Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103899 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2009, 15:21:23 »
Ik vroeg me af : kan dat geld niet gewoon door de iemand van de crew in Dennis' tas zijn gestopt? Ze zaten in dat theater op de voorste stoelen en kunnen dan toch niet doorlopend op hun tassen letten. Misschien was Dennis' tas wel het makkelijkst bereikbaar en is het zuiver toeval dat het geld bij hem in de tas zat.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2009, 15:32:31 »
Volgens mij is dit een reactie op mij, en voor zover ik weet staat mijn oude reactie er nog steeds.
Nee, het was een reactie op iemand anders die meende dat Coen & Sander niet weten wie de mol is.
The British are not impressed.

Offline tom_mmetje

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2009, 15:49:08 »
Ik vroeg me af : kan dat geld niet gewoon door de iemand van de crew in Dennis' tas zijn gestopt? Ze zaten in dat theater op de voorste stoelen en kunnen dan toch niet doorlopend op hun tassen letten. Misschien was Dennis' tas wel het makkelijkst bereikbaar en is het zuiver toeval dat het geld bij hem in de tas zat.

Pff het hele forum doorgelezen en het op één na laatste bericht beschrijft wat ik dacht. Het is toch te gemakkelijk voor woorden om de groep even zonder bagage de bus uit te laten lopen, voor een plaspauze o.i.d. en dan een crewmember het geld in de tas te laten stoppen. Of misschien makeuppen o.i.d. of een biecht opnemen en dan even dat geld in de tas stoppen. Als je erop uit bent om dat geld in de tas te stoppen bij iemand, dan is dit voor de crew echt een eitje om te doen.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2009, 16:55:32 »
Volgens mij is dit een reactie op mij, en voor zover ik weet staat mijn oude reactie er nog steeds.

Het klopt dat Dennis zich heel opvallend versprak, maar ik denk dat dat eerder een geintje was. Overigens heeft hij wel een beetje gelijk dat het kort was, want zo'n seizoen opnemen gebeurt toch binnen twee weken ofzo. In ieder geval heel snel. En sowieso was Dennis met dat auto-geld spel wel heel goed bezig, waardoor hij bij mij afvalt als mol. Dus ik vind dat echt geen hint, en zeker niet een hint naar Dennis als mol...

Voor het zelfde geld heeft hij de hele tijd het kanaal bezet gehouden ;)

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2009, 17:24:16 »
Voor het zelfde geld heeft hij de hele tijd het kanaal bezet gehouden ;)

Maar volgens mij konden anderen wel via de walkietalkie communiceren. Hij heeft er in ieder geval voor gezorgd dat vivienne bij de 1000 euro kwam.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #265 Gepost op: 24-01-2009, 17:51:01 »
Hier is trouwens nog even dat interview, dat was ik vergeten toe te voegen bedacht ik opeens: http://www.wieisdemol.org/wieisdemol2009/soundbits/eerstehint.mp3, met dank dus aan die andere WieIsDeMol-site
Dat andere forum heet gewoon wieisdemol.com hoor ;) Zie hiero

Offline lydiaatje

• Forumlid
  • wie is de mol? die is de mol!
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2009, 17:55:08 »
heb een kandidaat kunnen linken aan de naam robinson op het gebouw in opdracht 1. viviene namelijk:Ook neemt Van den Assem de rol van Robin Willems op zich in een nieuwe comedy bij Talpa, genaamd Man en Paard,

ook zagen we een schilderij in beeld met een hondje (antwoord van anniek)
toeval wil dat het lievelingsdier van viviene een hond is!!

en dan het getal 2 dat weer bij viviene geplaatst is op het dak van de auto!

misschien moeten we haar meer in de gaten houden??
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 24-01-2009, 18:24:24 »
Dat andere forum heet gewoon wieisdemol.com hoor ;) Zie hiero

ja maar ik bedoel dat ándere wie is de mol forum: www.wieisdemol.ORG en het zal ook wel hier ergens staan, maar ik had het daarvan... (zo, dat was de bronvermelding).

@lydiaaatje: Je kan iedereen wel via een omweg op een hele mooie manier verdacht maken (vandaar dat niet iedereen dezelfde verdachte heeft), maar soms moet je niet alleen naar de hints kijken, maar ook het gedrag van de kandidaat en als iemand 2400 euro weet binnen te halen is iemand niet de mol (tenzij, wat ik al een paar keer herhaald heb). En ik denk dat die hint iets te ver gezocht is. Robinson zou alleen een hint kunnen zijn als een ouder van een mannelijke kandidaat Robin zou heten. Dennis zou mogelijk een vader kunnen hebben die Robin heet (omdat er een Robin Storm in Den Haag woonde en Dennis ook in Den Haag geboren is).

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #268 Gepost op: 24-01-2009, 18:50:48 »
Yvon was de mol in Australie / Indonesie, seizoen 5.  Inge was de mol in Thailand, seizoen 7.  Dus je haalt 2 dingen door elkaar.

U hebt gelijk!!! Mijn nederige excuses  ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 24-01-2009, 19:00:46 »
Pff het hele forum doorgelezen en het op één na laatste bericht beschrijft wat ik dacht. Het is toch te gemakkelijk voor woorden om de groep even zonder bagage de bus uit te laten lopen, voor een plaspauze o.i.d. en dan een crewmember het geld in de tas te laten stoppen. Of misschien makeuppen o.i.d. of een biecht opnemen en dan even dat geld in de tas stoppen. Als je erop uit bent om dat geld in de tas te stoppen bij iemand, dan is dit voor de crew echt een eitje om te doen.
Is inderdaad een eitje  maar wat als Dennis zijn molboekje en een pen uit zijn tas had gehaald  (was de opdracht al afgelopen voordat hij begonnen was)  Verschillende kandidaten waren tijdens de opdracht aan het schrijven. Ik denk dat als het in de tas gedaan is dat tijdens de opdracht gebeurd moet zijn

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 24-01-2009, 19:29:40 »
Daar hebben we vief voor nodig, denk ik.
Die weet dat soort dingen vast allemaal. :P
::rofl::

maar ja, dat lachje is typisch vivienne ::jaja::.
dit lahcje had ze ook 'altijd' bij at nick :P. Dus is verder niet verdacht :P
heb een kandidaat kunnen linken aan de naam robinson op het gebouw in opdracht 1. viviene namelijk:Ook neemt Van den Assem de rol van Robin Willems op zich in een nieuwe comedy bij Talpa, genaamd Man en Paard,

ook zagen we een schilderij in beeld met een hondje (antwoord van anniek)
toeval wil dat het lievelingsdier van viviene een hond is!!

en dan het getal 2 dat weer bij viviene geplaatst is op het dak van de auto!

misschien moeten we haar meer in de gaten houden??

oja man en paard ::rofl:: hilarisch was dat :P.
maar goed, ik denk niet dat ze de mol is. is de mol nou echt zo idioot om met der 2x auto de 1000 in te rijden. Dat ze die auto kiest snap ik wel. als zij uit het spel is dan is die er ook uit. maar dan zou ze nooit de 1000 raken... ::ohno::

Offline pimsalabim

• Forumlid
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
« Reactie #271 Gepost op: 24-01-2009, 19:45:32 »
Ik Zit nog even de aflevering opnieuwe te kijken en er vallen mij een aantal dingen op waarvan ik denk hmmm.. het overwegen waard!

Ten eerste: bij de eerste opdracht moeten ze dus 3 groepjes van 2 vormen en de rest gaat met PJ mee. Anniek roept kei hard HANS! Dus die heeft dat al een beetje uitgedacht denk ik.. mmm met wie zal ik gaan.. door wie kan ik mijn mollenstreken in het niet laten vallen of te wel niet te opvallend uitvoeren. Want Anniek weet al dat Hans niet goed aangeschreven staat in de groep en een beetje stuntellig is.

ten tweede: tijdens de opdracht staan Anniek en Hans naast het telefoon hokje en Anniek er tegen aan waardoor ik niet snap dat zij de telefoon niet hoort! Terwijl op een ander moment Vief hem wel hoort wanneer bij Dennis in het hokje er naast de telefoon afgaat. Dennis roept haar, maar omdat vief al aan het rennen is weet ik dat ze hem al hoorde. En Anniek gaat ineens tijdens het afgaan van de telefoon luider praten waardoor ze denk ik wil voorkomen dat Hans de telefoon hoort.

ten derde: als de twee het telefoontje eindelijk horen gaan ze op pad met de aanwijzing van Paula en komen dan ergens waar Hans in een restaurant de weg wil vragen. Anniek roept nee nee.. hoef je niet helemaal voor naar binnen" en vraagt direct aan iemand op straat naar de straat naam en weet dus niet waar ze zijn. De vrouw aan wie Anniek het vraagt heeft ook geen flauw benul en rent Hans weer richting het restaurant om toch daar maar te vragen. Maar dan roept Anniek 'WE MOETEN HIER RECHTS!' Maar Anniek jij wist de weg toch niet? Anders had je de weg of de straat naam namelijk niet gevraagd!  :-\\

Dan hebben ze toch de telefooncel gevonden en zegt Anniek op de achtergrond (dus waar Hans niet bij is) 'ik wil voortaan met Hans in het team want die man is soms hilarisch af en toe". Of te wel.. Hans is de perfecte persoon waarbij ik eigenlijk ongezien en vrijuit kan mollen!  ::vergroot::

en als ze dan eindelijk gebeld worden zegt Anniek heel zacht (en moet je dus goed opletten) KUT. Zal dit te maken hebben met het feit dat ze toch op de geode plaats staan of jammer genoeg wel gebeld worden??  ???

En als laatste dat ze als laatste eindigen door domweg of juist opzettelijk bij het verkeerde telefooncel te gaan staan. Anniek is zo zeker van haar zaak terwijl Hans gelijk heeft door te zeggen 'ik heb het idee dat we hier voor Jan Snot staan'

Dat is opdracht 1 van aflevering drie waarbij Anniek mij dus heel heel heel heel heel heel erg opviel!
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #272 Gepost op: 24-01-2009, 20:12:36 »
Ik Zit nog even de aflevering opnieuwe te kijken en er vallen mij een aantal dingen op waarvan ik denk hmmm.. het overwegen waard!

Ten eerste: bij de eerste opdracht moeten ze dus 3 groepjes van 2 vormen en de rest gaat met PJ mee. Anniek roept kei hard HANS! Dus die heeft dat al een beetje uitgedacht denk ik.. mmm met wie zal ik gaan.. door wie kan ik mijn mollenstreken in het niet laten vallen of te wel niet te opvallend uitvoeren. Want Anniek weet al dat Hans niet goed aangeschreven staat in de groep en een beetje stuntellig is.

ten tweede: tijdens de opdracht staan Anniek en Hans naast het telefoon hokje en Anniek er tegen aan waardoor ik niet snap dat zij de telefoon niet hoort! Terwijl op een ander moment Vief hem wel hoort wanneer bij Dennis in het hokje er naast de telefoon afgaat. Dennis roept haar, maar omdat vief al aan het rennen is weet ik dat ze hem al hoorde. En Anniek gaat ineens tijdens het afgaan van de telefoon luider praten waardoor ze denk ik wil voorkomen dat Hans de telefoon hoort.

ten derde: als de twee het telefoontje eindelijk horen gaan ze op pad met de aanwijzing van Paula en komen dan ergens waar Hans in een restaurant de weg wil vragen. Anniek roept nee nee.. hoef je niet helemaal voor naar binnen" en vraagt direct aan iemand op straat naar de straat naam en weet dus niet waar ze zijn. De vrouw aan wie Anniek het vraagt heeft ook geen flauw benul en rent Hans weer richting het restaurant om toch daar maar te vragen. Maar dan roept Anniek 'WE MOETEN HIER RECHTS!' Maar Anniek jij wist de weg toch niet? Anders had je de weg of de straat naam namelijk niet gevraagd!  :-\\

Dan hebben ze toch de telefooncel gevonden en zegt Anniek op de achtergrond (dus waar Hans niet bij is) 'ik wil voortaan met Hans in het team want die man is soms hilarisch af en toe". Of te wel.. Hans is de perfecte persoon waarbij ik eigenlijk ongezien en vrijuit kan mollen!  ::vergroot::

en als ze dan eindelijk gebeld worden zegt Anniek heel zacht (en moet je dus goed opletten) KUT. Zal dit te maken hebben met het feit dat ze toch op de geode plaats staan of jammer genoeg wel gebeld worden??  ???

En als laatste dat ze als laatste eindigen door domweg of juist opzettelijk bij het verkeerde telefooncel te gaan staan. Anniek is zo zeker van haar zaak terwijl Hans gelijk heeft door te zeggen 'ik heb het idee dat we hier voor Jan Snot staan'

Dat is opdracht 1 van aflevering drie waarbij Anniek mij dus heel heel heel heel heel heel erg opviel!

We krijgen van deze opdracht (zoals gewoonlijk) niet alles te zien. Nadat ze eenmaal op weg zijn lopen Hans en Anniek volgens mij best goed, hoewel het wat chaotisch overkomt. Dat wil niet zeggen dat er niks verdachts aan is, voor die bar waar Hans naar binnen vraagt Anniek aan iemand de weg naar Chichester Street... en het adres van de bar is ook Chichester Street. Als Hans naar binnen was gegaan, of als ze op een straatnaambordje hadden gekeken, was het goed gekomen.
Ik heb het vermoeden dat de laatste telefooncel waar Hans en Anniek waren, misschien wel niet de goeie is, maar daarvoor lopen ze goed.

Dennis & Viv zijn al in de buurt van de finish als het spel voorbij is. Ook zij lijken redelijk goed te lopen.

De verdachten kandidaten in deze opdracht vindt ik het groepje van Paula, Anniek en Hans. Aangezien Hans er uit ligt, is dat dus ofwel Anniek die door de telefoon heen praat, of Paula die steeds de verbinding verbreekt.
Die zo chaotisch bezig in de opdracht, dat ik me zelfs kan voorstellen dat Anniek steeds de verbinding verbreekt als Hans de telefoon opneem, zonder dat Hans het door heeft.

Ook Froukje kan evt. gemolt hebben door Dennis en Viv pas te bellen toen er het al te laat was om de opdracht ook te kunnen halen. Wat mij opvalt is dat Dennis en Viv helemaal geen haast maken om van hun laatste telefooncel naar de bushalte te gaan, terwijl ze het rennend waarschijnlijk hadden kunnen halen.

Maar ik begin na deze aflevering toch wel te twijvelen aan Froukje als mol.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 20:23:38 door Rat »

Offline WIDM_DH

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 24-01-2009, 21:07:25 »
Is inderdaad een eitje  maar wat als Dennis zijn molboekje en een pen uit zijn tas had gehaald  (was de opdracht al afgelopen voordat hij begonnen was)  Verschillende kandidaten waren tijdens de opdracht aan het schrijven. Ik denk dat als het in de tas gedaan is dat tijdens de opdracht gebeurd moet zijn

Waarom zou de opdracht over zijn als het geld gevonden werd, dan hadden de kandidaten het als hint kunnen gebruiken en hadden ze de 'wie' misschien wel gevonden.

@pimsalabim: toen ik een reactie wilde schrijven om het te ontkennen kwam ik eigenlijk achter het volgende wat Anniek weer verdacht maakt. Hans vertelde dat Anniek juist wel heel goed de weg kon vinden (en hij absoluut niet), maar toch verdacht hij haar ervan een mol te zijn (dus ze heeft blijkbaar toch een paar andere rare dingen gedaan). De reden dat ze misschien wel heel goed de weg kon vinden was om de volgende opdracht bij de groep van de autobestuurders te komen (omdat er werd gevraagd naar mensen die routes konden vinden ofzoiets), op die manier heeft ze er invloed op gehad... Tja, nu heb ik opeens naast Paula en een lichte verdenking van Froukje, ook Anniek weer. Sowieso blijkt maar weer dat vrouwen dit molseizoen niet echt goed bezig zijn (behalve de mogelijke mol, als die een vrouw is).

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #274 Gepost op: 24-01-2009, 21:21:09 »
Nou, dat herken ik op zich ook wel van Anniek. Ze vertelde in de biecht omdat ze zoveel lol had met Hans.
Ze wilde ooit per se naast mij zitten met lunchen omdat we de dag ervoor ook zo'n lol samen hadden gehad. Anniek houdt gewoon van mij lachen.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 24-01-2009, 23:00:48 »
de klok in het begin van aflevering 3 staat op 5 voor 1. (wat wel opvallend was, was dat de klok 6x sloeg, terwijl hij dus op 12.55 stond. Aanwijzing, iemand?)

Ik zie iedereen maar schrijven dat de klok digitaal 12.55 aanwijst, maar dat zou natuurlijk ook 00.55 kunnen zijn (het is wel overdag, maar 5 voor 1 analoog kan in principe beide digitale aanwijzingen opleveren)
Het enige dat ik dan kan verzinnen is: hint naar Froukje, klok slaat 6 x = letter F, klok wijst digitaal 00.55 aan = opgeteld 10 = letter J, samen de initialen van Froukje.
5 voor 1 is eigenlijk ook 6 ( VI ), dus de grap is wel dat Froukje's initialen vanzelf aangegeven worden in deze tijd als je een digitale en een ouderwetse klok neemt, maar het zou natuurlijk niemand opgevallen zijn als die klok niet had geslagen  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 23:37:30 door tureluurs »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #276 Gepost op: 25-01-2009, 10:02:43 »
Ik zie iedereen maar schrijven dat de klok digitaal 12.55 aanwijst, maar dat zou natuurlijk ook 00.55 kunnen zijn (het is wel overdag, maar 5 voor 1 analoog kan in principe beide digitale aanwijzingen opleveren)
Het enige dat ik dan kan verzinnen is: hint naar Froukje, klok slaat 6 x = letter F, klok wijst digitaal 00.55 aan = opgeteld 10 = letter J, samen de initialen van Froukje.

Deze uitleg vind ik ook wel goed:

Citaat van: www.wieisdemol.net
- Leontien merkt op dat het vreemd is dat de kerkklok aan het begin van de aflevering zes keer slaat (daarna eindigt het fragment), terwijl het vijf voor één is. Ze ziet hier een mogelijke hint in richting Viviënne, die in de leader als zesde wordt voorgesteld. RamonV voegt hier aan toe dat 5 en 1 (vanwege de tijd vijf voor één) in Romeinse cijfers 'V' en 'I' zijn, en 6 (het aantel keren dat de kerkklok slaat) 'VI' is. Als je dat achter elkaar zet, staat er 'VIVI'; de eerste vier letters van 'Viviënne'.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 25-01-2009, 10:44:06 »
Trouwens:
P + A + U + L + A = 16 + 1 + 21 + 12 + 1 = 51 = 5 voor 1

Waarom de klok dan 6 keer slaat is een beetje raadselachtig, tenzij je zou zeggen: het is bijna 1 uur en de klok slaat 6 keer, 1 en 6 samen is 16 = P

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 25-01-2009, 12:25:12 »
Trouwens:
P + A + U + L + A = 16 + 1 + 21 + 12 + 1 = 51 = 5 voor 1

Waarom de klok dan 6 keer slaat is een beetje raadselachtig, tenzij je zou zeggen: het is bijna 1 uur en de klok slaat 6 keer, 1 en 6 samen is 16 = P

51 = 5 voor 1 en 5+1 = 6 (x slaan).... ach ja, wie weet ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 25-01-2009, 13:19:28 »
in deze aflevering zaten 2 opdrachten waarvoor het wel erg handig uitkwam dat er nog 9 mensen over waren. ... Ik vraag me dus af of het al de planning was dat er vorige keer niemand naar huis ging.
::ok:: Goed gevonden!