Ik zou nog eens een vurig pleidooi willen doen voor een "gewone" WIDM...geen (min of meer) bekende Nederlanders maar "gewone" mensen. Zo veel spannender... Terug naar het oude concept.
Mee eens.
Nu ik dat verhaal van Julien over serie 4 heb gelezen, kan ik me voorstellen dat IdtV en de AVRO dat niet meer willen. Ik kan me voorstellen dat BN'ners er meer voor over hebben om een show neer te zetten dan gewone Nederlanders die zich verbazen over de gang van zaken...
Ehhh... misschien kunnen de makers ook gewoon níet sjoemelen met (de uitkomst van) de opdrachten? Het is maar een ideetje hoor.
Ik kan me Juliens verbazing en teleurstelling wel voorstellen, hoor. Hij is niet gek, hij weet ook wel dat het een televisieprogramma is en dat dat inhoudt dat je soms moet wachten en dat er misschien een keer een stukje over moet bij de uitleg of wat dan ook. Maar ik zou als kandidaat ook niet verwachten dat er dermate gesjoemeld zou worden met het spel en de opdrachten zelf. Maar goed, hij zegt ook dat de kandidaten uit serie 3 het anders beleefd hebben, dus misschien is serie 4 wel de negatieve uitzondering geweest. Ik denk echter zeker dat het werken met BN'ers de mogelijkheden tot sjoemelen vergroot. Sommige mensen vinden dat niet erg en blijven kijken, anderen haken af omdat ze het gevoel hebben naar een toneelstukje te kijken i.p.v. een spannend spel.
Bij de Amerikaanse series met onbekenden zie je aan het einde altijd zo'n disclaimer in beeld, waarin staat dat de beelden van de opdrachten zijn geëdit 'for time', maar dat er niet is gerotzooid met (de uitkomst van) de opdrachten. Daar zouden de makers ook veel sneller aan de schandpaal worden genageld als zoiets uit zou komen, dus ze kijken wel uit dat ze dat in ieder geval niet doen.