Vooral bij serie 5 zie je inderdaad goed terug wat jij bedoeld.
Het vakantiereisje van Yvon, Lottie en Marc-Marie.
'Vroeger' zat er inderdaad meer emotionele spanning in. De kandidaten leken ook meer gedreven in alles eigenlijk, en vooral in het ontmaskeren van de Mol. Het mysterie speelde meer dan nu.
Tja, waar ligt het aan?
De aard van de opdrachten zal inderdaad meespelen, maar ik denk niet dat dat de grootste oorzaak is.
Vorig jaar konden de kandidaten immers (net als in serie 6) praten met de mol, nou, als dat het niet spannend maakt..
Denk toch ook dat het te maken heeft met het feit dat iedereen nu molt.
En het gebeurt nu veel opvallender dan eerder, vanuit mijn gekleurde bril gezien iniedergeval. En dat is enkel te wijten aan de kennis die mensen nu hebben over het spel.
Maar zou het niet ook aan ons liggen? Ik weet dat jij ook al lang kijkt, en 'vroeger' was het programma natuurlijk nieuwer dan nu. En misschien daarom ook wel spannender.
Maar ik snap wat je bedoeld hoor, serie 5 was voor mij het dieptepunt. Daar zat weinig mysterie in.
Maar ach, ik ben blij dat het programma nog steeds bestaat en geniet er nog steeds van.
En zonder BN-ers zal er ook geen WIDM meer zijn. Ze kunnen daar nu onmogelijk nog van af.