Ik heb al wat regenboogtheorieen langs zien komen hier en daar in topics, maar ik denk dat ik iets op het spoor ben wat ik te belangrijk vind om er niet een apart topic van te maken. Mochten jullie het er niet mee eens zijn en is het elders op het forum al behandeld, zet er dan gerust een slotje op! Ik wil 't forum niet tot last zijn.
Ik zit weer een herhaal rondje te doen van de serie tot nu toe, en bij afl. 3 begon het me opeens op te vallen dat de kleuren van de theateropdracht de kleuren van de regenboog zijn, maar dan de kleur rood vervangen door wit!
Wit-Oranje-Geel-Groen-Blauw-Indigo-Violet.
Ik dacht meteen wat op het spoor te zijn, omdat er dan letterlijk 'niet rood' staat. Dus ik heb meteen aflevering 5 erbij gepakt, en naar de pionnetjes gekeken, omdat er ook 7 kandidaten waren. En weer zijn er de regenboogkleuren:
Rood-Wit-Geel-Groen-Blauw-Indigo-Violet.
Maar nu is dus oranje vervangen door wit!
Ik vind dit vrij opmerkelijk. Als je bij 2 opdrachten 7 kleuren hebt en zowel indigo als violet gebruikt dan bedoel je daarmee de regenboog aan te duiden. Als je dan steeds een kleur vervangt door wit, dan wil je daar een hint mee geven.
Ik weet bijna 100% zeker dat we hier dus wat mee kunnen, maar wat ik nodig heb is:
1. meer kleuren die door wit worden vervangen bij opdrachten.
2. hopelijk veel meer beproevingen van deze theorie in komende afleveringen
3. dat de theorie ook naar een mol gaat wijzen
Shoot me!
P.S. in de ganzenbordopdracht was Vivienne wit. Jon was rood.