We hebben het alweer zo vaak gedaan, maar hier komt weer even een overzicht met (mogelijke) hints waarom Paula de mol is (ik vergeet vast wel iets, omdat het er zoveel zijn).
1. Deze kwam ik gister op het spoor op een ander WIDM forum. Het interview met Dennis over WIDM waarin ook een hint zou worden gegeven. Daarin worden in het begin een aantal namen genoemd en bij Paula wordt om een bepaalde reden (waarschijnlijk verkeerde uitspraak achternaam) heel raar WIE? afgespeeld. Bij het eind wordt er gezegd dat er dus een hint in zit en dat de uitzending terug geluisterd moet worden, met echt heel vaak de nadruk op TERUG. Terug spoelend hoor je niets bijzonders, maar als je de woorden andersom zet dan wordt de volgorde op een bepaald moment: WIE? Paula... Hint 1 is dus dat WIE = Paula, dus Paula is de mol.
2. Ook volgens mij van dat andere forum: Paula heeft Get The Picture gepresenteerd en laat dat nou een link zijn met de eerste opdracht, de foto-opdracht in die loods. Hier werd niet overduidelijk gemold door één persoon (wat heel logisch is omdat de Mol zich niet kon voorbereiden en hier dus nog een beetje onwennig en terughoudend was), maar het is dus wel een opdracht die een link legt met Paula.
3. Voor de rest zijn er nog wat hints die wat discutabeler zijn, zoals uit de derde aflevering waar 5 als getal wel opviel (en Paula de enige is met een naam van 5 letters).
Verder heeft Paula nog geen geld verdiend.
Ze geeft tijdens het telefoonspel Hans de schuld dat de communicatie zo moeilijk loopt (ze zei zoiets als: "Anniek kan ik wel verstaan, maar zodra Hans belt gaat het mis"). Ze had gehoopt dat de verdachte Hans lang in het spel zou blijven, maar het enige waar de mol geen grip heeft is op wie eruit gaat en zo is Paula met haar zondebok door de mand gevallen.
Verder kan ze tijdens het autospel geen contact maken via de walkietalkie totdat het spel is afgelopen. En als ze vervolgens voor mol wordt uitgemaakt blijft ze niet gewoon stil (wat een niet-mol zou kunnen doen om verdacht te worden zodat anderen eruit gaan), maar reageert ze verontwaardigd en op een manier waar ook niet meer op ik kan worden gegaan. Dit heeft ze (als ze de mol is) voorbereidt, want Dennis werd vorig seizoen ook een keer keihard voor mol uitgemaakt (maar bleef toen stil, maar nu moet de mol natuurlijk anders reageren).
Kortom die opdrachten van de derde aflevering zijn niet mislukt omdat Paula zo a-technisch is, want ze kon na de opdracht opeens wel met haar walkietalkie overweg. En zo'n telefoon met muntjes moet Paula juist kennen. Vroeger had je die dingen veel meer en zou ze er ook wel een keer in Nederland mee gebeld hebben. En daarnaast is zo'n apparaat echt niet zo moeilijk te begrijpen.
Oja en dat het Paula niet is omdat ze te veel opvalt als mol slaat nergens op, want als de mol altijd onopvallend moet zijn dan is dat weer opvallend, want dan zou Froukje het moeten zijn, zij is de enige die niet opvalt.
En de mol heeft deze keer veel minder kans om stiekem te zijn, simpelweg omdat de mol deze keer bijna geen voorbereidingstijd had. Vandaar dat er ook niet effectief gemold werd tijdens de allereerste opdracht (die foto-opdracht).
En op alle Vivienne verdenkers: een mol is geen mol als deze 2400 euro ophaalt voor de pot (alleen als de volgende aflevering dit dus door een domme fout van vivienne verdwijnt).