Auteur Topic: Aflevering 7 (19-02-2009)  (gelezen 97045 keer)

Offline manon

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 (19-02-2009)
« Reactie #140 Gepost op: 19-02-2009, 23:09:41 »
Rick is daarmee volgens mij de enige die Viviënne (voor een klein deel) verdenkt.

Dat dacht ik dus ook! En op de een pf andere manier blijf ik toch bij Vivienne als mol. Maar ja, al dat geld dat ze wel verdient voor de pot dan? Ik kan het nog niet hard maken (maar ik ben de enige niet!!!) ::ohno::
Slapen kan altijd nog!!

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 19-02-2009, 23:11:55 »
Vivienne??
Een mol ..

-die op de 1000 inrijdt met X2 op der dak..
-die alle gasten goed zet op alfabetische volgorde.. En daarna zegt ik kan dat wel.. En dan Ook nog eens alle gasten bij elkaar zet waardoor ze het bedrag verdubbeld..

Jaa zeker de mol.. ::)

Maar is het niet al te verdacht dat Viviënne alles zo perfect wist te doen?? Het lijkt er erg veel op dat zij voorkennis had. De manier waarop dat ging....
Ik vind het niet zo gek om Viviënne als mol te zien....ondanks het feit dat zij hier 1700 euro in haar eentje binnenhaalde.. ::vergroot::

Offline Nano

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 19-02-2009, 23:13:12 »
Oh zucht.. die twijfel. Als je het zo bekijkt kan Jon de mol het beste zijn.

Dit is hoe de kandidaten volgens mij stemmen:
Anniek --> Jon/Rick
Dennis --> Jon
Jon --> Anniek
Viviënne --> Rick/Jon
Rick --> Anniek

Als Jon de mol is, valt Rick SOWIESO af.
Als Viviënne de mol is, valt degene die de test het langzaamst maakt af. (Rick lijkt me wel een nadenker, dus dat kan ook een logische redenatie zijn)
Als Dennis de mol is, valt degene die de test het langzaamst maakt af. (Rick had het wel over Dennis, maar zei ook dat hij tunnelvisie had. Ik ga er dan dus vanuit dat hij helemaal op Anniek ingezet heeft)
Als Anniek de mol is, had Rick nooit afgevallen. (Of heeft hij toch gewoon helemaal op Dennis ingezet? Dan klopt het verhaal over die tunnelvisie niet)

Ik ben bang dat ik dus van Anniek als mol af moet stappen. Als je het logisch redeneert kan Anniek de mol gewoon niet zijn. Viviënne lijkt me het meest logisch in dit geval. Maar die twijfel!! Aargh.

Als Jon dus volgende week afvalt, klopt deze redenatie. Of er moet zoveel gebeuren dat het weer helemaal anders is..

Klopt dit nou eigenlijk wel wat ik zeg? Sluit ik hiermee uit dat Anniek de mol is? Volgens mij kan ik haar schrappen.. of niet?

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 19-02-2009, 23:14:13 »
Ik word officieel gek  ::ohno::  ::oink::

Waarom is het dit seizoen zo ontzettend spannend en irritant moeilijk? Ik verdenk niemand meer (op mn gevoel na dat al sinds het begin schreeuwt: DENNIS!)

Rick why??? why??? :P

Offline luckyluuk12

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: 19-02-2009, 23:15:27 »
Ik vind het wel een beetje gemeen van dennis en Vivienne dat ze Rick er zo uitspelen.. Ik vind dat naar.. Net zoals in Seizoen 6.. Met Richard en frederique.. Dat ze probeerde Toine eruit te spelen.. Ik vind dat naar.. Laat Mensen gewoon het spel spelen.. Wissel alleen info uit als je echt een pact wil sluiten. Maar ga niet mensen in de maling nemen.. Ik vind het niet schoon. ::ohno::

Tis gewoon slim. Misschien niet helemaal netjes maar zo kan je wel je kans vergroten dat je verder komt en uiteindelijk de winnaar wordt.
En ze hebben Rick er trouwens niet uitgespeeld want er was geen opdracht waar ze echt in 2 groepen waren en ze hebben ook niet heel erg mols gedaan vooral Vivienne niet terwijl dat wel hun "afspraak" was.
Dus uiteindelijk hebben ze hem er niet echt uitgespeeld. Hij is er deze aflevering dan wel uit maar niet echt door hun toedoen.
WIDM is ook gewoon een spel van liegen, bedriegen en manipulatie.

Maar ik ben met je eens dat het evil is >:D maar goed het is ook weer slim.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2009, 23:20:22 door luckyluuk12 »

Offline Alifili

• Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
« Reactie #145 Gepost op: 19-02-2009, 23:24:08 »
Vivienne bevestigd weer een knap staaltje werk. Het pact met Dennis dat niet helemaal goed verliep. Dennis wilde dat men op Vivienne ging, en Vivienne moest de opdracht slecht maken. Ze moest wel het tegendeel bewijzen en de opdracht uitstekend maken, om te voorkomen dat ze ontmaskerd zou worden, met haar voorkennis natuurlijk. Ze wist dat de namen op alfabetische volgorde gezet moesten worden, en daarna de groepjes bij elkaar gezet moesten worden. Ze kreeg daarvoor alle eer en ze wordt afgeschreven door iedereen. Er is wat geld binnen, maarja, je moet soms ook wat weggeven, uit eigen bescherming.

Kan het er nog dichter boven op liggen, Vivienne zegt: Die kloof is toch zo prachtig. De mooiste opdracht zo mooi.
Of te wel: Ik ben de mol, het is hier donker en mooi, prettige omgeving.

Ik ben benieuwd wat ze bij de muzikale hint bedoelde, toch de spiegel opdracht? Ik kan me niet voorstellen dat het iets met de ober opdracht te maken had.

Jij hebt echt een té erge tunnelvisie hé? Ze heeft nu in 3 opdrachten iets van 5000-6000 euro binnengehaald. Als ze de mol is, is ze echt de slechtste mol ooit.
DOM VEEL RADEN

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #146 Gepost op: 19-02-2009, 23:25:21 »
Maar is het niet al te verdacht dat Viviënne alles zo perfect wist te doen?? Het lijkt er erg veel op dat zij voorkennis had. De manier waarop dat ging....
Ik vind het niet zo gek om Viviënne als mol te zien....ondanks het feit dat zij hier 1700 euro in haar eentje binnenhaalde.. ::vergroot::

Die ballon prik ik met alle plezier kapot. Er kon niet met voorkennis gehandeld worden tijdens het alfabetisch plaatsen van de gasten in het restaurant. Mij lijkt het dat het toeristen waren en dat die hier toevallig aanwezig waren. Er was volgens mij te weinig tijd om al die namen vanbuiten te leren, hoewel dat mogelijk is als iemand een megageheugen heeft. Viv heeft het gewoon goed gedaan als kandidaat, zij was één van de weinigen die actief een praatje maakte met de gasten. Wat 'n domme mollenstreek zou dit zijn om zoveel geld binnen te halen. Ok, je bent dan minder verdacht maar daar staat tegenover dat jij als mol degene bent die weer bakken geld binnen brengt. Dat kan toch niet de bedoeling van de Mol zijn? Ik zou als Mol allesbehalve trots zijn op het parcours van Viviënne.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2009, 23:27:20 door feniks »

Offline M0LLENVANGER

• Forumlid
  • M0LLENVANGER
« Reactie #147 Gepost op: 19-02-2009, 23:27:30 »
Ik zoek na alle aflevering alle locaties in Google Earth op... ik had al wat 'voor werk' gedaan en dacht in de uitzending al dat het het Mövenppick Hotel was waar ze waren. Als ik het goed begrijp ben jij er geweest. Kan je dat bevestigen, dat bespaard mij weer wat tijd.

Zeker weten. Check bijgevoegde foto met 29:12 (uitzendinggemist)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 19-02-2009, 23:33:16 »
Die ballon prik ik met alle plezier kapot. Er kon niet met voorkennis gehandeld worden tijdens het alfabetisch plaatsen van de gasten in het restaurant. Mij lijkt het dat het toeristen waren en dat die hier toevallig aanwezig waren. Er was volgens mij te weinig tijd om al die namen vanbuiten te leren, hoewel dat mogelijk is als iemand een megageheugen heeft. Viv heeft het gewoon goed gedaan als kandidaat, zij was één van de weinigen die actief een praatje maakte met de gasten. Wat 'n domme mollenstreek zou dit zijn om zoveel geld binnen te halen. Ok, je bent dan minder verdacht maar daar staat tegenover dat jij als mol degene bent die weer bakken geld binnen brengt. Dat kan toch niet de bedoeling van de Mol zijn?

Helemaal mee eens.
Als die ene naam op het kaartje niet verkeerd was gespeld (foei toch molletje Anniek) had ze verdorie nóg meer geld verdiend!
Juist bij deze opdracht zou niemand raar opkijken als je een fout maakte want het was echt heel moeilijk.
Wat Vivienne wel bewezen heeft bij deze opdracht is dat ze heel goed is in het opslaan van allerlei feitjes en dat maakt haar meteen de kansrijkste om het spel te winnen  ::ok::

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2009, 23:45:48 »
Klopt dit nou eigenlijk wel wat ik zeg? Sluit ik hiermee uit dat Anniek de mol is? Volgens mij kan ik haar schrappen.. of niet?
Ik begin ook te twijfelen nu Rick eruit is gevlogen. Maar het kan natuurlijk nog zijn dat hij toch niet op Anniek heeft gestemd ...

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2009, 23:46:01 »
Hebben jullie ook het gevoel dat er expres allerlei nephints in zijn geplaatst, dit jaar? En dan bedoel ik echt niet van die hele vergezochte dingen (want die geloof ik zelf ook nooit), maar hints zoals ze die voor de echte mol ook zouden kunnen gebruiken. Zowel voor Dennis, Rick, Vivienne en Jon zijn er dingen opgedoken die plausibele, niet vergezochte, molhints kunnen zijn.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2009, 23:48:15 »
Klopt. Dat dacht ik dus ook.

En sorry voor de Anniek-mol-fans, maar ik ga me een beetje aan het gedrag van haar ergeren. Bah, ze is over het algemeen wel heel passief hoor (of het wordt iig zo in beeld gebracht) Zij had toch als enige alle namen opgeschreven en daarbij de gezichten gezien, maar stond erbij en keek ernaar toen Viv haar best deed.
Er was ook ergens een scene bij het serveerspel dat ze op een gegeven ogenblik zei "sorry, maar ik moet even...." dat laatste heb ik niet verstaan (zal het even terugzoeken) en vervolgens leek ze zich te onttrekken aan de opdracht.
Daarboven nog haar acties in de supermarkt en de kloof. Het is al met al tè veel en te vaak. Mocht zij toch de mol blijken te zijn, dan kan ik dat geloof ik niet waarderen.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2009, 23:49:45 »
Hebben jullie ook het gevoel dat er expres allerlei nephints in zijn geplaatst, dit jaar? En dan bedoel ik echt niet van die hele vergezochte dingen (want die geloof ik zelf ook nooit), maar hints zoals ze die voor de echte mol ook zouden kunnen gebruiken. Zowel voor Dennis, Rick, Vivienne en Jon zijn er dingen opgedoken die plausibele, niet vergezochte, molhints kunnen zijn.
idd, ze houden natuurlijk dit forum en het .nl forum goed in de gaten,
ze gebruiken dan wat wij dat seizoen ervoor allemaal hebben bedacht voor het jaar erna om ons op het verkeerde been te zetten ::jaja::
Ik kijk daarom niet naar hints die vergelijkbaar zijn met eerdere seizoenen en ga op mijn gevoel af
en de meloen en ananas perzik hint is nog niet eerder gedaan, die vind ik redelijk geloofwaardig en past bij mijn intuitie ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2009, 23:51:09 »
Klopt. Dat dacht ik dus ook.

En sorry voor de Anniek-mol-fans, maar ik ga me een beetje aan het gedrag van haar ergeren. Bah, ze is over het algemeen wel heel passief hoor (of het wordt iig zo in beeld gebracht) Zij had toch als enige alle namen opgeschreven en daarbij de gezichten gezien, maar stond erbij en keek ernaar toen Viv haar best deed.
Er was ook ergens een scene bij het serveerspel dat ze op een gegeven ogenblik zei "sorry, maar ik moet even...." dat laatste heb ik niet verstaan (zal het even terugzoeken) en vervolgens leek ze zich te onttrekken aan de opdracht.
Daarboven nog haar acties in de supermarkt en de kloof. Het is al met al tè veel en te vaak. Mocht zij toch de mol blijken te zijn, dan kan ik dat geloof ik niet waarderen.
ZO!!! blij dat ik niet de enige ben die dit gevoel heeft.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2009, 23:53:32 »
Ik denk, hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, dat Anniek heel erg verlegen is
ze durfde gewoon niet op zo'n persoon af te stappen en vragen te stellen, misschien is het een mol-act
Ik vind haar geweldig en ik denk dat ik meer hetzelfde had gereageert als zij deed, voel me ook niet op mijn gemak als ik wildvreemde op zo'n manier brutale vragen moet stellen ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2009, 23:53:55 »
Even dit, wat denken jullie hiervan
Dennis en Vief willen samenspannen en een opdracht laten mislukken om zo de anderen op een verkeerd been te zetten en eruit te werken. Dus de anderen moeten denken dat een van hen de mol is.
Als Dennis of Vief de mol echt zou zijn zou deze toch nooit bewust de verdenking op zich willen laden, het is toch juist de bedoeling dat de mol niet ontdekt word?
Dan blijft dus Anniek en Jon nog over. Anniek molt veel te opzichtig .
Dus kan alleen Jon nog maar de mol zijn. Tch?

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2009, 23:54:31 »
Wat een schitttttttttterende aflevering zeg! ::oink::

Vanavond op groot scherm bij Heinz gekeken (nogmaals dank voor de gastvrijheid), was erg gezellig om met 9 andere Molloten een aflevering te kijken.

De locaties waren geweldig, de opdrachten erg goed en vele grappige momenten. Alleen balen dat m'n Mol eruit is. :-[

Nu ga ik vol voor Vivienne, al deed ze de laatste opdracht zo goed, ze kan de Mol eigenlijk niet zijn. Maar Vivienne is zooooo cute. ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline luckyluuk12

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 19-02-2009, 23:57:53 »
Even dit, wat denken jullie hiervan
Dennis en Vief willen samenspannen en een opdracht laten mislukken om zo de anderen op een verkeerd been te zetten en eruit te werken. Dus de anderen moeten denken dat een van hen de mol is.
Als Dennis of Vief de mol echt zou zijn zou deze toch nooit bewust de verdenking op zich willen laden, het is toch juist de bedoeling dat de mol niet ontdekt word?
Dan blijft dus Anniek en Jon nog over. Anniek molt veel te opzichtig .
Dus kan alleen Jon nog maar de mol zijn. Tch?

Ja eigenlijk wel.
Maar Dennis die probeert met het pact ook wel een beetje ervoor te zorgen dat Vivienne molt, zodat hij minder verdacht wordt, want ik heb Dennis niet echt overduidelijk zien mollen zodat heel veel hem gaan verdenken.
Maar ik denk ook dat het Jon moet zijn en anders Dennis, maar ik zie Dennis toch meer als winnaar/verliezer die het moet opnemen tegen Vivienne.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 20-02-2009, 00:01:43 »
En juist Dennis wilde het liefst een spel waarin ze met zijn tweeen konden zijn en dan laten mislukken. Dan zouden de anderen niet weten wie t spel nu verbruid had en de kans was dan 50-50 geweest. Dat doet een mol echt niet.

Offline RisingX

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 20-02-2009, 00:06:10 »
Op de Laptop stond 2506, weet niet of iemand dit al had gemeld en volgens mij hebben we dit getal al eerder gezien?