Tja, wat moet je hier nu van zeggen.
Het idee om de finale in bij zijn van alle kandidaten & PJ te bekijken samen met tig andere WIDM fans is een erg leuk idee. Dat ze dan uitwijken naar een andere locatie (die naar alle waarschijnlijkheid een stuk groter van opzet is) is handig. Zo krijg je niet meer zoals afgelopen MFD in de Observant dat het duwen en trekken is wil je ook maar iets kunnen. En voor de kandidaten die komen lijkt mij het ook niet alles om door een menigte WIDM fans je een weg te banen.
Dus een andere locatie waardoor er meer loopruimte is, kan ik goed snappen. En de finale "live" met de kandidaten bekijken vind ik een tof idee.
Maar waarom dan op donderdag vanaf 16:00 uur tot en met 22:00 uur? Velen of werken of studeren/gaan naar school tussen 09:00 en 17:00 uur. Zij kunnen dus onmogelijk rond 16:00 uur bij dat AKN gebouw zijn. Maar stel dat dat wel kon, dan sta je daar straks bij dat gebouw in een enorme rij. Want reken maar dat er meer mensen op af komen. Niet alleen mensen van WIDM.com en .nl maar ook anderen. Ik ben 1x bij de Gameplay geweest in de jaarbeurs in Utrecht. Ook een grote locatie en ergens heeft het wel wat. Je hebt genoeg ruimte om in rond te lopen e.d.
Maar qua tijdstip komt 't denk ik menig iemand niet uit. Ik ben bijv. op die donderdag pas om 16:20 uur klaar met mijn studie. Dan moet ik nog een treinreis maken van 1 uur en 15 minuten alvorens ik op station Hilversum sta. Vervolgens nog de weg zien te vinden naar dat AKN gebouw čn wachten bij de kassa. Al met al is het dan 18:00 uur voordat je goed en wel daar binnen bent. Dan heb je dus al de 1ste twee uur gemist van 't programma, simpelweg omdat je niet eerder kunt. En dan heb ik 't nog geeneens gehad over mensen die pas om 17:00 uur klaar zijn en de volgende ochtend idd om 07:00 uur of eerder al op moeten zijn.
Dus tja, idee: leuk, locatie: vind ik geen probleem, tijdstip: slecht gekozen.
Maar stel uit deze poll komt 't volgende resultaat: zondag in de Observant krijgt de meeste stemmen. RN zal dan (neem ik aan) aan de AVRO mededelen dat zij afzien van de medewerking aan de AVRO WIDM fandag. Oftewel, RN gaat zoals vanouds in de Oberservant een MFD organiseren. Maar hoe zit 't dan met de aanwezigheid van PJ & de kandidaten? Want zoals meerderen al aanstipten, ik zie 't niet zo snel gebeuren dat de kandidaten čn op donderdag čn op zondag aanwezig willen/kunnen zijn. Ergens ook te begrijpen, want verschuif je eens in hun schoenen, zou jij 2x in korte tijd willen op draven om xx uur door te brengen omringt door tig mensen? Op zich wel, maar dan kan ik de reactie goed begrijpen wanneer zij 2x "too much" vinden. En dan sta je daar met wel een MFD in de Observant op zondag maar zonder kandidaten. Wat dan?