Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103915 keer)

Offline Joff

• Forumlid
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2009, 14:27:20 »
Ik heb even gezocht of 1 van de kandidaten niet toevallig een zoon genaamd Robin heeft (Robinson) maar daar kan ik niets over vinden. Ook bijv. Rick niet in GTST.

Offline timmyt

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2009, 14:30:51 »
Dat rode vierkant hing er bij Sebastiaan ook al, of bedoelde je dit niet?

Jup je hebt gelijk. Dan zal het niet spannend zijn...
Nu alleen nog die toren klok... ;) 6x slaan om 12.55 vind ik vreemd...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2009, 14:37:00 »
Hij is met frequenties.

Ik weet niet welke kwibbus het anders heeft gemaakt, waarom LUISTEREN mensen niet beter.
Omdat hij zo, zonder frequencies, ook op Schiffers.fm zelf staat. Joeri de podcaster mag er toch vanuit gaan dat de volledige hint op Schiffers.fm staat!
The British are not impressed.

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2009, 14:39:35 »
Omdat hij zo, zonder frequencies, ook op Schiffers.fm zelf staat. Joeri de podcaster mag er toch vanuit gaan dat de volledige hint op Schiffers.fm staat!

Nou dat is dus niet zo, vorige week heb ik de hint bij schiffers op de site gehoord MET frequenties, hoe het kan dat ie later weg is ????

EDIT: net terug geluisterd bij schiffers en er wordt wel degelijk frequenties gezegd!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 14:49:03 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #184 Gepost op: 23-01-2009, 14:49:55 »
Bij mij niet. Als ik hem luister stopt hij direct na "Some".

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #185 Gepost op: 23-01-2009, 14:50:53 »
nou jaaaaaa!  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2009, 14:56:50 »
Huh!
Check dit plaatje (25:50):

Ze hebben hier net de zin compleet "Het geld is hier maar bij ..."
Jon zegt net "Bij mij? Bij jouw? Ik heb alle namen al gezegd".

En op exact dat moment steekt Dennis zijn hand op. Waarom?
Moet hij plassen? Of geeft hij het non-verbaal het juiste antwoord?

Woooooooooooow DC, geweldig gevonden. Zal dit iets zijn dan? ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline AnnabelN

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 23-01-2009, 15:09:37 »
Ja erg goed.. ik begin toch iets meer naar Dennis te neigen, gek genoeg.. Hoewel hij ook misschien echt een briljant idee had voor een woord (al schreeuwden ze alles toch gewoon)

Trouwens heel erg ONmols van Vivienne dat ze nog precies wist dat Jon 'ja maar weet je' zei :) Dan wilde ze t wel echt goed doen, nouja en natuurlijk de 1000 verdubbelen!

Offline Hett

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 23-01-2009, 15:30:58 »
Die toren, is dat toevallig de Albert Memorial Clock? Misschien nog meer hints :D

Bijvoorbeeld:Odd Man Out, dat betekent zoveel als Wie Hoort Er Niet Bij. Toevallig zijn ook wij op zoek naar één kandidaat die afwijkt van de rest. Is Odd Man Out dan een hint naar dat de mol een man moet zijn?
Oei, dat zou dan wel een goede hint zijn.
Ik ga zo de aflevering nog eens bekijken of het inderdaad die klok is.

EDIT: Ik heb het fragment nog een keer gekeken, maar dit is niet de kerk die jij zei.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 15:40:05 door Lievebees »

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 23-01-2009, 15:45:10 »
Wow, wat een uitzending weer! Het valt mij op dat dit seizoen het getal '5' vaak voorkomt. Een voorbeeld: de 5e symfonie van Beethoven wordt gebruikt, Jon heeft een '5'op zijn vest staan, in het nummerbord van de auto van Anniek staat ook een '5' en de klok in het begin van aflevering 3 staat op 5 voor 1. (wat wel opvallend was, was dat de klok 6x sloeg, terwijl hij dus op 12.55 stond. Aanwijzing, iemand?) en daarnaast in het kamertje waar Vivienne en ik meen ook Dennis hun verhaal doen n.a.v de auto opdracht, hangt achter hun een briefje, waar ook een '5' op staat. (printscreen lukt mij niet, maar op tv was het goed te zien) Misschien denken mijn moeder en ik wel teveel door, maar ik kan me herinneren dat vorig seizoen het cijfer '8' centraal stond. Misschien zijn er meer mensen die de '5' ergens uit kunnen halen.
Daarnaast is de uitleg van Sebastiaan ook niet helemaal waterdicht wanneer hij het heeft over het mollenboekje van Froukje. Hij zegt: "de enige die dat op die manier kon doen, was de mol." Hij zegt letterlijk: "bij deze ben ik koning matennaaier, het boekje van Froukje dat had ik eruit gehaald, sorry. (maar dat was omdat zij zo verschrikkelijk slordig met haar boekje omging) dat de enige die dat op die manier kon doen, was de Mol. Hij zegt de zinnen zo, dat het in eerste instantie lijkt alsof die laatste zin terugslaat op het feit dat Froukje sloridg was op haar boekje, maar het zou ook terug kunnen slaan op de eerste zinnen en dan betekent dat dus dat de enige die op die manier het mollenboekje van Froukje kon wegpakken, dat de mol kon zijn.

Goed, daarnaast het dagboek van de mol op internet. Als het echt zo blijkt te zijn dat sebas de mol is, vind ik de dagboeken er wel ERG dik bovenop liggen met 'tricky' en nu weer dat verhaal over het boekje. Bijna niet meer leuk als het echt zo blijkt te zijn.

Om een lang verhaal nog langer te maken: zijn er mensen die ook nog het cijfer '5' is opgevallen en zijn er mensen die het eens zijn met mijn beredenatie over Sebastiaan's zinconstructies?  ;)

Offline Annika89

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 23-01-2009, 15:58:59 »
Deze vijf was mij opgevallen (ik weet niet of die er al ergens staat, ik lees hier niet alles, te veel werk)
Het lijkt een 5 tenminste. Of het is een S.. Eronder staat een streep; 1 of I?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2009, 16:00:53 »
Is dat vat uit afl1? Zo ja, dan is hij al opgevallen idd.

Offline Annika89

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2009, 16:02:17 »
Is dat vat uit afl1? Zo ja, dan is hij al opgevallen idd.
Jep. Had ook niet verwacht dat jullie molspeurders dit zou zijn ontgaan hoor ;)

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2009, 16:13:43 »
ja, dat was er ook één, inderdaad! Dus tja, wat kan het betekenend?

Offline timmyt

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2009, 16:26:20 »
Yup dat die toren slaat inderdaad 6x en staat op 12.55 (had ik al gepost een pagina eerder...)Ik vond dat ook vreemd...

Maar nu schiet me nog een aanwijzing te binnen...

Froukje was haar mollenboekje kwijt... In de bus werd voorgesteld dat iedereen zijn tas open moest maken om zo het boekje te zoeken...
Dennis reageerde daar wel heel heftig op. Hij vond dat echt niet nodig...

Nee, natuurlijk niet als later blijkt dat in zijn tas het geld zat!!

Dan was dit er door de zoekactie zeker uitgekomen... Dus dat is wel verdacht..
Maar goed. Misschien dat dit er later ook wel ingestopt is ofzo.... De mol wist dat, en vraagt daarom doodleuk.. Laten we de tassen eens controleren...
Ik vind Dennis geweldig spelen maar ik denk niet dat hij de mol is... Dan daarbij zou het wel héél duidelijk zijn dat Dennis dan de mol is...
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 16:28:27 door timmyt »

Offline arie94

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2009, 16:34:29 »

Goed, daarnaast het dagboek van de mol op internet. Als het echt zo blijkt te zijn dat sebas de mol is, vind ik de dagboeken er wel ERG dik bovenop liggen met 'tricky' en nu weer dat verhaal over het boekje. Bijna niet meer leuk als het echt zo blijkt te zijn.

Ik heb een interview met Jan Pieter Hagens geluisterd en daar zei hij dat hij al snel door had wie de mol was en dat hij bang was dat het programma in het water zou vallen om dat het er zo dik boven op lag. Maar.... toen ging die 'Mol' eruit.... dus mischien is sebastiaan helemaal de mol niet juist om dat het zo duidelijk lijkt!
molletje maak je bekend.....

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2009, 16:35:27 »
Ik heb een interview met Jan Pieter Hagens Pieter Jan Hagens geluisterd

Offline dichelsey

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2009, 16:38:26 »
Ik heb even gezocht of 1 van de kandidaten niet toevallig een zoon genaamd Robin heeft (Robinson) maar daar kan ik niets over vinden. Ook bijv. Rick niet in GTST.

Hoe heette die vriendin dan van sebas in gtst? : LIg bij zoiets bij dat zij zo heette of in het echt ???

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2009, 16:38:57 »
Oké, dat wist ik niet.. Hmm... we zullen zien dan maar. En ja, als Dennis de mol is, dan weet hij dat er geld in zijn tas zit en dan reageert hij zo fel als het om tassen openmaken gaat. In de extra filmpjes op de site van de AVRO, zegt Pieter Jan ook dat de vraag zo simpel was bij de 'Beethoven' opdracht. En dat in die vraag eigenlijk ook de vraag van het programma zit.. Dan zou het dus betekenen dat Dennis de mol is.. Hmm... Sebastiaan of Dennis liggen er beiden wel erg dik bovenop.. Nu hoop ik eigenlijk dat ze het niet zijn.
En wat die klok betreft, sorry ik had niet gelezen dat dat al eerder gepost was..

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 23-01-2009, 16:41:41 »
Deze vijf was mij opgevallen (ik weet niet of die er al ergens staat, ik lees hier niet alles, te veel werk)
Het lijkt een 5 tenminste. Of het is een S.. Eronder staat een streep; 1 of I?

Het is inderdaad eerder een S en als jij daaronder een soort van l ziet dan zijn de initialen van Sebastiaan Labrie, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat hij de mol is.

Verder de 5 hint, mij was het nog niet zo opgevallen, maar:
-de vijfde letter uit het alfabet als je achteraan begint is dat een V (vivienne?)
-de vijfde kandidaat uit de leader (of hoe jullie da ook noemen) als je achteraan begint is Vivienne!!

edit: het romeinse cijfer 5 is V -> weer de v van vivienne dus!!
edit 2: in de 1e aflevering zien we Vivienne bij de test vraag 5 beantwoorden!

Vivienne de mol??

De 5 hint in combinatie met de spiegelhints en omgekeerde hints betekent dus misschien wel dat je achteraan moet beginnen bij elke volgorde en dan uitkomt op Vivienne!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 17:27:52 door E-ri-Q »