Ik denk ook niet dat Humberto zelf kandidaat is. Om twee redenen.
1. Tijdens die bewuste uitzending zei hij het zo spontaan, "Ik weet wie een van de deelnemers is. En ik weet ook waar het is!", zo niet bedacht, dat ik denk ja hij flapte er wat uit.... En dus denk ik dat hij op dat moment de waarheid sprak.
2. Stel dat Humberto wel een kandidaat zou zijn, dan is hij van te voren zo gewaarschuwd (inclusief boeteclausules), en dan zit hij op dit moment nog zo in de "WIDM-flow" van geheimhouding, liegen en bedriegen dat hij die uitspraak nooit gedaan zou hebben.
Maar goed, 1 van de kandidaten is dus naar mijn mening iemand die Humberto kent. En die kandidaat heeft dus wel tegen Humberto iets verteld. Ik weet dat Humberto niet meer bij Studio Sport werkt, maar het was wel mijn eerste gedachte: het is een oud-collega van Studio Sport. En dan ga je wegstrepen: Toine van Peperstraten en Annette van Trigt hebben al een keer meegedaan, Mart Smeets is te oud, Jack van Gelder zou kunnen maar heeft ook teveel banden met de TROS, Dione de Graaff.... ja zou kunnen. Ze is jong, bekend bij een groot publiek, doet ook wel eens andere dingen naast Studio Sport (Hider in the House, De Reunie). Waarom niet? En als ik dan een gat in haar weblog zie van 27 april tm 1 juni (ik heb niet bijgehouden of ze in die periode op tv was...), waarna ze verder ook niet meer over een vakantie rept, dan denk ik: nou, zou zomaar kunnen.
Maar goed, we weten het snel genoeg. In december is de presentatie van de nieuwe molserie