Auteur Topic: Aflevering 3 (22-01-2009)  (gelezen 103866 keer)

Offline pimsalabim

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 3 (22-01-2009)
« Reactie #300 Gepost op: 26-01-2009, 15:23:44 »
Ik vond de aflevering van gisteren erg leuk, vooral het spel in het theater.
Wat al eerder werd gezegd, dat met die kerktoren viel mij ook op.
Maar ik vond het ook raar dat later, wanneer ze naar het theater gaan, dezelfde klok weer in beeld is, en weer op 12.55 uur staat.
Kan natuurlijk zijn dat ze een zelfde soort shot is gebruikt als bij het interview zeg maar. Maar ik vind het wel een beetje raar.

Idd dat viel mij ook op! Misschien willen de mensen van de montage benadrukken dat er echt een hint achter zit! Want twee keer de zelfde klok een keer met PJ een keer zonder plus dat ze allebei dezelfde tijd laten zien. Vreemd, maar de vraag blijft wat de hint is ..

ik ga er nog ff op zitten broeden..

Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 27-01-2009, 10:59:55 »
Het wil natuurlijk niet veel zeggen, wat Anniek allemaal zegt over op wie ze stemt, maar het maakt het voor ons misschien een beetje duidelijker.

Anniek's stemgedrag:
Afl 1: Rick of Paula
Afl 2: Sebastiaan
Afl 3: Paula

Ze zit in aflevering 1 op Paula en in aflevering 3 op Paula. In aflevering 2 kreeg ze een rood scherm en zat ze op Sebastiaan. Sebastiaan is het dus absoluut niet, als je Anniek mag geloven. Paula zou het kunnen zijn, maar is hier niet een slim trucje bedacht door Anniek zelf? Heeft ze die vrijstelling hier toch gebruikt als middel om iemand uit te sluiten? Of is ze de mol en roept ze zomaar een naam?

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 27-01-2009, 11:03:30 »
Overigens sluit ik Viviënne echt helemaal uit. Zij kan de mol gewoon niet zijn. Ze heeft zulke slimme opmerkingen. Dat haar auto het niet deed was gewoon echt waar. Bij het spel in het theater had ze echt te scherpe opmerkingen om een mol te zijn. Paula zei in het theater overigens geen woord. Tenminste.. mij is ze niet opgevallen.

Waar ik wel een beetje mee zit.. Anniek had op haar auto 1/2 staan.. dan is het toch goed dat ze niet op veel ruiten is ingereden. Ze moest de anderen eerst de kans geven om ze te rammen. Dus eigenlijk heeft ze het heel goed gedaan door op een slakke gangetje door dat kerkhof te gaan.

Maarja.. dan ga je toch harder rijden als de anderen ingesloten zijn..

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #303 Gepost op: 27-01-2009, 15:26:36 »
Sebastiaan is het dus absoluut niet, als je Anniek mag geloven.
Ik geloof Anniek wel, maar de montage niet.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 27-01-2009, 16:53:03 »

Waar ik wel een beetje mee zit.. Anniek had op haar auto 1/2 staan.. dan is het toch goed dat ze niet op veel ruiten is ingereden. Ze moest de anderen eerst de kans geven om ze te rammen. Dus eigenlijk heeft ze het heel goed gedaan door op een slakke gangetje door dat kerkhof te gaan.

Maarja.. dan ga je toch harder rijden als de anderen ingesloten zijn..

Ik kreeg de indruk dat Anniek wel op die 1000 euro in wou rijden, maar dat Jon haar tegenhield.

Offline SU_AR_EZ16

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 27-01-2009, 18:13:11 »
Jon is favoriet:P altijd fanatiek haha. Maar is dat niet gelijk verdacht:P ::oink::
Paula vind ik zeer verdacht omdat ze tot nu toe barweinig geld verdiend voor de pot. Ook Dennis was beetje dom bezig met dat koffertje (niemand mocht de koffers openmaken) en dat boekje van Froukje.
Paula was erg vreemd bezig, want ze was kennelijk niet verstaanbaar door de porto (deels verklaarbaar), maar toen de race klaar was, was ze spontaan te horen (ook verklaarbaar)... wat een topserie ::zwaai::

Offline the_shagster

• Forumlid
  • Ik was de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 27-01-2009, 19:28:03 »
ik denk dennis is de mol:

de zin van de tweede opdracht:
-het geld is bij wie, de mol.
-het geld was bij dennis.
-wie is dennis.
-wie is de mol=dennis is de mol ::vergroot:: 8)

En daar komt bij dat PJ in het molmail filmpje zegt: Hoe moeilijk kan het zijn. De sleutel tot het oplossen van de opdracht in het theater in afl 3 zit verborgen in de titel van dit programma: Wie is de mol? hoe moelijk kan het zijn?

Dennis je bent erbij ;) :D

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #307 Gepost op: 27-01-2009, 19:28:38 »
...Anniek's stemgedrag:
Afl 1: Rick of Paula
Afl 2: Sebastiaan
Afl 3: Paula

Ze zit in aflevering 1 op Paula en in aflevering 3 op Paula. In aflevering 2 kreeg ze een rood scherm en zat ze op Sebastiaan. Sebastiaan is het dus absoluut niet, als je Anniek mag geloven...

Aardige theorie  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 28-01-2009, 17:17:42 »
Ik vind het toch jammer dat de theorie van de 9 kandidaten vrij snel weg is gedrukt. Ik vind 'm eigenlijk wel briljant gevonden...

De opdrachten is aflevering 3 kan je niet anders dan met 9 kandidaten spelen. Elke andere oplossing maakt het spel ongebalanceerd, omdat er dan ergens een persoon mist. En ik geloof er niet zo in dat de productie allemaal 'just-in-case' opdrachten voorbereid, daarvoor zit het qua productie te goed in elkaar (waarvoor hulde).

Ik zie er dus wel iets in dat er in aflevering 2 niemand MOCHT afvallen. Op het eerste gezicht lijkt die supervrijstelling (die opeens op de proppen komt) daar iets mee te maken te hebben. Maar dat is een onzekere factor - de enige manier waarop de productie dat zeker kan stellen is door er voor te zorgen dat de mol EN een vrijstelling heeft EN een rood scherm krijgt. Dat is overigens niet zo moeilijk: vertel de mol waar dat ding ligt en vraag de mol allen antwoorden fout in te vullen en er lang over te doen.

Die supervrijstelling is dus ofwel een ordinaire afleidingsmanoeuvre, ofwel nodig omdat de mol er niet in geslaagd was om de vrijstelling te bemachtigen. In dat laatste geval wordt het te onzeker of het goed gaat, dus moet de mol zich van een vrijstelling voorzien. De wijzer richt zich dan op John (die op allebei de vrijstellingen stond). Dit scenario lijkt mij iets minder logisch, omdat John uiteindelijk geen rood scherm krijgt. Dus blijft over dat een van de spelers met vrijstelling de mol is en dan ook een rood scherm krijgt.

Je komt dan op Anniek. En als ik dan naar aflevering 3 kijk... telefoon niet over horen gaan, uiteindelijk bij een telefooncel blijven staan (en niet naar het busstation lopen), 1000 euro met 1/2-auto kapot willen rijden....

Misschien meer iets voor het topic 'aflevering2' of 'Anniek is de mol'. Maar toch.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 28-01-2009, 17:28:44 »
m0ll0m, Ik volg je helemaal hoor  ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #310 Gepost op: 28-01-2009, 17:31:04 »
Nou, ik denk dat hier toch wel wat flexibiliteit ingebouwd was. De telefoonopdracht bijvoorbeeld kan in principe met twee groepen van 3 en twee centrale figuren, hoewel dit wellicht minder spannend was geweest.
Bovendien klopt je logica niet helemaal. Je zegt dat de productie zo goed in elkaar zit, maar dat ze vast geen plan B zouden hebben. Terwijl ik denk dat je ervan uit kan gaan dat er altijd een plan B is. Stel nu bijvoorbeeld dat in afl 4 het met de brug te hard waaide en ze er niet overheen mochten. Dan hadden ze toch een backup plan moeten hebben om hier toch een opdracht te spelen.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 28-01-2009, 17:42:16 »
Nou, ik denk dat hier toch wel wat flexibiliteit ingebouwd was. De telefoonopdracht bijvoorbeeld kan in principe met twee groepen van 3 en twee centrale figuren, hoewel dit wellicht minder spannend was geweest.
Dat had inderdaad wel gekund, maar het was dan niet alleen minder spannend maar ook de slaagkans was hoger. Maar het is een mogelijk alternatief.
Citaat
Bovendien klopt je logica niet helemaal. Je zegt dat de productie zo goed in elkaar zit, maar dat ze vast geen plan B zouden hebben. Terwijl ik denk dat je ervan uit kan gaan dat er altijd een plan B is.
Dat is niet wat ik zeg. Een Plan B is een plan dat je uit de kast haalt als de omstandigheden zo zijn dat niets anders kan. Dat kan dan een afgezwakte versie zijn van het plan dat je had. Maar waar ik op doel is dat ik me niet kan voorstellen dat er een opdracht wordt voorbereid terwijl die mogelijk niet doorgaat (namelijk als iemand afvalt). In mijn idee dus 2 opdrachten, maar als je bovenstaande als alternatief neemt dan zou het autokerkhof voor niets zijn.
Citaat
Stel nu bijvoorbeeld dat in afl 4 het met de brug te hard waaide en ze er niet overheen mochten. Dan hadden ze toch een backup plan moeten hebben om hier toch een opdracht te spelen.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb aflevering 4 nog niet gezien... ;-)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #312 Gepost op: 28-01-2009, 17:54:36 »
Dat is niet wat ik zeg. Een Plan B is een plan dat je uit de kast haalt als de omstandigheden zo zijn dat niets anders kan. Dat kan dan een afgezwakte versie zijn van het plan dat je had. Maar waar ik op doel is dat ik me niet kan voorstellen dat er een opdracht wordt voorbereid terwijl die mogelijk niet doorgaat (namelijk als iemand afvalt). In mijn idee dus 2 opdrachten, maar als je bovenstaande als alternatief neemt dan zou het autokerkhof voor niets zijn.
Je weet niet wat er als alternatief op het autokerkhof zou zijn geweest. Misschien ook afgezwakt, misschien toch wel een andere opdracht, wat erg op deze leek.
Er zijn altijd mogelijkheden dat de mol de vrijstelling niet te pakken kon krijgen. Iemand anders had in de eerste groep al meteen op dat ding af kunnen lopen, je kan toch niet zeggen: "Nee, loop jij daarheen, ik zoek daar wel." Evenzo in groep 2, de mol is niet 100% zeker dat hij als eerste gaat en als hij later gaat is hij niet zeker dat de vrijstelling er nog ligt. Ook kan je als mol niet erop rekenen dat je op allebei de vrijstellingen komt te staan.
Dus het is gewoon niet 100% zeker dat de mol met vrijstelling-truc doorgaat, dan kan je ook niet opdrachten zo bedenken dat er geen enkele andere mogelijkheid is om het te spelen dan met 9. Daar kan je al uit concluderen dat er dus zeker wel een backup plan was, en of dat nou een afgezwakte vorm is of een totaal ander spel met dezelfde basisvoorwerpen, het zal er zeker zijn geweest.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #313 Gepost op: 28-01-2009, 19:37:34 »
Ik denk inderdaad ook dat de opdrachten vrij makkelijk met zowel 8 als 9 personen hadden gekund.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #314 Gepost op: 29-01-2009, 08:10:22 »
Als Anniek de mol is en per se de vrijstelling zou moeten bemachtigen, waarom is ze dan pas als 2e dat spookhuis ingestuurd? De kans was best groot dat Jon de vrijstelling zou vinden. Hij vond immers de meeste enveloppen van iedereen.

Offline Renske.

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 29-01-2009, 09:42:52 »
Als Anniek de mol is en per se de vrijstelling zou moeten bemachtigen, waarom is ze dan pas als 2e dat spookhuis ingestuurd? De kans was best groot dat Jon de vrijstelling zou vinden. Hij vond immers de meeste enveloppen van iedereen.
Óf de envelop met de vrijstelling moet tussendoor in het pakhuis zijn gelegd door een cameraman ofzo.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #316 Gepost op: 29-01-2009, 10:05:06 »
Óf de envelop met de vrijstelling moet tussendoor in het pakhuis zijn gelegd door een cameraman ofzo.
Dát zou het niet echt een eerlijk spel maken.  ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 29-01-2009, 12:02:00 »
Ik vind het toch jammer dat de theorie van de 9 kandidaten vrij snel weg is gedrukt. Ik vind 'm eigenlijk wel briljant gevonden...

De opdrachten is aflevering 3 kan je niet anders dan met 9 kandidaten spelen. Elke andere oplossing maakt het spel ongebalanceerd, omdat er dan ergens een persoon mist. En ik geloof er niet zo in dat de productie allemaal 'just-in-case' opdrachten voorbereid, daarvoor zit het qua productie te goed in elkaar (waarvoor hulde).

Ik zie er dus wel iets in dat er in aflevering 2 niemand MOCHT afvallen. Op het eerste gezicht lijkt die supervrijstelling (die opeens op de proppen komt) daar iets mee te maken te hebben. Maar dat is een onzekere factor - de enige manier waarop de productie dat zeker kan stellen is door er voor te zorgen dat de mol EN een vrijstelling heeft EN een rood scherm krijgt. Dat is overigens niet zo moeilijk: vertel de mol waar dat ding ligt en vraag de mol allen antwoorden fout in te vullen en er lang over te doen.

Die supervrijstelling is dus ofwel een ordinaire afleidingsmanoeuvre, ofwel nodig omdat de mol er niet in geslaagd was om de vrijstelling te bemachtigen. In dat laatste geval wordt het te onzeker of het goed gaat, dus moet de mol zich van een vrijstelling voorzien. De wijzer richt zich dan op John (die op allebei de vrijstellingen stond). Dit scenario lijkt mij iets minder logisch, omdat John uiteindelijk geen rood scherm krijgt. Dus blijft over dat een van de spelers met vrijstelling de mol is en dan ook een rood scherm krijgt.

Je komt dan op Anniek. En als ik dan naar aflevering 3 kijk... telefoon niet over horen gaan, uiteindelijk bij een telefooncel blijven staan (en niet naar het busstation lopen), 1000 euro met 1/2-auto kapot willen rijden....

Misschien meer iets voor het topic 'aflevering2' of 'Anniek is de mol'. Maar toch.

Ik vond inderdaad dat die theorie ook heel snel werd weggedrukt. Het was namelijk een erg goede.

Maar waar ik mee zit is dat het er zo bovenop ligt dat Anniek de mol is. Het kan toch bijna niet zo makkelijk zijn.

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #318 Gepost op: 29-01-2009, 13:01:50 »
Ik ben t precies eens. Daarom o.a.is Jon volgens mij de mol. Hij hoeft nu alleen de winst nog maar uit te geven.

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #319 Gepost op: 29-01-2009, 15:54:59 »
Dát zou het niet echt een eerlijk spel maken.  ;)

Het spel is ook niet eerlijk, want de mol weet van alle opdrachten enzo. In Wie is de Mol? mag alles!