---------------------------------- Originele post ----------------------------------
Ik ben gister begonnen alle locaties uit WIDM van dit jaar in Google Earth te zetten. Omdat ik wel van puzzelen hou, leek het me ook wel leuk om de route uit te zoeken die tijdens opdracht 1 is gereden met de bus.
Voor sommige kandidaten is er maar een paar seconden materiaal, maar met een goed oog en veel speurwerk is het mij gelukt bijna de volledige route vast te leggen. Ik ben 100% zeker over de haltes van de kandidaten. Ik heb ook andere punten langs de route gechecked aan de hand van de video beelden en ben daarom 90% zeker van die route die met groene lijn is uitgezet in het onderstaande plaatje. Alleen het stuk tussen Rick en Jon is niks over te zeggen. Ze moeten daarvoor een snelweg kruizen, dit kan op twee plekken, er zijn dus meerdere routes mogelijk. (Ze gaan dus via een onbekende route van 1>>> naar >>>1.)
Het plaatje is helaas wel van slechte kwaliteit om het onder de 100kb te houden.
Enjoy!
Ik zal binnenkort ook kijken of ik een file uit Google Earth kan exporteren, en uploaden naar deze site. Ik zet er zo veel mogelijk locaties in, bijvoorbeeld ook de pub waar PJ in het begin van de aflevering de introductie doet.
Toevoeging> Wat ik nog wil toevoegen voor de spiegel-theoristen is dat het laatste stukje voordat ze bij de eindhalte komen in spiegelbeeld wordt uitgezonden!!!
(Ik weet dat dit zo goed als zeker gewoon is omdat het er beter uit zien (tussen de andere beelden) en slecht tekst op één vrachtauto zichtbaar is, waardoor het niet opvalt (behalve als je de beelden probeerd te plaatsen t.o.v. Google Earth.)
Toevoeging2> Ik kan mij niet voorstellen dat Rick vanaf zijn locatie de het reuzenrad kan zien, er staat namelijk een kathedraal tussen. Zijn "wat is dat!?" (o.i.d.) aan het begin van de opdracht, waarna het reuzenrad te zien is, is in werkelijkheid het moment dat hij de bus de hoek om ziet rijden. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. (Niet dat het verder iets uitmaakt bij het vinden van de mol... maar goed.)