Ik zeg ook niet dat ze dat zouden moeten, het zou gewoon wel zo sjiek zijn.
Naar het schijnt is dat nu dus niet gebeurd, dan kan je je toch voorstellen dat de organisatie van voorgaande jaren zich aan de kant gezet voelt? Zelfs een eenvoudig berichtje "We weten dat jullie het weer willen organiseren, maar wij hebben de facilititen toch al en de contacten met de kandidaten, wat vinden jullie daarvan?" Maar zo schijnt het dus niet gegaan te zijn.
Nogmaals: het hoeft niet, het moet niet, maar het zou wel zo netjes zijn.
En dan? Dan hadden de RN-organisatie gezegt: Nee dit vinden wij niet leuk. En dan had de Avro het alsnog georganiseerd en zou iedereen hier alsnog verontwaardigd zijn. Bovendien wordt een fandag niet georganiseerd vóór de AVRO, maar voor een soort eigenbelang. En je kan het ook omkeren he, de Avro heeft jaren meegewerkt aan de fandag, heeft gezorgd voor oa kandidaten en veilingitems, daar hoor ik hier dan ook weer niemand over.
Vorig jaar was ik op de fandag. Ik vond het veel te veel mensen in een te kleine locatie, het was vreselijk onoverzichtelijk en rommelig, het was koud, en zo druk bij kandidaten dat je maar moest hopen op een foto, een praatje was sowieso onmogelijk.
Kortom: Toen ik naar huis ging had ik echt het gevoel van: het was leuk om de kandidaten een keer in het echt te zien, maar dit was eens en nooit meer. En ik ben een echte WIDM-fan, dus daar ligt het niet aan. (Of ben ik geen echte widm fan omdat ik niet regelmatig hier kom, want dat gevoel krijg ik soms wel 's hier
)
Dat de AVRO deze keer de touwtjes in handen neemt vind ik persoonlijk dan heel positief. Eens kijken wat de ervaringen zijn van mensen die dit jaar gaan, misschien ga ik dan volgend jaar ook wel weer