Wat ik vreemd vind; in deze aflevering zaten 2 opdrachten waarvoor het wel erg handig uitkwam dat er nog 9 mensen over waren. In opdracht 1 moeten er drie duo's gevormd worden en die elk door iemand gebeld worden, in opdracht 3 moeten en twee trio's gevormd worden en de overige 3 zijn bijrijders.
Ik vraag me dus af of het al de planning was dat er vorige keer niemand naar huis ging. Anders had in beide opdrachten 1 persoon 2 duo's moeten aansturen. Lijkt me én met het bellen én met die walkie-talkies niet erg handig...
Als het inderdaad zo bedoeld is dat deze opdrachten met 9 mensen gespeeld werden, dan was het dus vorige keer van belang dat één van de vrijstellingen bij de Mol terecht kwam.
Want:
Optie 1: De kandidaat met de vrijstelling levert deze in. De Mol levert de vrijstelling ook in. Zo krijg je de "supervrijstelling", waardoor er niemand naar huis hoeft.
Optie 2: De kandidaat met de vrijstelling levert deze níet in. De Mol levert de vrijstelling wel in. De Mol kan dan zelf de test het slechtst maken en zo een rood scherm krijgen -> niemand gaat naar huis. Óf degene die de test het slechtst gemaakt heeft staat 'per ongeluk' bij de Mol op de vrijstelling -> niemand gaat naar huis.
Sebastiaan en Anniek hadden vorige week de vrijstellingen, dus één van die twee zou dan de Mol zijn. Hoe hadden ze er anders zeker van kunnen zijn dat er 9 mensen over zouden blijven? (Oké, de kans is groot dat 2 kandidaten hun vrijstelling ook wel in hadden geleverd, maar wat als 1 hem had bewaard?)
Anniek komt voor mij dan op de eerste plaats als Molverdachte. Zij ging alleen het gebouw in, dus iemand had haar die vrijstelling zo in handen kunnen drukken. Of vooraf vertellen waar het ding ligt, of het er pas neerleggen als zij het gebouw in ging, of helemaal geen vrijstelling in het gebouw maar pas achteraf aan haar geven. Nou ja, iig meer mogelijkheden dan bij Sebas.
Plus, de Mol had dan tijdens de test geïnformeerd moeten worden of de andere vrijstelling ook was ingeleverd. Zo niet, moest de Mol zelf de test het slechtst maken. Óf aan het eind van de testronde moest gekeken worden wie het slechtst was en die naam moest dan bijgeschreven worden op de vrijstelling. Dus zonder informatie tussendoor is de meest makkelijke opdracht aan de Mol: "Lever je vrijstelling in en maak de test het slechtst". Het maakt dan helemaal niet meer uit of de andere vrijstelling wel of niet ingeleverd wordt.
Zo, heel verhaal, hoop dat jullie het nog volgen.