Auteur Topic: Wie is de mol 2010, waar en met wie?  (gelezen 243504 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de mol 2010, waar en met wie?
« Reactie #560 Gepost op: 24-09-2009, 23:49:57 »
Georgina verbaan en die blonde knul
Nee, da's Noorderlicht Nieuws. Tegenlicht heeft volgens mij geen presentatie, hooguit af en toe voice-over. En dan hebben we nog Nieuwslicht, gepresenteerd door onze vriend Menno Bentveld.
The British are not impressed.

Offline bodeboeye

• Forumlid
« Reactie #561 Gepost op: 24-09-2009, 23:53:03 »
Dat licht kan misschien ook iets zeggen over het land waar ze zitten.. Is het in Finland niet in bepaalde seizoenen heel lang donker?

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #562 Gepost op: 25-09-2009, 00:16:34 »
Het ziet er daar niet echt Scandinavisch uit moet ik zeggen.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #563 Gepost op: 25-09-2009, 01:05:43 »
O ja, dit wilde ik ook nog eens posten. Dingen die me op zijn gevallen aan het filmpje:
1) Het is 25 beelden per seconde. In het verleden hebben we wel eens filmpjes ontvangen van 30 fps, een systeem wat gebruikt wordt in o.a. de VS en Japan. En dat kwam volgens mij toen ook overeen met het land. Dus blijkbaar hebben ze in het verleden gedraaid op het formaat van het land waar ze toen waren, mogelijk omdat ze daar dan makkelijker monitors e.d. konden aansluiten. Of we hier iets aan hebben vraag ik me af, want dit zijn duidelijk geen 'officiële' beelden, dus het is zeer wel mogelijk dat dit gedraaid is met een Nederlandse camera.
2) De beeldverhouding is fout (en hoe!). Hoewel de gebruikte structuur 320x240 aangeeft, is het daadwerkelijke beeld 465x240, een verhouding van maar liefst 1:1.9375. Zoals je zult begrijpen is dit geen normale verhouding, we zouden 1:1.78 of hooguit 1:1.85 verwachten, maar zeker niet zoiets achterlijks. Dus hier is òf een 1e jaars Open Studio stagiair mee aan de slag geweest, òf ze willen ons gek maken, òf er is iets anders raars mee.
3) Het beeld is interlaced. Dit is ook een zeer vreemd fenomeen bij een filmpje van dit formaat, bovendien moet je filmpjes bedoeld voor gebruik op een computerscherm altijd de-interlacen. Ook wordt tegenwoordig vrijwel alles op HD gedraaid, als ik hun was zou ik progressieve beelden gebruiken. Daar komt bij dat de fields verkeerd om lijken te liggen. Normaal heb je eerst het Lower Field en dan het Upper Field, bij dit filmpje is het precies andersom. Dus hier is òf die eerstejaars stagiair weer mee aan de slag geweest, òf weer sprake van gekmakerij, òf ook iets anders raars mee aan de hand.
4) De lengte van het filmpje in mm:ss:ff is 01:33:02 (van tc 00:00:00 t/m 01:33:01). Dit zijn 2327 frames of 93,08 seconden of 1,5513 minuten. Gezien het feit dat het geïnterlaced is èn die interlacing is verkeerd (dus ligt hier soms een nadruk op?), zou je nog kunnen zeggen dat dit 4654 fields zijn. Dit hoeft uiteraard niks te betekenen (voordat jullie geboortedata gaan vergelijken). (Als je dit zelf gaat tellen en je komt uit op 2326 frames, dan tel je waarschijnlijk het eerste frame niet mee. Tijdcode begint op 00:00:00, doch dit is feitelijk gezien frame 1, tc 01:33:01 is dan dus frame 2327). Als dit geen video was, maar 16mm film, dan was deze strook 58 voet en 7 frames lang, als het 35mm film was geweest, was dat 145 voet en 7 frames. Uitgaande van 40 frames in 1 voet in het geval van 16mm zou dit dus 17,73174 meters zijn en 16 frames per voet bij 35mm, was dit 44,32935 meter film geweest.

En dus:
TCvideoaudio
00:00:00-00:10:13fade in PJH closegeen fade in "en het is de 1e dag vd mol" etc. Babbelende mensen op achtergrond, pauw oid.
00:10:14-00:15:21mollogo + widm.nl urleend (?) in begin van animatie
00:15:22-00:21:15donkere ruimte/nacht, aandacht op hangende lamprumble uit mollogo hard weggesneden. "Psst" op ong. 00:16:02 en 00:18:05. Gepraat op achtergrond.
00:21:16-00:35:21iemand op trap, op 00:30:12 camera tilt naar handen met touw. fade uitloopt door uit vorige shot "weet jij wie de mol is? -Ja", cut in audio op 00:28:14. "PJ kan je bijlichten?"
00:35:22-01:00:00fade in overdag, totaal verlaten weg tegen berg, PJ ijsbeert, wandelt al mompelend richting camera - medium - close - rechts uit beeld. fade uit.omgeving, gecommuniceer via porto (o.a. "Gaat het goed daar met het uitladen?"), zware ademhaling cameraman (is het soms hoog in de bergen?)
01:00:01-01:27:20fade in, snelle pan langs bergwand naar totaal eilandje in meer/rivier. Er wordt iets gegooid/weggeschoten. Zoom in op 01:06:14, blijft totaal, we zien iets van een geel bootje. Zoom in op 01:15:07, blijft nog steeds totaal. Er wordt nog iets gegooid. Pan verder naar links op 01:20:23, hier zien we vooral gras en andere begroeiing. Pan terug naar rechts op 01:23:15.lawaai via porto (o.a. rondzingen, aftellen, "Flikkeren maar" met Goois accent (lijkt JP (de coach) wel) en "Bombs away!"). Lijkt iets van een cut te zitten naar audio met tekst "Daar gaat er één" (alsof dat niet al via de porto werd aangekondigd? dus toch een edit?)
01:27:21-01:33:01mollogo + widm.nl urlwéér met eend-geluidje, of hoort dat er soms bij?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #564 Gepost op: 25-09-2009, 07:56:59 »
Mooie uiteenzetting Dae :)

Heb de film gisteren z.s.m. gezien bij thuis komst nadat ik mijn mail checkte en zag dat er een molmail bij zat. Heb aan de hand van het filmpje nou niet kunnen concluderen dat dit ergens in Scandinavië is opgenomen. Bedoel, die shots van PJ al ijsberend en mompelend richting de camera en dan het shot van de rivier met spullen die in het water gegooid worden. Tja, dat kan in elk land zijn waar je rivieren kan vinden.

Een ding weten we iig zeker: tis niet NL :P Zou ook te lastig zijn met opnames, want zie maar eens hier het programma geheim te houden voor alles en iedereen. Toch leuk dat ze een sneak preview gegeven hebben  :D Ben benieuwd hoe snel we weer wat te horen krijgen over het nieuwe seizoen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 25-09-2009, 12:05:00 »
Nee, da's Noorderlicht Nieuws. Tegenlicht heeft volgens mij geen presentatie, hooguit af en toe voice-over. En dan hebben we nog Nieuwslicht, gepresenteerd door onze vriend Menno Bentveld.
je had ook nog een programma met Yvon Jasper en nog iemand.  Ik dacht dat dat tegenlicht heette, maar mss vergis ik me.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #566 Gepost op: 25-09-2009, 12:21:38 »
Groot Licht, dat klopt ja, dat is door Yvon gepresenteerd.

Offline Berend Poeplawaai

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #567 Gepost op: 25-09-2009, 13:53:27 »
Ja met die Belg, Johan nogwat. Waarom krijg ik steeds meer het idee dat het gewoon in België is opgenomen. xD

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #568 Gepost op: 25-09-2009, 14:52:51 »
Een ding weten we iig zeker: tis niet NL :P Zou ook te lastig zijn met opnames, want zie maar eens hier het programma geheim te houden voor alles en iedereen. Toch leuk dat ze een sneak preview gegeven hebben  :D Ben benieuwd hoe snel we weer wat te horen krijgen over het nieuwe seizoen.
Daarom betwijfel ik ook of het wel in Frankrijk oid heeft plaatsgevonden. Daar stikt het namelijk in de zomer ook van de Nederlanders. Al hoewel, de opnames vielen buiten het hoogseizoen.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #569 Gepost op: 25-09-2009, 17:30:23 »
Wow Dae, wat een uiteenzetting! Misschien een afgezaagd idee, maar heb je het filmpje al achterstevoren  en binnenstebuiten afgespeeld? ;)

Overigens, ik ben best bereid een poll te starten met de genoemde landen, bv. wie denkt Japan? wie denkt België/ Frankrijk, wie denkt Scandinavië, wie denkt nog steeds India, etc...
Tell me what your telescope says

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #570 Gepost op: 25-09-2009, 20:12:34 »
Het belangrijkste wat ik uit heel dit filmpje kan halen is dat ik het echt zeer apart vind dat je, als het mollogo in beeld komt, "dr'uit" hoort. Ik moest ook meteen aan Sebastiaan Labrie denken, want het is precies zoals hij het zei in de vorige serie toen het geld uit zijn tas was gejat (door hemzelf natuurlijk). Hij zei toen ook: "Hoe komt dat anders dr'uit" in aflevering van 29-01-2009: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8791121&md5=ae97a62401d746772112549dae55b6f9 op minuut 42:37 - 42:39

Ik zou alleen niet weten wat je daar mee moet ;D

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #571 Gepost op: 25-09-2009, 22:52:46 »
En in aflevering drie wordt het moment waar E-ri-Q op duidt in de vooruitblik uitgezonden, gevolgd door een Mollogo.
Je hoort ook duidelijk dat 'd'r uit' geëchood is en dat is ook te horen in de nieuwe beelden...

Het is gewoon knip en plak werk lijkt me, zit hier een speciale boodschap achter?
Of doen ze dit alleen maar om ons bezig te houden?

EDIT: Dat laatste is ze in ieder geval gelukt!  ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #572 Gepost op: 25-09-2009, 23:01:58 »
Oh, dat klonk mij in mijn overzicht dus als een eend in de oren :P
Maar waarom zouden ze dat uit een uitzending knippen? Die hele animatie ligt toch gewoon op een digitale plank daar, schoon en wel? En als dat er niet ligt, waarom zouden ze dat dan per se uit díe uitzending moeten knippen, andere zijn toch wel beter?
Ik blijf toch steeds hetzelfde denken: òf ze hebben dit jaar voor de lol een amateur in dienst genomen, òf ze willen ons gek maken met losse eindjes en vage dingen, òf ze bedoelen er iets mee.
Maar gezien het feit dat dit toch al zo redelijk eenvoudig te vinden is, denk ik dat we moeten gaan voor optie 2. Ze geven ons dingen waar we niks aan hebben :P

Denk ook eens aan de allerlaatste uitzending van het komende seizoen, dan krijgen we natuurlijk weer in anderhalve minuut even de hints uitgelegd, zou daar nou echt een hint tussen passen als "in de sneak-preview hoorde je een stukje geluid uit afl3 van serie 9, dit was dat Sebastiaan iets riep en daaruit kon je concluderen dat blablabla". Lijkt me toch eigenlijk iets te ver gezocht :-\\
« Laatst bewerkt op: 25-09-2009, 23:03:53 door Daedalus »

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 25-09-2009, 23:36:38 »
Ik heb ff beetje rond gekeken en bij alle andere logo's hoor je niet dat dr'uit of wat men dan ook hoort :P

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 25-09-2009, 23:37:29 »
ik ben toch niet gek?!

dat zijn toch rijsthoeden! (1.17)

enne dat kun je ff bijlichten, klinkt raar genoeg als edo (ik hoor dingen denk ik!)
en dat is echt sebas die d'r uit! roept!.

vind dit echt heel leuk! zo'n raar molfilmpje om ons bezig te houden =D

edit: aan het begin en aan het einde hoor je "d'r uit!"
« Laatst bewerkt op: 25-09-2009, 23:39:03 door garfreek »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #575 Gepost op: 25-09-2009, 23:39:46 »
Neee, Edo heeft een hogere stem.

Nu ik het zo nog eens zie, de persoon die zegt "PJ, kun je effe bijlichten?" bedient deze camera. Hij wil die handen met dat touw filmen, maar heeft er het licht niet voor en PJ heeft wel een lampje vast. Dus de cameraman vraagt om licht aan PJ en dat krijgt hij.
Niet dat het verder interessant is of zo.
« Laatst bewerkt op: 25-09-2009, 23:45:32 door Daedalus »

Offline Momfer de Mol

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 26-09-2009, 01:19:09 »
Gezien de geruchten over een Allstar-editie:
Herkent iemand nog meer de stem van Patrick Martens in het filmpje? (3,2,1 Flikkeren maar)
Ben er vrijwel zeker van hem te herkennen.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #577 Gepost op: 26-09-2009, 11:06:51 »
Gezien de geruchten over een Allstar-editie:
Herkent iemand nog meer de stem van Patrick Martens in het filmpje? (3,2,1 Flikkeren maar)
Ben er vrijwel zeker van hem te herkennen.
Ik herken JP erin.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #578 Gepost op: 26-09-2009, 14:17:54 »
Ja, ik ook.

Offline DeMol1999

• Forumlid
« Reactie #579 Gepost op: 26-09-2009, 15:54:40 »
Maar hoe kunnen we nou denken dat er een all star editie is.. we weten toch al dat er verschillende "nieuwe" bn'ers zijn benadert..?