Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103921 keer)

Offline vlees

• Forumlid
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2009, 23:06:55 »
Denk niet dat de productie Google hits gaat beļnvloeden, das verboden namelijk  :P .
niet verboden. alleen als Google het merkt verwijderen zij deze links handmatig uit het systeem.
zie "lelijk kapsel" (Balkenende) en "miserable failure" (George W. Bush)

Offline lvanhall

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2009, 23:08:52 »
QUOTE DAGBOEK MOL:
Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
END QUOTE.

Eeeuh niemand wist het behalve Sebastiaan......... tis wel iets te makkelijk maar waarom schijft de mol dat in zijn/haar dagboek als maar 1 persoon het weet..........SEBASTIAAAAAAAAN!!!!!!!

het woord tricky daarbij opgeteld.....de mol is gevonden!!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2009, 23:10:35 »
niet verboden. alleen als Google het merkt verwijderen zij deze links handmatig uit het systeem.
zie "lelijk kapsel" (Balkenende) en "miserable failure" (George W. Bush)

Kun je dus binnen de regels van Google best "verboden" noemen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2009, 23:12:22 »
QUOTE DAGBOEK MOL:
Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt.
END QUOTE.

Eeeuh niemand wist het behalve Sebastiaan......... tis wel iets te makkelijk maar waarom schijft de mol dat in zijn/haar dagboek als maar 1 persoon het weet..........SEBASTIAAAAAAAAN!!!!!!!

Sebastiaan is maar met 2 a's  ::)
maar denk dat ze wel ff langer nadenken bij het schrijven van een mol dagboek.

geloof zo'n dagboek ook niet.. Denk dat iemand van de redactie dat schrijft..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline manon

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2009, 23:13:27 »
QUOTE DAGBOEK MOL:
END QUOTE.

JA, daar zat ik idd ook al aan te denken!!

Het lijkt wel alsof alle kandidaten als opdracht hebben meegekregen om zoveel mogelijk te mollen zodat wij moljagers het vooral niet te makkelijk krijgen :(

Slapen kan altijd nog!!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2009, 23:14:02 »
Waarom vallen zij volgens jou af als mol?
ik had al mijn twijfels, maar door het grootste bedrag binnen te halen, dat vind ik ON-mols......

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2009, 23:16:36 »
In het dagboek wordt gerefereerd aan de voorbije afl. Dus alsof "de mol" nu net ook heeft zitten kijken en dar een stukje over schrijft. Dus dat "de mol" weet van het boekje is logisch.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #127 Gepost op: 22-01-2009, 23:37:31 »
Helaas, voor het eerst ooit dat ik een aflevering mis, en nu staat tot overmaat van ramp niet aflevering 3 maar aflevering 1 op uitzendinggmist... ::zweep::

Offline MD

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 22-01-2009, 23:50:25 »
Ik vraag me stiekem af waarom er is gekozen voor de vijfde symfonie van Beethoven voor het spel met de gekleurde partjes en de zin. Ze hadden daar zo ongeveer įlles kunnen kiezen. Wat het interessanter maakt is dat de volledige naam van de symfonie (volgens Wikipedia) is "De Vijfde Symfonie van Van Beethoven in C-mol (Op. 67)". Het 'C-mol' is een aanduiding voor de toonsoort van het muziekstuk (C mineur). Er zijn talloze klassieke stukken in allerlei toonsoorten die we ook allemaal kennen; wellicht is 'mol C' een aanwijzing? Nou is er geen kandidaat waarvan de naam met een C begint, maar toch... wellicht Rick?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #129 Gepost op: 22-01-2009, 23:51:48 »
Helaas, voor het eerst ooit dat ik een aflevering mis, en nu staat tot overmaat van ramp niet aflevering 3 maar aflevering 1 op uitzendinggmist... ::zweep::
Wieisdemol.nl heeft hem fout, maar uitzending gemist niet. Dit is de link naar aflevering 3: http://player.omroep.nl/?aflID=8712652

Of hij staat er net op, hij staat op 0 views!
« Laatst bewerkt op: 22-01-2009, 23:54:18 door Rat »

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2009, 00:10:03 »
Heb de uitzending om 23.10u. via uitzending gemist bekeken, dus dat met die 0 views...vast een mollenstreek. Wel fijn trouwens, dat het er al zo vroeg opstaat (vorig jaar was om 0.00u. of later).

Maar goed, jee, wat een chaotische, maar boeiende uitzending! Mijn hoofdverdachte Jon is gezakt in de lijst(en mijn tunnelvisie getemperd). Tijd om een nachtje over te gaan slapen...

Offline M0LLENVANGER

• Forumlid
  • M0LLENVANGER
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2009, 00:15:14 »
OK, even heel wat anders hoor!
IK heb vanaf afl 1 Paula als mol, dus ik heb gegoogeld op Paula Udondek. Dan krijg je meteen 4 foto's te zien. 3 van Paula en 1 van.....Rick. En ALs je met de muis op die foto gaat staan staat er iets over The Mole game????? ???

Dit komt doordat op de betreffende site  http://themolgame.vhware.org/viewtopic.php?f=15&t=1137 (spoiler show kandidaten) de namen van de kandidaten genoemd worden met daaronder de foto. Aangezien Paula boven Rick staat hebben de searchbots van Google dit fout geļnterpreteerd. Als je Googled op Jon van Eerd (http://images.google.nl/images?gbv=2&hl=nl&q=jon+van+eerd) zie je bijvoorbeeld weer een foto van Paula in de resultaten.

Helaas Pindakaas dus

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2009, 00:19:23 »
Ik vraag me stiekem af waarom er is gekozen voor de vijfde symfonie van Beethoven voor het spel met de gekleurde partjes en de zin. Ze hadden daar zo ongeveer įlles kunnen kiezen. Wat het interessanter maakt is dat de volledige naam van de symfonie (volgens Wikipedia) is "De Vijfde Symfonie van Van Beethoven in C-mol (Op. 67)". Het 'C-mol' is een aanduiding voor de toonsoort van het muziekstuk (C mineur). Er zijn talloze klassieke stukken in allerlei toonsoorten die we ook allemaal kennen; wellicht is 'mol C' een aanwijzing? Nou is er geen kandidaat waarvan de naam met een C begint, maar toch... wellicht Rick?

Of, iets simpeler,  de vijfde kandidaat die de vraag kreeg : wil je de mol zijn? Dat was Sebastiaan, als ik het goed heb.
Iets anders waar ik nog aan dacht, de band Ekseption heeft eens the Fifth gecovered, Ekseption = uitzondering = er is iets uitzonderlijks gebeurd m.b.t. de mol? (rood scherm misschien?)
Nog niet zo lang geleden was er nog een cover van the Fifth een grote hit geweest, maar ik kan er niet meer opkomen wie dat was.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 00:23:38 door tureluurs »

Offline M0LLENVANGER

• Forumlid
  • M0LLENVANGER
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2009, 00:21:21 »
De voice-over zegt "De Mol blijft altijd in het spel".

Er is geen regel waarin gezegd wordt dat de Mol geen rood kan krijgen, dat maken jullie ervan. Ik denk dat zelfs in theorie het zelfs mogelijk is dat de Mol rood krijgt en later terug komt, de Mol speelt buiten beeld het spel door. "De Mol blijft altijd in het spel".

Niets is zoals het lijkt.

Geen rood scherm staat nergens beschreven. De mol kan echter niet later terugkomen. (http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/over_het_programma/)

De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2009, 00:22:20 »
wat ik de belangrijkste vraag vindt: waarom had DENNIS het geld?  ::vergroot::
heel apart, had net zo goed kunnen zijn: het geld is hier, maar bij wie? bij PJ.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2009, 00:37:58 »
Ik blijf ook bij Jon als de mol. Hij haalt veel geld binnen omdat hij weet dat er nog een uitverkoop gaat komen en dan gaat hij alles weer verbrassen. Ik ben wel blij dat Hans eruit is, ik vond um er niet bij passen. Nu maar hopen dat volgende week Paula mag vertrekken. Dan blijft er een mooi team over.

Offline Botje

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2009, 00:43:29 »

Ik denk eerder dat het misschien wat te maken heeft met de letter V. In de tweede wereldoorlog werd deze tune van Beethoven toch gebruikt als code om de V van victory door te seinen? Had wat te maken met kort-kort-kort-lang. Of heb ik teveel films gekeken?
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2009, 00:44:46 »
Het eerste deel van de aflevering, als kandidaten bij die openhaard zitten en commentaar op alles geven..
dan staan er achter Rick steeds 2 'dingen' op de openhaard? Ik heb geen idee wat het kan zijn maar ik vind het wel vreemd.
Een tijd later zijn ze weer weg.

En aan het begin van de aflevering, de aankondiging van PJ.. precies als de klok slaat.
Maar de wijzer staat niet op de 12 als het goed is?
Vond het sowieso raar dat ze precies gaan opnemen als 'ie slaat, dan wacht je toch even?

« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2009, 00:52:01 »
Briljante aflevering, ik kan niet anders zeggen!! Ik heb echt alle goede mol-emoties doorlopen: van het puntje van de stoel tot kronkelend op de grond (van het lachen welteverstaan  ::tandpastasmiley::)

Wie de mol is weet ik niet meer...Er zijn er wel een aantal afgevallen als mol:

Rick: veel te fanatiek om de mol te zijn, ontzettend sympathieke kerel trouwens!
Jon: Mijn god wat wil die man graag geld verdienen...!! Het spekken van de pot is zijn grootste hobby geloof ik ::jaja::
Vivienne: 1000 verdubbelen? Geen mol!!

Verder: Sebastiaan is (als mol of als kandidaat) mijn favoriet, hij speelt het spel origineel, slim, grappig...maar de groep is als geheel sowieso geweldig.
Alle gedachten die ik verder heb gehad heb ik al terug kunnen lezen, en al jullie nieuwe inzichten moet ik natuurlijk even checken. Ik ben bang dat ik daarom nu toch nog een keertje ga kijken voor het slapen gaan;)  ::zwaai::

Offline AnnabelN

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2009, 01:00:55 »
Ja, vind het ook een heerlijke groep :D En Jon toch niet meer zo verdacht. Paula vind ik eigenlijk een beetje vervelend (als ze mol zou zijn zeker, anders misschien gewoon onhandig ;))

Over de 'simpele hint' met Dennis: Hij zei het zelf ook nog bij de uitleg: 'En WIE was IK!'
Verder had hij inderdaad zijn zonnebril achterop zijn hoofd, misschien is dat gewoon latest fashion, ik vond t gek :P
Plus: was het nou PJ die na de afloop van de opdracht nog iets in Dennis' walkietalkie zei?

Verder verdenk ik Dennis niet, maar dit waren de dingetjes die ik dacht bij deze aflevering :)

Rick vind ik wel leuk, en Anniek ook. Ook als mollen..? (1 vd 2 is genoeg hoor :P)