Qua lokatie zal er gekeken worden of de autoriteiten meewerken en betrouwbaar lijken en natuurlijk de prijzen. Zwitserland is prachtig, maar....Japan is geweldig, maar....
Volgens mij kan je overal mooie opnames maken. Het spel kan in alle decors gespeeld worden. Dat stoffige vind ik ook minder dan het het groene. Aan de andere kant vind ik het ook niet leuk 10 weken te kijken naar mensen die in de regen lopen. Ik vind het spel zich beter lenen om zich af te spelen in een Westers land, omdat de interactie met de lokale bevolking gemakkelijker is, vooral met een camera erbij. Het past dan naar mijn gevoel allemaal wat beter. Ik wordt er wat ongemakkelijk van van die dames met blote armen maar wel een sjaal om hun hoofd op een arabische markt te zien rondspringen.
Ik zou het leuk vinden een ander soort BN te zien. Ik vond Dick Jol bijvoorbeeld op een verfrissende manier het spelletje spelen. Dus ik zie graag meer BN-ers uit de sport, politiek, muziek in Wie is de Mol meedoen.
Ik denk dat het lastig is actieve sporters te vinden die meekunnen doen maar er zijn genoeg kleurrijke types die wat hebben toe te voegen.