Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103961 keer)

Offline WIDM_DH

• Forumlid
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2009, 01:11:40 »
Joepieeeeeeeeee!!!!!!!!!! We hebben weer een nieuw verdacht getal... Dit keer geen 2 of twee, maar 5!!! De vijfde symfonie van Beethoven en al tijdens het interview met Dennis voor dat het seizoen begon werd nadrukkelijk iets (ben vergeten wat) herhaald en wel 5! keer.

Maarja, wat is er dan met de vijf... Iedereen weet dat dan te herleiden tot zijn eigen favoriete verdachte en dat is bij mij (ondanks dat ik eerst lang twijfelde tussen Rick en Sebas) toch al twee afleveringen uiteindelijk Paula U. Guess what? Paula is de enige met een naam van vijf letters... Maarja, zo zal iedereen zijn eigen theorie hebben... Bij mij blijft Paula verdacht en vallen Rick en Sebas af omdat zij toch wel lekker bezig waren met hun telefoonopdracht en Anniek ook, vooral omdat zij behoorden tot één van Hans' mollen en er ook mensen waren die op één totaal andere gokten, dus als Anniek het was zou Hans toch waarschijnlijk iets meer punten hebben dan iemand anders... (tenzij die andere mollen vaak hetzelfde deden als Anniek, wat volgens mij niet het geval is).

Hopelijk begrijpen jullie nog wat van die laatste redenering...

Ik vind Anniek trouwens echt heel erg lief... en schattig ::love:: ::hug::

Offline ravelijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2009, 01:16:02 »
Ik denk eerder dat het misschien wat te maken heeft met de letter V. In de tweede wereldoorlog werd deze tune van Beethoven toch gebruikt als code om de V van victory door te seinen? Had wat te maken met kort-kort-kort-lang. Of heb ik teveel films gekeken?

In Morse is de letter V: ...- (kort-kort-kort-lang) en dat klinkt als de 5e van Beethoven.

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2009, 01:16:41 »
Over de 'simpele hint' met Dennis: Hij zei het zelf ook nog bij de uitleg: 'En WIE was IK!'
Verder had hij inderdaad zijn zonnebril achterop zijn hoofd, misschien is dat gewoon latest fashion, ik vond t gek :P

Hou op over die zonnebril, dat is gewoon de laatste mode (een hele idiote, maarja dat is wel vaker zo). Alle Dennis-typen (lees een beetje sportief-stoer over willen komen) hebben hun zonnebril naar achter... tja... Overigens vind ik Dennis verder wel tof ofzo, alleen die zonnebril ::rofl::

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2009, 01:18:34 »
In Morse is de letter V: ...- (kort-kort-kort-lang) en dat klinkt als de 5e van Beethoven.

Dus... Dat V!ijfde van beethoV!en is weer de reden dat iemand op de V kwam... Maar volgens mij hoeven we niet naar die V te kijken... Wel leuk gevonden verder.

« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2009, 01:18:59 »
Opvallende quote van Dennis: "Gisteren was geen normale executie, en ik ben ook helemáál niet blij met die executie!"
(de mol is niet blij met de executie, want er is niemand naar huis...)

Ik heb Dennis overigens niet als mol-verdachte, maar het viel me wel op...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2009, 01:26:42 »
Maar de mol zou wel blij zijn met een executie waar niemand uit ging, omdat hij (m/v) dan minder opvalt in de groep.
The British are not impressed.

Offline Liett

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2009, 01:27:45 »
Für Elise is toch ook van Beethoven? Is dat geen link met seizoen 4?
Toen moest een geluidsfragment achterstevoren worden afgespeeld waardoor je Für Elise hoorde.

« Reactie #147 Gepost op: 23-01-2009, 01:32:17 »
Maar de mol zou wel blij zijn met een executie waar niemand uit ging, omdat hij (m/v) dan minder opvalt in de groep.

Niet helemaal mee eens, want één van de hoofddoelen van de mol is toch (naast het zo laag mogelijk houden van de pot door het laten mislukken van opdrachten), het wegwerken van kandidaten. Natuurlijk wil hij niet opvallen als mol, maar daar zou hij/zij m.i. geen 'supervrijstelling' voor nodig moeten hebben.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #148 Gepost op: 23-01-2009, 01:42:33 »
Dat is volgens mij geen taak van de mol. Kandidaten gaan er vanzelf uit, en één aflevering moet er iemand in blijven of er moet iemand terugkeren. Zo zijn er in de finale meestal nog drie kandidaten (inc. mol). Het kan niet anders, een finale met twee slaat nergens op.

« Reactie #149 Gepost op: 23-01-2009, 01:53:34 »
Dat is volgens mij geen taak van de mol. Kandidaten gaan er vanzelf uit, en één aflevering moet er iemand in blijven of er moet iemand terugkeren. Zo zijn er in de finale meestal nog drie kandidaten (inc. mol). Het kan niet anders, een finale met twee slaat nergens op.

Nee, goed, dat begrijp ik (dat een finale met 2 nergens op slaat), maar dan benader je het geheel als een rekensommetje, en het vertrekken van kandidaten dus enkel als gevolg van een format.
Ik denk dat een mol naast de logica van het één voor één vertrekken van de kandidaten i.v.m. de spelstructuur, het ook gewoon prettig vindt dat ze vertrekken:  hij heeft ze namelijk om de tuin weten te leiden. En dat is het hele idee lijkt me.
Nu heeft er 1 iemand (anniek) onverhoopt extra info gekregen over de mol. En dat vindt de mol vast niet zo prettig...

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 23-01-2009, 01:56:59 »
Nee, goed, dat begrijp ik (dat een finale met 2 nergens op slaat), maar dan benader je het geheel als een rekensommetje, en het vertrekken van kandidaten dus enkel als gevolg van een format.
Ik denk dat een mol naast de logica van het één voor één vertrekken van de kandidaten i.v.m. de spelstructuur, het ook gewoon prettig vindt dat ze vertrekken:  hij heeft ze namelijk om de tuin weten te leiden. En dat is het hele idee lijkt me.
Nu heeft er 1 iemand (anniek) onverhoopt extra info gekregen over de mol. En dat vindt de mol vast niet zo prettig...

En, als dat nog niet gezegd is, de mol wil ook dat er zo snel zoveel mogelijk uitgaan, want hoe langer het doorgaat (er komt nu een extra ronde) hoe meer geld er binnen komt.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2009, 02:13:39 »
Maar uiteindelijk maakt het niks uit. Al weten ze allemaal al wie de mol is, er zal toch altijd één iemand winnen. Alleen tijdens opdrachten is het de bedoeling dat de mol onbekend is, want anders wordt je buitengesloten. Dat Anniek één kandidaat af kan strepen maakt niks uit, juist daarom zou de mol een grotere groep willen. Even niet opvallen, dan kan Anniek er altijd nog uitgaan en dan kan de mol weer verder mollen.
Dus ik denk dat tijdens het spel de mol een grote groep wil, dan beter in afl 2 niemand eruit dan in afl 6. Die ene kandidaat die iemand kan afstrepen is dan niet zo belangrijk.

Offline NielsVerschuren

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 23-01-2009, 07:27:50 »
Tenzij Anniek zelf de mol is.

Offline maud

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 23-01-2009, 08:47:31 »
Ik denk eerder dat het misschien wat te maken heeft met de letter V. In de tweede wereldoorlog werd deze tune van Beethoven toch gebruikt als code om de V van victory door te seinen? Had wat te maken met kort-kort-kort-lang. Of heb ik teveel films gekeken?
V van Vivienne ?
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Renske.

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 23-01-2009, 09:08:42 »
Joepieeeeeeeeee!!!!!!!!!! We hebben weer een nieuw verdacht getal... Dit keer geen 2 of twee, maar 5!!! De vijfde symfonie van Beethoven en al tijdens het interview met Dennis voor dat het seizoen begon werd nadrukkelijk iets (ben vergeten wat) herhaald en wel 5! keer.

Maarja, wat is er dan met de vijf... Iedereen weet dat dan te herleiden tot zijn eigen favoriete verdachte en dat is bij mij (ondanks dat ik eerst lang twijfelde tussen Rick en Sebas) toch al twee afleveringen uiteindelijk Paula U. Guess what? Paula is de enige met een naam van vijf letters... Maarja, zo zal iedereen zijn eigen theorie hebben... Bij mij blijft Paula verdacht en vallen Rick en Sebas af omdat zij toch wel lekker bezig waren met hun telefoonopdracht en Anniek ook, vooral omdat zij behoorden tot één van Hans' mollen en er ook mensen waren die op één totaal andere gokten, dus als Anniek het was zou Hans toch waarschijnlijk iets meer punten hebben dan iemand anders... (tenzij die andere mollen vaak hetzelfde deden als Anniek, wat volgens mij niet het geval is).

Hopelijk begrijpen jullie nog wat van die laatste redenering...

Ik vind Anniek trouwens echt heel erg lief... en schattig ::love:: ::hug::
Zouden die getallen dan niet op seizoenen of misschien op afleveringen kunnen duiden?

Offline NielsVerschuren

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 23-01-2009, 09:23:55 »
Zouden al die getallen misschien weinig kunnen betekenen?
Kijk maar naar vorig seizoen.

« Reactie #156 Gepost op: 23-01-2009, 09:24:10 »
heb weer genoten!

Lastig hoor: sommige vallen nou toch wel af:
-Rick: echt een player
-Sebastiaan: idem; opvallende molstreekjes, maar te opzichtig denk ik.
-Jon: haalt te veel geld binnen voor de pot
-Vivienne: vond ik verdacht, maar dan haal je toch niet zoveel geld binnen? Zelfs de 1000 tikte ze aan met de verdubbelaar! Dat kan een mol niet maken.
-Dennis: WIE is de mol: Dennis. Zo simpel kan het niet zijn. Ik zie hem als player.

Nog verdacht:
-Paula: ook opzichtig aan het mollen. Wel vreemd dat ze slecht communiceert tijdens de opdrachten.
-Froukje: de enige waar ik geen hoogte van krijg. Soort Dunya van vorig jaar..
-Anniek: ik hoor veel "mol mag geen rood scherm hebben", waar staat dit dan? Ze loopt echt te kloten in de auto, ze staat tegen de tel cel aangeleund terwijl de tel afgaat, haalt amper geld binnen: zij is echt verdacht. Ook die waslijnactie (was veel meer uit te halen voor de pot), zit me nog niet lekker.

Conclusie: Anniek dan maar..

hier kan ik het wel in vinden. ik vond haar namelijk heel verdacht bij beide spellen van deze aflevering.

ten eerste: bij het telefoon spel dat ze tegen de telefooncel aangeleund staat maar de telefoon een lange tijd niet hoort (of iig dat niet laat blijken terwijl hans er een stuk vanaf staat en misschien zijn gehoor niet al te best is zie ook de eerste aflevering in het titanic gebouw waar jon hem constant roept maar hij het niet hoort. dj probleem wat vaker voorkomt!!)

ten tweede: de mol moest ervoor zorgen dat er iig één koppel niet op het eindpunt aan kwam of iig niet op tijd zodat er geen geld in de pot zou komen. wat doet anniek dus,  ze zorgd er voor dat ze eindigen bij het verkeerde busstation. zij heeft de keuze gemaakt om met de toch wat slungelig overkomende hans (kijk ook hoe graag zij met hans wil als er koppels gekozen moeten worden) samen te gaan.  als hans aan haar vraagt of ze zeker weet dat ze bij het goede (ergens bij een verlaten) bushalte staan zegt ze natuurlijk dat ze goed staan om mooi het geld uit de pot te houden.

ten derde: bij het auto spel kruipt ze achter het stuur van een auto terwijl ze volgens wikipedia helemaal geen rijbewijs bezit zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs en scroll helemaal naar beneden waar de bekende nederlanders zonder rijbewijs staan!!
vandaar dat ze met een slakke gangetje over het terrein reed. dat ze toch als langste over bleef heeft daar niks mee te maken. de jagers wisten van te voren ook dat zij als laatste ingesloten moest worden. en uiteindelijk zo weinig geld binnen halen is voor mij ook een mollen streek.

wat denken jullie??

Offline DolopdeMol

• Forumlid
  • Wat is nou een uurtje per week!?
« Reactie #157 Gepost op: 23-01-2009, 09:28:15 »
Misschien is wikipedia gewoon nog niet ge-updated, ze zat zelf te vertellen dat ze nog niet zo lang haar rijbewijs heeft.
Dying is the day worth living for

Offline narcissus

• Forumlid
  • Enjoy all the little things in life!
« Reactie #158 Gepost op: 23-01-2009, 09:42:31 »
Waarom had Sebas als enige bij de executie geen tas bij zich ???
Carpe Diem!!!

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #159 Gepost op: 23-01-2009, 09:47:02 »
Waarom moesten alle drie teams naar Robbinson Bar?
Da's toch wel opvallend.

Rick/Sebastiaan hadden antwoord: 1895
Viviënne/Dennis hadden antwoord: "Advi Vide Tace"
Anniek/Hans zien we niet in Robbinson.

Advi Vide Tace betekend "Hoor Zie en wees stil", dit is het motto van de vrijmetselaars.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.