Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103906 keer)

Offline Rob78

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #240 Gepost op: 24-01-2009, 01:58:41 »
ik denk dennis is de mol:

de zin van de tweede opdracht:
-het geld is bij wie, de mol.
-het geld was bij dennis.
-wie is dennis.
-wie is de mol=dennis is de mol ::vergroot:: 8)

Waarom zou deze hint alleen betrekking op Dennis kunnen hebben? Wie zegt dat de hint over het te winnen geld van deze opdracht gaat?

Sebastiaan heeft het al verdiende geld bij zich. Bovendien zegt hij bij de test: Wie is de mol, wie is de mol... Zou naar zichzelf en deze hint kunnen verwijzen. Bovendien maakte hij ook nog een opmerking over Dennis (moet de aflevering nog terugkijken) nadat Dennis zo stellig was dat niemand in zijn tas mocht zitten. Heeft hij het geld voor de betreffende opdracht erin gestopt en laat ie zo weten dat Dennis niet zo stellig moet zijn?

Dit gezegd hebbende, het is hoe dan ook allemaal zo voor de hand liggend. Ik had meteen tijdens de uitzending al: hier staat het forum straks mee vol. Dat zal de productie toch ook gedacht moeten hebben?? Wellicht dwaalspoor, wie weet.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #241 Gepost op: 24-01-2009, 02:51:47 »

Nu bedenk ik me trouwens ook dat Dennis vorig jaar in de intro een joker in zijn hand had (met het mollogo natuurlijk).

MMmhh..

En zijn vingers vormden een M :)
Wat ik een gave hint vond was George die op een gegeven moment bij de biecht iets zegt, daarmee met zijn hand/vingers een 'enzovoort'beweging maakt, maar duidelijk een M vormt... Daarna even pauzeert, naar zijn hand kijkt met dat typische George lachje. Echt te gek.

Meer ontopic: Ik vond dit echt de leukste aflevering van het seizoen tot nu toe. Erg grappig

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 24-01-2009, 06:57:41 »
Huh!
Check dit plaatje :

(...)

En op exact dat moment steekt Dennis zijn hand op. Waarom?
Moet hij plassen?

::rofl::

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 24-01-2009, 08:05:41 »
Ik heb Dennis als mol maar door de grote hint die gegeven is betwijfel ik of hij mijn mol nog wel is.  ::ohno::
Maar stel dat Dennis dus niet de mol is, op welk tijdstip kan het geld in zijn tas gedaan zijn ??? Hoe later hoe beter want de kans dat hij zijn tas opend is erg groot. (In de zaal zou hij voordat de opdracht gaat beginnen nog zijn molleboekje en een pen uit de tas kunnen halen en het geld vroegtijdig ontdekken).Ze zijn de zaal binnen, Dennis zet zijn tas op een stoel in de 2e rij en gaat zelf net zoals de andere kandidaten op de eerste rij zitten. Wat me daarna opviel was dat Sebastiaan heel vaak van plaats veranderd en zeker een tijdje naast Dennis zijn tas heeft gezeten. Stel sebastiaan is de mol dan zou het voor hem heel makkelijk geweest zijn om het geld in de tas van Dennis te stoppen omdat de kandidaten fanatiek met het spel bezig waren en alleen maar oog hadden voor wat op het podium gebeurde)
Of dennis is de mol, of Dennis wist ervan en krijgen we dat in de volgende aflevering te horen, of het geld is er tijdens het spel in gedaan. De kans dat het geld al langer in de tas zat lijkt me onwaarschijnlijk omdat het spel dan al afgelopen was voordat het begonnen was.
Of zie ik dit helemaal fout??

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #244 Gepost op: 24-01-2009, 08:32:36 »
Ik denk eerder dat het misschien wat te maken heeft met de letter V. In de tweede wereldoorlog werd deze tune van Beethoven toch gebruikt als code om de V van victory door te seinen? Had wat te maken met kort-kort-kort-lang. Of heb ik teveel films gekeken?
Ik vind 'm erg goed gevonden.  ::ok::

Daar komt bij dat het stukje met de klok eveneens richting Vivienne lijkt te wijzen:
De klok staat op vijf voor een. In Romeins V voor I. VI dus.
En je hoort de klok zes keer slaan. Eveneens VI.
Samen dus VIVI.
Als PJH ook nog eens "ennuh" had gezegd had het er wel heel dik bovenop gelegen, maar gelukkig deed hij dat niet.

Overigens hoop ik dat ik er helemaal naast zit, want als Vivienne inderdaad de mol is vind ik dat ze wel erg passief is.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #245 Gepost op: 24-01-2009, 10:29:17 »
Een serie WIDM bevat doorgaans een ´rode draad´.  Het is al vaker opgemerkt, maar als je het eenmaal gehoord hebt, begint dat lachje van haar behoorlijk op de zenuwen te werken.

De mol die iedereen uitlacht, en dat zo doet dat het voor de kandi´s lijkt op een ´zenuwtrekje´?

Offline daantje17

• Forumlid
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
« Reactie #246 Gepost op: 24-01-2009, 10:41:04 »
Ik krijg de indruk dat sommigen hier de hints zo ingewikkeld mogelijk willen hebben. Waarom? Zit je hier om je eigen intelligentie te etaleren of om de mol te ontmaskeren?  :-X

Het blijft natuurlijk een tv-programma en niet alle kijkers zitten op een forum van alles uit te pluizen. Het programma streeft zijn doel voorbij (en ook de format) als de mol alleen nog maar ontmaskerd kan worden dmv achteruit spoelen van geluidsfragmenten of de hele wikipedia uit je hoofd te kennen...

Het hoeven echt geen Jip-en-Janneke-hints te zijn, maar het moet mogelijk blijven voor een normale, redelijk intelligente, goed oplettende kijker om de mol te ontdekken. Gewoon door naar het programma te kijken.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2009, 10:58:42 »
Uiteindelijk moeten de hints die echt hints blijken te zijn, inderdaad ZO toegepast worden, dat je er geen forum voor nodig hebt.

Je hebt volkomen gelijk dat je geen techneut zou hoeven te zijn, om (al combinerend en wegstrepend) tot de ontmaskering van de mol te komen.

Neemt niet weg dat VI in romeinse cijfers, en dan ook nog steeds een hoorbare klok op een onlogische tijd, toch wel een voor iedereen ´hanteerbare´ hint vind.

We zien het wel op 12 maart........omstreeks 21.30 uur.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 11:40:00 door Bodejos »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2009, 11:43:57 »
Ik krijg de indruk dat sommigen hier de hints zo ingewikkeld mogelijk willen hebben. Waarom? Zit je hier om je eigen intelligentie te etaleren of om de mol te ontmaskeren?  :-X

Het blijft natuurlijk een tv-programma en niet alle kijkers zitten op een forum van alles uit te pluizen. Het programma streeft zijn doel voorbij (en ook de format) als de mol alleen nog maar ontmaskerd kan worden dmv achteruit spoelen van geluidsfragmenten of de hele wikipedia uit je hoofd te kennen...

Het hoeven echt geen Jip-en-Janneke-hints te zijn, maar het moet mogelijk blijven voor een normale, redelijk intelligente, goed oplettende kijker om de mol te ontdekken. Gewoon door naar het programma te kijken.

De Maya hint van vorig jaar kon je niet alleen ontdekken door naar het programma te kijken. Daarvoor moest je toch echt even spitten in wikipedia. ;)
Maar ik ben het met je eens dat ze achteraf wel te begrijpen moeten zijn ja.

Een serie WIDM bevat doorgaans een ´rode draad´.  Het is al vaker opgemerkt, maar als je het eenmaal gehoord hebt, begint dat lachje van haar behoorlijk op de zenuwen te werken.

De mol die iedereen uitlacht, en dat zo doet dat het voor de kandi´s lijkt op een ´zenuwtrekje´?

Daar hebben we vief voor nodig, denk ik.
Die weet dat soort dingen vast allemaal. :P

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2009, 12:02:02 »

Daar hebben we vief voor nodig, denk ik.
Die weet dat soort dingen vast allemaal. :P
De  mol weet van zichzelf uiteraard dat ie de mol is.  Iedereen heeft bepaalde gewoontes, die pas opvallen als je ze in een bepaalde samenhang zit.  Ik heb dat lachen van haar niet zelf ontdekt, maar als je erop attent wordt gemaakt, ga je erop letten, en  dan begint het te irriteren (let er in dit verband dan eens op of ze dat alleen doet bij mislukte opdrachten, en of ze stil is bij  gelukte opdrachten. In dat geval zou je er iets mee kunnen doen).

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #250 Gepost op: 24-01-2009, 12:06:40 »

Precies wat al eerder ook gezegd is. De "mol staat op het kaartje, dus *dinges* is de mol"-hint is gewoon veel te slap, ook voor de minder geoefende kijker. Die let daar namelijk helemaal niet op en wij gooien het zo ondersteboven dat zoiets als eerste komt bovendrijven en voor ons dus te makkelijk is. Voor beide doelgroepen schiet zo'n hint dus zijn doel voorbij.
Ik weet nog van mezelf, ik heb eigenlijk pas serie 4 voor het eerst gezien en serie 5 echt fanatiek. Daar kwam in afl 1 of iets "Victoria bier" in beeld, dus ik riep direct: "Oh, dus de mol is Victoria!" Dat bleek niet te kloppen, dus heb ik dergelijke aanwijzingen verder de serie links laten liggen. Dus het is m.i. ook een kwestie van consequent zijn. Als een hint van niveau groep 3 geen hint blijkt, kunnen andere groep 3 hints ook geen hint meer zijn. Een echt goede aanwijzing is uniek in de serie. Het kan wel een rode draad zijn, maar die moet uiteraard voornamelijk betrekking hebben op de mol. De 'mol heeft nooit een andere kleur gehad'-hint is zo'n goede hint. Rode draad, als je een individuele hint ervan bekijkt lijkt hij naar bijv. Fréderique te wijzen, maar in combinatie met alle andere hints wijzen ze alleen Milouska aan.
Bij elke kandidaat is een mol-logo te vinden. Staat het niet op een dossier, dan is het wel op een laptop of op een enthousiast opgepakte envelop. Zoiets wijst niet naar één iemand specifiek door de hele serie heen, dus het kan geen hint zijn.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 24-01-2009, 12:14:16 »
Precies wat al eerder ook gezegd is. De "mol staat op het kaartje, dus *dinges* is de mol"-hint is gewoon veel te slap, ook voor de minder geoefende kijker. Die let daar namelijk helemaal niet op en wij gooien het zo ondersteboven dat zoiets als eerste komt bovendrijven en voor ons dus te makkelijk is. Voor beide doelgroepen schiet zo'n hint dus zijn doel voorbij.
Ik weet nog van mezelf, ik heb eigenlijk pas serie 4 voor het eerst gezien en serie 5 echt fanatiek. Daar kwam in afl 1 of iets "Victoria bier" in beeld, dus ik riep direct: "Oh, dus de mol is Victoria!" Dat bleek niet te kloppen, dus heb ik dergelijke aanwijzingen verder de serie links laten liggen. Dus het is m.i. ook een kwestie van consequent zijn. Als een hint van niveau groep 3 geen hint blijkt, kunnen andere groep 3 hints ook geen hint meer zijn. Een echt goede aanwijzing is uniek in de serie. Het kan wel een rode draad zijn, maar die moet uiteraard voornamelijk betrekking hebben op de mol. De 'mol heeft nooit een andere kleur gehad'-hint is zo'n goede hint. Rode draad, als je een individuele hint ervan bekijkt lijkt hij naar bijv. Fréderique te wijzen, maar in combinatie met alle andere hints wijzen ze alleen Milouska aan.
Bij elke kandidaat is een mol-logo te vinden. Staat het niet op een dossier, dan is het wel op een laptop of op een enthousiast opgepakte envelop. Zoiets wijst niet naar één iemand specifiek door de hele serie heen, dus het kan geen hint zijn.

Nou Joram, dat is ook niet helemaal waar, want er zitten altijd wel hints van verschillende gradaties in. En de één is makkelijker te vinden dan de ander.
Niet alles is één geheel, dus als één hint van een ´niveau´ geen hint blijkt te zijn kan een andere vergelijkbare hint wel een hint zijn.
Maar wat geeft het, ze zitten er elk jaar weer in, dus we zoeken vrolijk door. :P

Offline the_shagster

• Forumlid
  • Ik was de mol!
« Reactie #252 Gepost op: 24-01-2009, 12:17:08 »
Hoe heette die vriendin dan van sebas in gtst? : LIg bij zoiets bij dat zij zo heette of in het echt ???

De vriendin van sebas in gtst heette pascale die vermoord werd door ROBIN het broertje van benjamin.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #253 Gepost op: 24-01-2009, 12:34:13 »
Nou Joram, dat is ook niet helemaal waar, want er zitten altijd wel hints van verschillende gradaties in. En de één is makkelijker te vinden dan de ander.
Niet alles is één geheel, dus als één hint van een ´niveau´ geen hint blijkt te zijn kan een andere vergelijkbare hint wel een hint zijn.
Maar wat geeft het, ze zitten er elk jaar weer in, dus we zoeken vrolijk door. :P
Ja nou, ik vind dat nephints gewoon niet op echte hints moeten lijken. Als Dennis altijd iets met rood had in S8, had je hier niks aan gehad als daarnaast ook via nep-hints steeds blauw aan Edo gelinkt werd, bijvoorbeeld. Zo redenerend kan een mollogo dat naar iedereen kan wijzen niet één keer wel een hint zijn en de overige 90% van de keren dat het in beeld komt niet, enkel omdat het dan toevallig niet bij Yvon staat.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 24-01-2009, 12:37:55 »
Ja nou, ik vind dat nephints gewoon niet op echte hints moeten lijken. Als Dennis altijd iets met rood had in S8, had je hier niks aan gehad als daarnaast ook via nep-hints steeds blauw aan Edo gelinkt werd, bijvoorbeeld. Zo redenerend kan een mollogo dat naar iedereen kan wijzen niet één keer wel een hint zijn en de overige 90% van de keren dat het in beeld komt niet, enkel omdat het dan toevallig niet bij Yvon staat.

Klopt. :P maar dat was niet wat je zei.
Als je hints hebt van een bepaald niveau (hoe bepaal je nu weer een niveau? :P), kunnen er best meerdere in zitten. Maar niet dezelfde nee, dat zou een beetje raar zijn.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #255 Gepost op: 24-01-2009, 12:49:40 »
Maar ik bedoel nochtans hetzelfde.

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 24-01-2009, 13:31:43 »
We hebben het alweer zo vaak gedaan, maar hier komt weer even een overzicht met (mogelijke) hints waarom Paula de mol is (ik vergeet vast wel iets, omdat het er zoveel zijn).

1. Deze kwam ik gister op het spoor op een ander WIDM forum. Het interview met Dennis over WIDM waarin ook een hint zou worden gegeven. Daarin worden in het begin een aantal namen genoemd en bij Paula wordt om een bepaalde reden (waarschijnlijk verkeerde uitspraak achternaam) heel raar WIE? afgespeeld. Bij het eind wordt er gezegd dat er dus een hint in zit en dat de uitzending terug geluisterd moet worden, met echt heel vaak de nadruk op TERUG. Terug spoelend hoor je niets bijzonders, maar als je de woorden andersom zet dan wordt de volgorde op een bepaald moment: WIE? Paula... Hint 1 is dus dat WIE = Paula, dus Paula is de mol.

2. Ook volgens mij van dat andere forum: Paula heeft Get The Picture gepresenteerd en laat dat nou een link zijn met de eerste opdracht, de foto-opdracht in die loods. Hier werd niet overduidelijk gemold door één persoon (wat heel logisch is omdat de Mol zich niet kon voorbereiden en hier dus nog een beetje onwennig en terughoudend was), maar het is dus wel een opdracht die een link legt met Paula.

3. Voor de rest zijn er nog wat hints die wat discutabeler zijn, zoals uit de derde aflevering waar 5 als getal wel opviel (en Paula de enige is met een naam van 5 letters).

Verder heeft Paula nog geen geld verdiend.

Ze geeft tijdens het telefoonspel Hans de schuld dat de communicatie zo moeilijk loopt (ze zei zoiets als: "Anniek kan ik wel verstaan, maar zodra Hans belt gaat het mis"). Ze had gehoopt dat de verdachte Hans lang in het spel zou blijven, maar het enige waar de mol geen grip heeft is op wie eruit gaat en zo is Paula met haar zondebok door de mand gevallen.

Verder kan ze tijdens het autospel geen contact maken via de walkietalkie totdat het spel is afgelopen. En als ze vervolgens voor mol wordt uitgemaakt blijft ze niet gewoon stil (wat een niet-mol zou kunnen doen om verdacht te worden zodat anderen eruit gaan), maar reageert ze verontwaardigd en op een manier waar ook niet meer op ik kan worden gegaan. Dit heeft ze (als ze de mol is) voorbereidt, want Dennis werd vorig seizoen ook een keer keihard voor mol uitgemaakt (maar bleef toen stil, maar nu moet de mol natuurlijk anders reageren).

Kortom die opdrachten van de derde aflevering zijn niet mislukt omdat Paula zo a-technisch is, want ze kon na de opdracht opeens wel met haar walkietalkie overweg. En zo'n telefoon met muntjes moet Paula juist kennen. Vroeger had je die dingen veel meer en zou ze er ook wel een keer in Nederland mee gebeld hebben. En daarnaast is zo'n apparaat echt niet zo moeilijk te begrijpen.

Oja en dat het Paula niet is omdat ze te veel opvalt als mol slaat nergens op, want als de mol altijd onopvallend moet zijn dan is dat weer opvallend, want dan zou Froukje het moeten zijn, zij is de enige die niet opvalt.

En de mol heeft deze keer veel minder kans om stiekem te zijn, simpelweg omdat de mol deze keer bijna geen voorbereidingstijd had. Vandaar dat er ook niet effectief gemold werd tijdens de allereerste opdracht (die foto-opdracht).

En op alle Vivienne verdenkers: een mol is geen mol als deze 2400 euro ophaalt voor de pot (alleen als de volgende aflevering dit dus door een domme fout van vivienne verdwijnt).
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 13:37:02 door WIDM_DH »

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 24-01-2009, 13:46:44 »
Hier is trouwens nog even dat interview, dat was ik vergeten toe te voegen bedacht ik opeens: http://www.wieisdemol.org/wieisdemol2009/soundbits/eerstehint.mp3, met dank dus aan die andere WieIsDeMol-site

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #258 Gepost op: 24-01-2009, 14:44:47 »
[edit] dit is een reactie op een blijkbaar al weer verwijderde post die hier ooit stond. En ik laat mijn post lekker wel staan, je raadt maar waar ik het over heb. [/edit]

Nee, maar het klinkt alsof ze wel opdracht hebben gekregen iets te zeggen. Dat kan gewoon een zin zijn en ik vind nog altijd Dennis' opmerking "ik heb er niet zo lang ingezeten" de meest verdachte. Ten eerste omdat nu duidelijk is dat hij er toch al minimaal 40% (meer als je afl 10 niet meerekent) bij zit en ten tweede omdat het een raar antwoord is op een normale vraag. En dat is extra vreemd, me dunkt dat een dj, die toch wel vaker wat moet zeggen, wel een normaal antwoord op een normale vraag lijkt te kunnen geven.

Voorbeeld van hoe een normaal gesprek verloopt:
-En hoe was de groep?
-Nou, daar kan ik gelukig wel iets over zeggen, ik vond het een leuke groep.

Voorbeeld van hoe een niet normaal gesprek verloopt:
-En hoe was de groep?
-Ik ben er niet lang bij geweest.
-Huh? Wat?
-Ja, jullie weten dat ik niet veel kan zeggen.

Zeg nu zelf, dat slaat toch nergens op? Als er iets is waar hij wèl wat over kan zeggen is het wel hoe hij de groep vond. De groep is namelijk al vanaf afl 1 een feit, dus al was hij er toen uitgegaan, dan had hij zich nog een mening kunnen vormen. Waarom dan zo raar?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 14:47:00 door Daedalus »

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 24-01-2009, 15:05:57 »
[edit] dit is een reactie op een blijkbaar al weer verwijderde post die hier ooit stond. En ik laat mijn post lekker wel staan, je raadt maar waar ik het over heb. [/edit]

Nee, maar het klinkt alsof ze wel opdracht hebben gekregen iets te zeggen. Dat kan gewoon een zin zijn en ik vind nog altijd Dennis' opmerking "ik heb er niet zo lang ingezeten" de meest verdachte. Ten eerste omdat nu duidelijk is dat hij er toch al minimaal 40% (meer als je afl 10 niet meerekent) bij zit en ten tweede omdat het een raar antwoord is op een normale vraag. En dat is extra vreemd, me dunkt dat een dj, die toch wel vaker wat moet zeggen, wel een normaal antwoord op een normale vraag lijkt te kunnen geven.

Voorbeeld van hoe een normaal gesprek verloopt:
-En hoe was de groep?
-Nou, daar kan ik gelukig wel iets over zeggen, ik vond het een leuke groep.

Voorbeeld van hoe een niet normaal gesprek verloopt:
-En hoe was de groep?
-Ik ben er niet lang bij geweest.
-Huh? Wat?
-Ja, jullie weten dat ik niet veel kan zeggen.

Zeg nu zelf, dat slaat toch nergens op? Als er iets is waar hij wèl wat over kan zeggen is het wel hoe hij de groep vond. De groep is namelijk al vanaf afl 1 een feit, dus al was hij er toen uitgegaan, dan had hij zich nog een mening kunnen vormen. Waarom dan zo raar?

Volgens mij is dit een reactie op mij, en voor zover ik weet staat mijn oude reactie er nog steeds.

Het klopt dat Dennis zich heel opvallend versprak, maar ik denk dat dat eerder een geintje was. Overigens heeft hij wel een beetje gelijk dat het kort was, want zo'n seizoen opnemen gebeurt toch binnen twee weken ofzo. In ieder geval heel snel. En sowieso was Dennis met dat auto-geld spel wel heel goed bezig, waardoor hij bij mij afvalt als mol. Dus ik vind dat echt geen hint, en zeker niet een hint naar Dennis als mol...