar soms is het ook wel lekker om een kort door de bocht-topic te hebben. Zie hier: het-kort-door-de-bocht-wie-is-de-mol-niet-en-waarom topic! Ik zie regelmatig acties of hoor opmerkingen die ik zo ontzettend onmols vind, dat ik daardoor een kandidaat van mijn mol-lijst afstreep:
Volgens mij zijn deze mensen niet de mol, om de erachter opgeschreven reden:
Sebastiaan: Afl 2, in het gebouw: Zoekt als enige fanatiek naar geld, wat niet nodig is: hij is ten slotte alleen
Rick: Afl 1, fabriek: Gaat bij het juiste scherm staan terwijl er op dat moment verwarring is over die plek. Uitgelezen sabotagemoment niet benut, integendeel. Zegt: "Dit is de goede, 100%"
Hans: Wanneer hij liegt is dit overduidelijk, hij wordt nerveus en krijgt zenuwtrekjes in het gezicht. Zijn reacties op bijvoorbeeld het horen van opdrachten/executies tonen oprechte verbazing/meeleven etc.
Froukje: Puzzelt in het reuzenrad heel goed mee, lost de lengtevraag op en trekt de juiste conclusies.
Anniek staat wel op mijn nominatielijst om doorgestreept te worden als mol (rood scherm, opmerkingen als "Dennis kan dus met alles" in het reuzenrad, pure reacties), maar is een dusdanig goede actrice dat ik het nog niet aan durf
Ik ben erg benieuwd naar jullie kort-door-de-bocht-redenaties!