Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103937 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2009, 16:44:07 »
Oké, dat wist ik niet.. Hmm... we zullen zien dan maar. En ja, als Dennis de mol is, dan weet hij dat er geld in zijn tas zit en dan reageert hij zo fel als het om tassen openmaken gaat. In de extra filmpjes op de site van de AVRO, zegt Pieter Jan ook dat de vraag zo simpel was bij de 'Beethoven' opdracht. En dat in die vraag eigenlijk ook de vraag van het programma zit.. Dan zou het dus betekenen dat Dennis de mol is.. Hmm... Sebastiaan of Dennis liggen er beiden wel erg dik bovenop.. Nu hoop ik eigenlijk dat ze het niet zijn.
En wat die klok betreft, sorry ik had niet gelezen dat dat al eerder gepost was..

Ja, het komt wat merkwaardig over. Maar ik zou het gewoon tè flauw vinden als Dennis de mol is en dit een hint. Ik dacht dat we Jip & Janneke hints toch niet meer tegen hoefden te komen.
The British are not impressed.

Offline arie94

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 23-01-2009, 16:47:16 »

Sorry... :-X ::schaam:: foutje... ;D je hebt gelijk!!!
molletje maak je bekend.....

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 23-01-2009, 17:16:21 »
Het is inderdaad eerder een S en als jij daaronder een soort van l ziet dan zijn de initialen van Sebastiaan Labrie, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat hij de mol is.

Verder de 5 hint, mij was het nog niet zo opgevallen, maar:
-de vijfde letter uit het alfabet als je achteraan begint is dat een V (vivienne?)
-de vijfde kandidaat uit de leader (of hoe jullie da ook noemen) als je achteraan begint is Vivienne!!

edit: het romeinse cijfer 5 is V -> weer de v van vivienne dus!!

Vivienne de mol??

De 5 hint in combinatie met de spiegelhints en omgekeerde hints betekent dus misschien wel dat je achteraan moet beginnen bij elke volgorde en dan uitkomt op Vivienne!

Daar heb je wel een punt, want in dat interview met Dennis (kan iemand ff die link geven) daar werd ook iets van 5 keer terugluistern ofzo gezegd, iets met terug, wat dat van jou dus ondersteunt... Maarja, een mol die 2400 verdient bij een spel, mag zo iemand dan nog wel een mol zijn... Ik kan ook een hele anonieme mol zijn als ik gewoon geld inzamel. Tenzij er natuurlijk volgende week een spel is waarmee dit geld kan worden weggespeeld (en ook gebeurt door een domme actie van onze heldin Vivienne).

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #203 Gepost op: 23-01-2009, 17:34:19 »

De 5 hint in combinatie met de spiegelhints en omgekeerde hints betekent dus misschien wel dat je achteraan moet beginnen bij elke volgorde en dan uitkomt op Vivienne!
Goed gevonden allemaal maar als ik terugdenk aan de spiegels in aflevering 1 dan wordt alleen bij Paula geen spiegel getoond bij de vraagstelling of ze de mol wil zijn. Paula haar naam heeft toevalligerwijs ook 5 letters.

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 23-01-2009, 17:37:35 »
Het eerste deel van de aflevering, als kandidaten bij die openhaard zitten en commentaar op alles geven..
dan staan er achter Rick steeds 2 'dingen' op de openhaard? Ik heb geen idee wat het kan zijn maar ik vind het wel vreemd.
Een tijd later zijn ze weer weg.
rond 2.20 zijn ze te zien op de achtergrond.. weet iemand wat dit zijn?

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #205 Gepost op: 23-01-2009, 17:44:09 »
Ben ik trouwens de enigste die het vreemd vindt dat Dennis het geld in 1 seconde uit z'n tas pakt zonder verbazing? (sowieso vreemd dat het in zijn tas zit btw)  ::vergroot:: 
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 23-01-2009, 17:49:11 »
Ben ik trouwens de enigste die het vreemd vindt dat Dennis het geld in 1 seconde uit z'n tas pakt zonder verbazing? (sowieso vreemd dat het in zijn tas zit btw)  ::vergroot:: 

Nee hoor je bent niet de enige, ik dacht het gisteren ook al! Maar het lag ook redelijk bovenop in zijn tas en de opdracht was al afgelopen dus veel kan het niet betekenen, maar ook zoiezo gek dat het in zijn tas zit en dat er niemand in zijn tas mocht komen -> heel verdacht! (maar teveel gemonteerd  :D in de aflevering)

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 23-01-2009, 17:52:55 »

Het lag bovenop dus zo vreemd is het niet (dat hij het direct heeft) en er werd al gezegd dat iemand het had. Dennis zou juist heel erg verbaasd hebben gedaan als hij hiervan wist en dit niet mocht vertellen. Maargoed, iedereen heeft het recht om paranoia te zijn, dat is namelijk het leukste van WIDM.

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #208 Gepost op: 23-01-2009, 17:53:14 »
Nee hoor je bent niet de enige, ik dacht het gisteren ook al! Maar het lag ook redelijk bovenop in zijn tas en de opdracht was al afgelopen dus veel kan het niet betekenen, maar ook zoiezo gek dat het in zijn tas zit en dat er niemand in zijn tas mocht komen -> heel verdacht! (maar teveel gemonteerd  :D in de aflevering)
Ik vond het heel raar overkomen, maar dacht gelijk aan Wie is de Mol in Thailand (Yvon als mol, weet ff het seizoen niet). Daar kregen een paar kandidaten de opdracht iets verdachts te doen in ruil voor goede antwoorden ofzo. Misschien is dat bij hem ook aangeboden, dat hij ervoor moest zorgen dat NIEMAND in zijn tas kon kijken, in ruil voor antwoorden... en dat we dat nog moeten gaan zien ofzo. Ach, ik zeg ook maar wat  ::schaam::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline topitohater

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 23-01-2009, 18:17:15 »
Helaas, voor het eerst ooit dat ik een aflevering mis, en nu staat tot overmaat van ramp niet aflevering 3 maar aflevering 1 op uitzendinggmist... ::zweep::

Ook 3 staat er op hoor. Geen nood!

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 23-01-2009, 18:29:45 »
Wat ik vreemd vind; in deze aflevering zaten 2 opdrachten waarvoor het wel erg handig uitkwam dat er nog 9 mensen over waren. In opdracht 1 moeten er drie duo's gevormd worden en die elk door iemand gebeld worden, in opdracht 3 moeten en twee trio's gevormd worden en de overige 3 zijn bijrijders.

Ik vraag me dus af of het al de planning was dat er vorige keer niemand naar huis ging. Anders had in beide opdrachten 1 persoon 2 duo's moeten aansturen. Lijkt me én met het bellen én met die walkie-talkies niet erg handig...
Als het inderdaad zo bedoeld is dat deze opdrachten met 9 mensen gespeeld werden, dan was het dus vorige keer van belang dat één van de vrijstellingen bij de Mol terecht kwam.

Want:
Optie 1: De kandidaat met de vrijstelling levert deze in. De Mol levert de vrijstelling ook in. Zo krijg je de "supervrijstelling", waardoor er niemand naar huis hoeft.
Optie 2: De kandidaat met de vrijstelling levert deze níet in. De Mol levert de vrijstelling wel in. De Mol kan dan zelf de test het slechtst maken en zo een rood scherm krijgen -> niemand gaat naar huis. Óf degene die de test het slechtst gemaakt heeft staat 'per ongeluk' bij de Mol op de vrijstelling -> niemand gaat naar huis.

Sebastiaan en Anniek hadden vorige week de vrijstellingen, dus één van die twee zou dan de Mol zijn. Hoe hadden ze er anders zeker van kunnen zijn dat er 9 mensen over zouden blijven? (Oké, de kans is groot dat 2 kandidaten hun vrijstelling ook wel in hadden geleverd, maar wat als 1 hem had bewaard?)

Anniek komt voor mij dan op de eerste plaats als Molverdachte. Zij ging alleen het gebouw in, dus iemand had haar die vrijstelling zo in handen kunnen drukken. Of vooraf vertellen waar het ding ligt, of het er pas neerleggen als zij het gebouw in ging, of helemaal geen vrijstelling in het gebouw maar pas achteraf aan haar geven. Nou ja, iig meer mogelijkheden dan bij Sebas. ;D
Plus, de Mol had dan tijdens de test geïnformeerd moeten worden of de andere vrijstelling ook was ingeleverd. Zo niet, moest de Mol zelf de test het slechtst maken. Óf aan het eind van de testronde moest gekeken worden wie het slechtst was en die naam moest dan bijgeschreven worden op de vrijstelling. Dus zonder informatie tussendoor is de meest makkelijke opdracht aan de Mol: "Lever je vrijstelling in en maak de test het slechtst". Het maakt dan helemaal niet meer uit of de andere vrijstelling wel of niet ingeleverd wordt.

Zo, heel verhaal, hoop dat jullie het nog volgen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2009, 18:36:02 door Iris_77 »

Offline tom_mmetje

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 23-01-2009, 18:33:34 »
Slim bedacht, maar misschien had de regie nog wel opties voor spellen met 8 mensen in hun draaiboek staan.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #212 Gepost op: 23-01-2009, 18:34:41 »

Citaat
De Mol kan dan zelf de test het slechtst maken en zo een rood scherm krijgen -> niemand gaat naar huis.
Dit verhaal gaat niet op. De mol hoeft de test niet eens te maken om door te gaan. Die doet dat slechts voor de vorm, voor de kijkers naar het programma.

Krijgt iemand een rood scherm, en is er geen vrijstelling, dan gaat die persoon dus ook daadwerkelijk naar huis (en is dus geen mol).

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #213 Gepost op: 23-01-2009, 18:37:53 »
Die toren, is dat toevallig de Albert Memorial Clock? Misschien nog meer hints :D

Bijvoorbeeld:Odd Man Out, dat betekent zoveel als Wie Hoort Er Niet Bij. Toevallig zijn ook wij op zoek naar één kandidaat die afwijkt van de rest. Is Odd Man Out dan een hint naar dat de mol een man moet zijn?
Nee, niet Albert Memorial Clock... dat was ook mijn eerste ingeving. Het is Derry City Hall.

Was gisteren idd een leuke aflevering. Maar ik ben nog maar net terug van mijn werk en moet eerst maar eens alles goed doorlezen voordat ik uitgebreider mijn verhaal doe.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 23-01-2009, 18:39:32 »
Dit verhaal gaat niet op. De mol hoeft de test niet eens te maken om door te gaan. Die doet dat slechts voor de vorm, voor de kijkers naar het programma.

Ja, dat snap ik, maar dat was ook niet de essentie van m'n verhaal.. Het gaat erom dat het, gezien de opdrachten van deze week, het wel erg goed uitkwam dat er vorige week niemand weg hoefde.

Citaat
Krijgt iemand een rood scherm, en is er geen vrijstelling, dan gaat die persoon dus ook daadwerkelijk naar huis (en is dus geen mol).

En hadden ze dezelfde opdrachten met 8 mensen moeten doen?

Offline Zaz

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 23-01-2009, 18:42:54 »
Ik heb even gezocht of 1 van de kandidaten niet toevallig een zoon genaamd Robin heeft (Robinson) maar daar kan ik niets over vinden. Ook bijv. Rick niet in GTST.

Of heeft een van de kandidaten een vader of moeder met de naam Robin??
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline tom_mmetje

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 23-01-2009, 18:53:21 »
Of heeft een van de kandidaten een vader of moeder met de naam Robin??

Neefjes, nichtjes?
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Renske.

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 23-01-2009, 18:55:47 »
Neefjes, nichtjes?
Dat vind ik allemaal wel heel erg ver gezocht.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #218 Gepost op: 23-01-2009, 19:11:24 »
Ja, dat snap ik, maar dat was ook niet de essentie van m'n verhaal.. Het gaat erom dat het, gezien de opdrachten van deze week, het wel erg goed uitkwam dat er vorige week niemand weg hoefde.

En hadden ze dezelfde opdrachten met 8 mensen moeten doen?
Nou nee, ik denk echter dat het antwoord door anderen al is gegeven, dat er mogelijk een draaiboek is, waarbij drie keer twee kandidaten worden ''aangestuurd'' door twee kandidaten. Ik snapte wel wat je wilde zeggen. Ik denk alleen dat je met geen enkel scenario de mol kan ontdekken.

Offline m-g-s

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 23-01-2009, 19:21:40 »
ik denk dennis is de mol:

de zin van de tweede opdracht:
-het geld is bij wie, de mol.
-het geld was bij dennis.
-wie is dennis.
-wie is de mol=dennis is de mol ::vergroot:: 8)