Ik Zit nog even de aflevering opnieuwe te kijken en er vallen mij een aantal dingen op waarvan ik denk hmmm.. het overwegen waard!
Ten eerste: bij de eerste opdracht moeten ze dus 3 groepjes van 2 vormen en de rest gaat met PJ mee. Anniek roept kei hard HANS! Dus die heeft dat al een beetje uitgedacht denk ik.. mmm met wie zal ik gaan.. door wie kan ik mijn mollenstreken in het niet laten vallen of te wel niet te opvallend uitvoeren. Want Anniek weet al dat Hans niet goed aangeschreven staat in de groep en een beetje stuntellig is.
ten tweede: tijdens de opdracht staan Anniek en Hans naast het telefoon hokje en Anniek er tegen aan waardoor ik niet snap dat zij de telefoon niet hoort! Terwijl op een ander moment Vief hem wel hoort wanneer bij Dennis in het hokje er naast de telefoon afgaat. Dennis roept haar, maar omdat vief al aan het rennen is weet ik dat ze hem al hoorde. En Anniek gaat ineens tijdens het afgaan van de telefoon luider praten waardoor ze denk ik wil voorkomen dat Hans de telefoon hoort.
ten derde: als de twee het telefoontje eindelijk horen gaan ze op pad met de aanwijzing van Paula en komen dan ergens waar Hans in een restaurant de weg wil vragen. Anniek roept nee nee.. hoef je niet helemaal voor naar binnen" en vraagt direct aan iemand op straat naar de straat naam en weet dus niet waar ze zijn. De vrouw aan wie Anniek het vraagt heeft ook geen flauw benul en rent Hans weer richting het restaurant om toch daar maar te vragen. Maar dan roept Anniek 'WE MOETEN HIER RECHTS!' Maar Anniek jij wist de weg toch niet? Anders had je de weg of de straat naam namelijk niet gevraagd!
Dan hebben ze toch de telefooncel gevonden en zegt Anniek op de achtergrond (dus waar Hans niet bij is) 'ik wil voortaan met Hans in het team want die man is soms hilarisch af en toe". Of te wel.. Hans is de perfecte persoon waarbij ik eigenlijk ongezien en vrijuit kan mollen!
en als ze dan eindelijk gebeld worden zegt Anniek heel zacht (en moet je dus goed opletten) KUT. Zal dit te maken hebben met het feit dat ze toch op de geode plaats staan of jammer genoeg wel gebeld worden??
En als laatste dat ze als laatste eindigen door domweg of juist opzettelijk bij het verkeerde telefooncel te gaan staan. Anniek is zo zeker van haar zaak terwijl Hans gelijk heeft door te zeggen 'ik heb het idee dat we hier voor Jan Snot staan'
Dat is opdracht 1 van aflevering drie waarbij Anniek mij dus heel heel heel heel heel heel erg opviel!
We krijgen van deze opdracht (zoals gewoonlijk) niet alles te zien. Nadat ze eenmaal op weg zijn lopen Hans en Anniek volgens mij best goed, hoewel het wat chaotisch overkomt. Dat wil niet zeggen dat er niks verdachts aan is, voor die bar waar Hans naar binnen vraagt Anniek aan iemand de weg naar Chichester Street... en het adres van de bar is ook Chichester Street. Als Hans naar binnen was gegaan, of als ze op een straatnaambordje hadden gekeken, was het goed gekomen.
Ik heb het vermoeden dat de laatste telefooncel waar Hans en Anniek waren, misschien wel niet de goeie is, maar daarvoor lopen ze goed.
Dennis & Viv zijn al in de buurt van de finish als het spel voorbij is. Ook zij lijken redelijk goed te lopen.
De verdachten kandidaten in deze opdracht vindt ik het groepje van Paula, Anniek en Hans. Aangezien Hans er uit ligt, is dat dus ofwel Anniek die door de telefoon heen praat, of Paula die steeds de verbinding verbreekt.
Die zo chaotisch bezig in de opdracht, dat ik me zelfs kan voorstellen dat Anniek steeds de verbinding verbreekt als Hans de telefoon opneem, zonder dat Hans het door heeft.
Ook Froukje kan evt. gemolt hebben door Dennis en Viv pas te bellen toen er het al te laat was om de opdracht ook te kunnen halen. Wat mij opvalt is dat Dennis en Viv helemaal geen haast maken om van hun laatste telefooncel naar de bushalte te gaan, terwijl ze het rennend waarschijnlijk hadden kunnen halen.
Maar ik begin na deze aflevering toch wel te twijvelen aan Froukje als mol.