Auteur Topic: Schilderijen  (gelezen 5775 keer)

Offline Kiraon

• Forumlid
Schilderijen
« Gepost op: 16-01-2009, 13:57:15 »
Wie is het ook opgevallen dat tijdens afl.1 er drie schilderijen in beeld kwamen. In het begin van de aflevering zie je twee oude mannen en een jong meisje. Zou dit iets te maken kunnen hebben met de drie finalisten? Het jonge meisje misschien De Mol en de andere twee winnaar en verliezer.

Offline Vieffan

• Forumlid
Re: Schilderijen
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2009, 13:58:43 »
wat zou betekenen dat er twee mannen in de finale komen. dat weten ze dan nog niet.

Offline Kiraon

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2009, 14:05:57 »
Maar ze kunnen de afleveringen toch zo monteren als ze willen? Ik dacht dat hele serie al een tijdje geleden is opgenomen en dat nu dus ondertussen wel bekend is wie de drie finalisten zijn.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #3 Gepost op: 16-01-2009, 14:22:38 »
Klopt, Kiraon. Ze kunnen daar wel 20 schilderijen gefilmd hebben, en net deze drie zijn eruit gepikt.
The British are not impressed.

Offline Kiraon

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 17-01-2009, 10:46:51 »
Ik denk eigenlijk dat het een (kind)schilderij is van Anniek en dat zij de mol is. De andere twee zijn Rick en Sebastiaan(als ze ouder zijn), winnaar en verliezer, of in omgekeerde volgorde, dat is me nog niet duidelijk.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 17-01-2009, 12:12:46 »
dat zou zomaar kunnen  :P

Het is altijd zo dat een cameraploeg in dit soort programma's de nodige uren opnames maken van randverschijnselen en omgeving (al dan niet bewust daar geplaatst) en van die opnamen wordt later slecht een paar kleine stukjes gebruikt. >:D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2009, 09:52:54 »
In Aflevering 3 kwam wel weer een schilderijtje voor met een hond erop. Er werd zelfs een vraag over gesteld.. Dacht bij Anniek en Hans..
Zal er dan toch een hint in zitten?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2009, 18:55:53 »
Dit topic is niet compleet zonder de schilderijen.

De hele serie dacht ik dat hier misschien wel eens de finalisten stonden afgebeeld. Misschien hadden ze zo wel van elke kandidaat een schilderij maar hebben ze enkel die van finalisten gebruikt?
1. lijkt sterk op Jon
2. hier meen ik Viviënne in te herkennen, Anniek herken ik er niet in of je zou op de haarkleur moeten afgaan.
3. de hele tijd dacht ik Rick erin te herkennen maarja die ligt eruit. Dennis misschien?

In de eerste aflevering kon je nog niet veel met die schilderijen, maar omdat ik er toch twee meen te herkennen denk ik toch wel dat hier iets meer achterzit. Alleen dat derde schilderij, daar kan ik niks mee.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2009, 19:00:23 »
en je had gedacht dat hier de winnaar mol en verliezer op zouden staan? Ze worden steeds slimmer daar, ze hebben dit jaar geloof ik ook een waarzegster mee genomen.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2009, 19:10:24 »
Zoals eerder gezegd. De productie kan bewust tien schilderijen plaatsen die iets of wat verwijzen naar elk van de tien kandidaten. Later monteren ze dat in de allereerste aflevering waardoor de kijker al in de eerste aflevering een grote hint heeft gekregen wie van de kandidaten het ver gaat schoppen. Is toch perfect mogelijk.

Je hoeft daar toch geen waarzegster voor te hebben. Op het moment van filmen weten ze dat natuurlijk niet maar wanneer het editing proces begint weten ze dat wel waardoor ze dat als hint voor de kijker kunnen gebruiken. Ik heb toch nooit gezegd dat de kandidaten dat zelf ook weten, is natuurlijk onmogelijk.

Dit alles kan natuurlijk evengoed een dwaalspoor zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2009, 19:12:01 door feniks »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2009, 19:14:13 »
Jon winnaar
Vivienne mol
en Rick verlieser

Rick komt terug mensen;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kiraon

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2009, 20:56:38 »
Feniks, bedankt voor het plaatsen van de schilderijen. Ik heb zelf geen idee hoe dat moet ::dom::
Maar ik denk nog steeds dat de schilderijen de mol, de winnaar en de verliezer zijn. Moet alleen effe herzien wie er op de schilderijen staan. De bovenste is zeker John, dan Anniek en de onderste lijkt hoe langer ik er naar kijk steeds meer op Dennis. En volgens mij is de volgorde die ze altijd hanteren: de winnaar, dan de verliezer en daarna de Mol. Dus dan zijn we eruit... ::tandpastasmiley::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2009, 22:28:00 »
Ik vind ze eerlijk gezegd totaal niet lijken, hooguit komt Jon een klein beetje overeen.
Maar ieder zijn theorie.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2009, 07:29:45 »
Het zou wel overeenkomen met het idee dat in afl. 1 een hint van serie 1 moet zitten: dat je de winnaar, verliezer en mol moet kunnen voorspellen. Toch vind ik 't nog steeds niet zo sterk, die schilderijen zijn vast al eeuwen geleden geschilderd en je moet wel met heel veel fantasie vergelijkingen zoeken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Kiraon

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2009, 08:49:15 »
Die schilderijen zijn natuurlijk niet eeuwen geleden geschilderd. Genoeg schilders die dit heden ten dage nog steeds kunnen. Persoonlijk vind ik dat er helemaal niet zoveel fantasie voor nodig is om John en Dennis erin te herkennen. Men kan natuurlijk niet de drie deelnemers natuurgetrouw naschilderen, dat zou wel heel gemakkelijk worden de WIDM-kijker.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2009, 11:03:39 »
Die schilderijen zijn natuurlijk niet eeuwen geleden geschilderd. Genoeg schilders die dit heden ten dage nog steeds kunnen. Persoonlijk vind ik dat er helemaal niet zoveel fantasie voor nodig is om John en Dennis erin te herkennen. Men kan natuurlijk niet de drie deelnemers natuurgetrouw naschilderen, dat zou wel heel gemakkelijk worden de WIDM-kijker.

Sorry maar dan wordt 't wel erg vergezocht als hint. Schilderijen uitkiezen die een beetje lijken op kandidaten kan ik me nog wel voorstellen (alhoewel erg onwaarschijnlijk) maar schilderijen LATEN MAKEN die niet eens op kandidaten lijken vind ik echt belachelijk.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2009, 11:15:58 »
Is de naam van de schilder misschien te achterhalen? Wie weet is dat een link richting de mol.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #17 Gepost op: 26-02-2009, 15:50:24 »
Die schilderijen zijn natuurlijk niet eeuwen geleden geschilderd.
Volgens kunstkenner highwaykind is de staat waarin de schilderijen zich bevinden niet na te bootsen, dat kan alleen door de tijd zo worden.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2009, 17:42:08 »
En we discussieerden eerder al of het pinball 'schilderij' van WIDM af kwam of niet...  ::rofl::

Offline Kiraon

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 26-02-2009, 21:25:23 »
Tja, en daar gaat vanavond mijn hele schilderijentheorie ::schaam::