Wow, wat een uitzending weer! Het valt mij op dat dit seizoen het getal '5' vaak voorkomt. Een voorbeeld: de 5e symfonie van Beethoven wordt gebruikt, Jon heeft een '5'op zijn vest staan, in het nummerbord van de auto van Anniek staat ook een '5' en de klok in het begin van aflevering 3 staat op 5 voor 1. (wat wel opvallend was, was dat de klok 6x sloeg, terwijl hij dus op 12.55 stond. Aanwijzing, iemand?) en daarnaast in het kamertje waar Vivienne en ik meen ook Dennis hun verhaal doen n.a.v de auto opdracht, hangt achter hun een briefje, waar ook een '5' op staat. (printscreen lukt mij niet, maar op tv was het goed te zien) Misschien denken mijn moeder en ik wel teveel door, maar ik kan me herinneren dat vorig seizoen het cijfer '8' centraal stond. Misschien zijn er meer mensen die de '5' ergens uit kunnen halen.
Daarnaast is de uitleg van Sebastiaan ook niet helemaal waterdicht wanneer hij het heeft over het mollenboekje van Froukje. Hij zegt: "de enige die dat op die manier kon doen, was de mol." Hij zegt letterlijk: "bij deze ben ik koning matennaaier, het boekje van Froukje dat had ik eruit gehaald, sorry. (maar dat was omdat zij zo verschrikkelijk slordig met haar boekje omging) dat de enige die dat op die manier kon doen, was de Mol. Hij zegt de zinnen zo, dat het in eerste instantie lijkt alsof die laatste zin terugslaat op het feit dat Froukje sloridg was op haar boekje, maar het zou ook terug kunnen slaan op de eerste zinnen en dan betekent dat dus dat de enige die op die manier het mollenboekje van Froukje kon wegpakken, dat de mol kon zijn.
Goed, daarnaast het dagboek van de mol op internet. Als het echt zo blijkt te zijn dat sebas de mol is, vind ik de dagboeken er wel ERG dik bovenop liggen met 'tricky' en nu weer dat verhaal over het boekje. Bijna niet meer leuk als het echt zo blijkt te zijn.
Om een lang verhaal nog langer te maken: zijn er mensen die ook nog het cijfer '5' is opgevallen en zijn er mensen die het eens zijn met mijn beredenatie over Sebastiaan's zinconstructies?