Jon saboteert in mijn visie echt wel meer dan Dennis hoor! En ook Dennis heeft nuttige en kandidaatachtige acties gedaan die een mol niet zou doen. En dat is niet alleen de 2500 in Dunluce Castle, maar ook de helm vinden in afl 1, de juiste oplossing zeggen bij het reuzenrad (dat zou een mol toch ook niet doen?), heel erg op tijd binnen komen bij Get The Picture etc.
Alleen tegen zijn actie in de eerste opdracht heb ik wat slims te zeggen, want in de meeste seizoenen doet de Mol dan juist erg goed zijn/haar best doet. Bijvoorbeeld, Dennis Weening die in opdracht 1 naar en met Annette fietste, Inge die in opdracht 1 alle video's raadde en ook George die in opdracht 1 toch 'durfde' te abseilen en dat scheelde 17000 euro (deze laatste is wel een extreem voorbeeld, maar hij had het niet hoeven doen). Het is bijna een standaardtactiek om in de eerste opdracht als Mol je best te doen, want de eerste indruk is het belangrijkst en dan zit de kijker al gelijk op een verkeerd spoor waar hij/zij moeilijk van af komt.
De andere acties van hem die je noemt zijn dan wel onmols, maarja, iedereen, behalve Anniek, heeft genoeg acties waarbij je denkt "dat zou de mol toch niet doen". Het klinkt cliché, maar de Mol hoeft ook niet elke opdracht altijd te saboteren. Sterker nog, hij/zij
moet ook wel af en toe goed zijn/haar best in beeld doen, zolang hij/zij maar niet overdreven veel zijn/haar best doet. Viviënne is de enige die overdreven haar best doet, maar bij Anniek, Dennis is dat totaal niet het geval. Jon is een twijfelgeval, maar de volgende aflevering is al aflevering 8, en tegen die tijd zou je toch wel wat meer molacties op je naam moeten hebben -.-
Maargoed, hoewel er volgens mij al veel te veel lijstjes qua acties van iedereen, post ik er morgen toch maar 1 van Dennis. Misschien dat ik een nieuwe kijk of iets dergelijks geef -.-