Auteur Topic: Aflevering 7 (19-02-2009)  (gelezen 97042 keer)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 (19-02-2009)
« Reactie #220 Gepost op: 20-02-2009, 16:23:01 »
Hoeft niet hoor.. pelgrims gaan voor het geloof naar een plaats en de kruisvaarderd deden precies het zelfde. Het leuke is dat we zagen in de preview dat ze iets met de trein gaan doen.. naar een wereld wonder ofzo..

Maar de pelgrims gingen om te bidden en de kruisvaarders om te vechten...ietsje anders toch.
Tell me what your telescope says

Offline pimsalabim

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
« Reactie #221 Gepost op: 20-02-2009, 16:25:27 »
Maar de pelgrims gingen om te bidden en de kruisvaarders om te vechten...ietsje anders toch.

je hebt gelijk..
toch moeten we iets kennen met die trein.. (denk ik)
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 20-02-2009, 17:14:24 »
Het is al aflevering 7 voor ik dit zeg, maar... hoewel het natuurlijk wel iets zegt op wie een kandidaat "zit", zegt het ook niet alles. De kandidaat met de minste vragen goed, gaat er uit. Dus als Rick op Jon zit, maar de boel slecht bijhoudt dan kan het zo maar mislopen. En daar komt bij: we zien niet alle vragen, maar een aantal vragen is niet onderscheidend. Als een vraag is "Heeft de mol drankjes naar de gasten gebracht?" dan levert dat twee groepjes op. Dus zelfs als je de foute mol hebt, kan je nog antwoorden goed invullen.

Dan nog even op die 2506... Als je goed kijkt zie je ook een sticker met XP. Mijn idee: het is gewoon het inventarisnummer dat door de ICT afdeling van IDTV wordt gehanteerd.

Oh enneh... mijn mol is al weer een tijdje Vivienne. Ze heeft de 'toeristen' opdracht gewoon te goed gemaakt. "Leer ze kennen" is te onduidelijk om dit soort dingen zo goed in je op te nemen. Vind ik dan he...

Groeten,
m0ll0m

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #223 Gepost op: 20-02-2009, 17:30:45 »
Ik wil hierbij graag een nieuwe trofee instellen, de gene met de ergste tunnelvisie van het jaar 2009.....

EN DE WINAAR IS MET VOLLEDIGE OVERMACHT.........

::feest::     ::confettie::    JELSIR    ::confettie::   ::feest::

troost je Jelsir, er is elk jaar wel iemand hoor, en chapeau voor je tomeloze enthousiasme!!!

::)  ::regenboog::  ;D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 20-02-2009, 17:48:30 »
In mijn optiek heeft Dennis de supermarktopdracht vreselijke gesaboteerd. Eerst door dat idee dat je per land meerdere producten mocht hebben. Hij ging drank halen en kwam er plotseling (zg.) achter dat er geen drank in Jordanie zou zijn in de supermarkt. Vervolgens loopt hij maar een beetje doelloos dingetjes op te pakken en weer terug te leggen.
Dan gaat hij zich ineens met de kar bemoeien. Hij neemt volledig het heft in handen wat betreft wat er bij mag en eruit moet.

De rest gaat als kippen zonder kop rennen en hij maar roepen dit niet dat wel, dat is te duur etc.
Dus.... hij is degene die exact wist dat er landen misten.. Heeft iemand hem horen roepen dat er nog een land miste??
Nee hij is alleen maar bezig met de prijs.

Zo lijkt het dus alsof hij heel fanatiek is met de opdracht, maar ondertussen heeft hij gezorgd dat er een paar landen niet eens bij zaten. En niemand had het door, ze gaven hem gewoon de vrije hand.

Als Dennis de Mol is, is hij voor mij de beste mol aller tijden. Hij wordt echt door niemand verdacht (ten minste als de rest de waarheid spreekt he, want Marc Marie heeft ons ook tot het einde toe zand in de ogen gestrooid dat hij op iemand anders zat, maar onder tussen allang Yvonne stemde) en hij krijgt bij verschillende opdrachten toch echt alle vrijheid om onopvallend te mollen.
Juist omdat ze hem niet verdenken en hij zo fanatiek lijkt te doen.

De restaurant opdracht... heeft iemand Dennis erg zijn best zien doen om de mensen te ondervragen?? Hij liep lief te oberen en dronk wat, maar heeft uiteindelijk echt geen spat meer aan de opdracht toegevoegd dan Anniek....
Hij wist de namen niet, hij wist niet wie bij wie hoorde..

Omdat de rest op Anniek en Jon zit te letten, kan hij heel sneeky minder doen dat de rest.

En het is ook erg slim om een verbond aan te gaan met iemand. Die gaat ook niet op hem stemmen en die gaat meehelpen om de anderen ook af te houden van hem als Mol te kiezen....

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer Dennis verdacht wordt...
Hellup.....ik word razendsnel de tunnel ingezogen....

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #225 Gepost op: 20-02-2009, 17:56:25 »
De hints van aflevering 7:

Hint 01: Waarom zegt Dennis dat ze meerdere producten mogen nemen per land? Het maakt Dennis dit keer niet zo veel uit, en wil ook wel eens mollen. Bijna niemand wist het zeker.
Hint 02: Waarom stopt Anniek dure luiers in het karretje?
Omdat ze nog niet op de prijs had gelet.
Hint 03: Waarom wil Dennis Rick uit het spel spelen?
Was de makkelijkste er uit te spelen, Anniek zou de volgende zijn. Jon was hun mol.
Hint 04: Waarom lijkt het alsof Dennis het blok ijs niet goed kan dragen?
Dit noem ik geen hint LOL, doe iets aan je ogen.
Hint 05: Waarom tillen Anniek en Vivienne blok ijs niet?

Omdat het vrouwen zijn.
Hint 06: Waarom laat Jon het blok vallen?
Omdat het zwaar is.
Hint 07: Waarom loopt Anniek sneller naarmate het eindpunt nadert?

Ze had nog energie over, en wilde snel bij het eindpunt komen.
Hint 08: Waarom gooit Dennis het blok ijs ruw stuk?
Om het geld los te maken.
Hint 09: Waarom drinken Jon en Dennis tequila met de gasten?
Omdat ze gastvrij en gezellig over willen komen.
Hint 10: Waarom durft Anniek niets aan de gasten te vragen?
Ze heeft faalangst en is bang.
Hint 11: Waarom weet Anniek de namen niet, terwijl zij ze opschreef?
28 namen met een groot deel aziatische afkomst, sure, dat weet je niet na 1 keer opschrijven allemaal.
Hint 12: Waarom willen Anniek en Dennis het geld niet verdubbelen?
Omdat ze niet genoeg wisten over de gasten.
Hint 13: Waarom houdt Vivienne zich niet aan het pact?
Omdat ze de mol is, en Rick haar niet mag verdenken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Fija

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 20-02-2009, 17:57:04 »
In mijn optiek heeft Dennis de supermarktopdracht vreselijke gesaboteerd. Eerst door dat idee dat je per land meerdere producten mocht hebben. Hij ging drank halen en kwam er plotseling (zg.) achter dat er geen drank in Jordanie zou zijn in de supermarkt. Vervolgens loopt hij maar een beetje doelloos dingetjes op te pakken en weer terug te leggen.
Dan gaat hij zich ineens met de kar bemoeien. Hij neemt volledig het heft in handen wat betreft wat er bij mag en eruit moet.

De rest gaat als kippen zonder kop rennen en hij maar roepen dit niet dat wel, dat is te duur etc.
Dus.... hij is degene die exact wist dat er landen misten.. Heeft iemand hem horen roepen dat er nog een land miste??
Nee hij is alleen maar bezig met de prijs.

Zo lijkt het dus alsof hij heel fanatiek is met de opdracht, maar ondertussen heeft hij gezorgd dat er een paar landen niet eens bij zaten. En niemand had het door, ze gaven hem gewoon de vrije hand.

Als Dennis de Mol is, is hij voor mij de beste mol aller tijden. Hij wordt echt door niemand verdacht (ten minste als de rest de waarheid spreekt he, want Marc Marie heeft ons ook tot het einde toe zand in de ogen gestrooid dat hij op iemand anders zat, maar onder tussen allang Yvonne stemde) en hij krijgt bij verschillende opdrachten toch echt alle vrijheid om onopvallend te mollen.
Juist omdat ze hem niet verdenken en hij zo fanatiek lijkt te doen.

De restaurant opdracht... heeft iemand Dennis erg zijn best zien doen om de mensen te ondervragen?? Hij liep lief te oberen en dronk wat, maar heeft uiteindelijk echt geen spat meer aan de opdracht toegevoegd dan Anniek....
Hij wist de namen niet, hij wist niet wie bij wie hoorde..

Omdat de rest op Anniek en Jon zit te letten, kan hij heel sneeky minder doen dat de rest.

En het is ook erg slim om een verbond aan te gaan met iemand. Die gaat ook niet op hem stemmen en die gaat meehelpen om de anderen ook af te houden van hem als Mol te kiezen....

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer Dennis verdacht wordt...
Hellup.....ik word razendsnel de tunnel ingezogen....

Ik ben het echt totaal met je eens!

Je hebt er goed over nagedacht!

Super!

Dennis Storm: De Mol van 2009!!

Denk ik;-)
Wie is de mol....?      Dennis Storm!!

Offline Fija

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 20-02-2009, 18:08:36 »
Één ding..

Ik zat bij Kandidaten te kijken, bij Dennis, en mijn oog viel op dit:

Dennis heeft een uitgekiende strategie:”Ik dacht nou ik ben natuurlijk de Mol niet, dus ik ga een naam intikken van degene van wie ik denk dat die de Mol is en als er dan een groen scherm verschijnt, BAM dan is gewoon de buit in aflevering één al binnen!” (aflevering 1)

Maar wat nou als Dennis wel gewoon de mol was, maar dus niet heeft gezien dat hij de mol was... Dan was er geen mol... Snap je?

Dat is toch niet mogelijk?

Ben ik gek of is dit gek?

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #228 Gepost op: 20-02-2009, 18:26:27 »
Één ding..

Dennis heeft een uitgekiende strategie:”Ik dacht nou ik ben natuurlijk de Mol niet, dus ik ga een naam intikken van degene van wie ik denk dat die de Mol is en als er dan een groen scherm verschijnt, BAM dan is gewoon de buit in aflevering één al binnen!” (aflevering 1)

Maar wat nou als Dennis wel gewoon de mol was, maar dus niet heeft gezien dat hij de mol was... Dan was er geen mol... Snap je?

Dat is wel mogelijk als de mol van te voren al bekend was.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Fija

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 20-02-2009, 18:36:44 »
Dat is wel mogelijk als de mol van te voren al bekend was.

Hoe bedoel je dat?

Ik denk namelijk dat de 'oude' mollen wel iemand hebben uitgekozen, of zou dat niet waar zijn en was er toen al een mol uitgekozen?

Maar als Dennis de mol wel is dan zou hij het toch wel weten, toch??

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #230 Gepost op: 20-02-2009, 18:50:11 »
Hoe bedoel je dat?

Ik denk namelijk dat de 'oude' mollen wel iemand hebben uitgekozen, of zou dat niet waar zijn en was er toen al een mol uitgekozen?

Maar als Dennis de mol wel is dan zou hij het toch wel weten, toch??

Ik denk inderdaad dat dat niet waar was, dat die SMS een show was. De mol moet zich uiteraard voorbereiden en dat kan niet zo maar even ter plekke. Dennis zelf wist ook al dat hij de mol was denk ik en typte gewoon maar wat onzin in op de laptop.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #231 Gepost op: 20-02-2009, 18:52:13 »
Één ding..

En als dat nou eens gelogen is? Dat doen mollen namelijk wel vaker.  :P
Hij heeft gewoon zijn eigen naam ingetikt en kreeg te zien dat hij de mol was.

Ik denk onderhand eigenlijk dat alle kandidaten die eerst 'Nee' zeiden, nog de kans krijgen om hun antwoord te wijzigen. Of dat onafhankelijk van het antwoord wat ze geven, iedereen als nog naar de ex-mollen toegesturen worden.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 18:54:42 door Rat »

Offline Anonymol

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 20-02-2009, 18:56:56 »
In mijn optiek heeft Dennis de supermarktopdracht vreselijke gesaboteerd. Eerst door dat idee dat je per land meerdere producten mocht hebben.

Ik heb het nog een keer nagekeken maar dat is toch echt wat PJH zegt. Of er is iets uitgeknipt, maar feit is dat in de uitzending PJH enkel een beperking legt op productgroep en zeker niet op land. Hij zegt echt dat ieder product uit een Euro land geld oplevert.

Offline sulakke

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 20-02-2009, 19:34:12 »
Ja, ik dacht ook precies hetzelfde als Dennis.
1. Rick  2. Rick 3. Anniek 4. Anniek/Froukje 5. Anniek 6. Jon 7. Dennis

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 20-02-2009, 19:35:29 »
(maar kom op, Rick met een doorweekte witte blouse, dat kan je niet niets doen  :P)

Nououououou, dat is me anders toch aardig goed gelukt, het deed me niets :P
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 20-02-2009, 20:03:50 »
Weer een geweldige aflevering en ik heb nu echt helemaal geen (zinnig) idee meer over wie de mol is (zoals de meesten hier)

punten die opvielen

-Zoals Pieter Jan het zo mooi verwoord aan het begin van de aflevering: Wie is de Mol? Geen idee..
(ik ook niet meer)

-Anniek die in de supermarkt die dure luiers erin doet en daarna ermee gaat lachen en vervolgens zonder op te kijken snel een pak van 6 euro in de kar te zetten, goed dat die hardwerkende dennis het door had.

-Het pact tussen Vivienne en Dennis. Dennis gaat zich in de supermarkt expres verdacht maken door Rick of Anniek eruit te spelen, zodat wij als kijker niet echt dichterbij de mol komen. Is het dan toch Dennis of gaat hij het spel winnen doordat hij door aflevering 1 toevallig de mol meteen op de laptop had ingevuld.

-Vivienne doet net alsof ze het pact niet kent en maakt zich niet verdacht bij Dennis, als ze de mol is, en doet bij de laatste opdracht heel goed haar best, maar waarschijnlijk is ze niet de mol (met de kerkhof/autocrash opdracht in mijn achterhoofd) Maar jah zoveel geld haalt ze nu ook weet niet binnen in de laatste opdracht.

-Anniek voert nog steeds elke aflevering niks uit en het lijkt wel of ze ook echt helemaal niks kan. Het was wel weer leuk om haar in de dode zee te zien drijven  ::tandpastasmiley:: Veel mensen verdachten haar, maar nu ineens niet meer en door dat rode scherm streep ik haar ook af.

-Jon houden we dan over en dat is ook de meest logische keuze. Iedereen stemt op hem, behalve Rick, vandaar dat hij eruit gaat en Jon zelf heeft geen idee als mol op wie hij het slimst kan stemmen om niet verdacht over te komen op tv.

Verder:
-mooie plaatjes uit Jordanië in de kloof!
-Dennis zit misschien dan toch wel op Vivienne?
-En ook een prachtig plaatje: Vivienne in de dode zee! ::love::
-Er komt opvallend veel geld in de pot, is er dan toch geen mol en heeft Dennis zijn kans in de 1e aflevering gemist?

OPVALLENDE HINTS
ik weet niet of hier al verschillende hints zijn gepost, maar ik heb nog niet alles nagelezen!

-het getal 2506 op de laptop, wat ik hier al wel net heb zien staan -> opgeteld 13 -> M van mol.
Het wordt in beeld gebracht bij Dennis & Vivienne en bij Jon en Anniek wat minder duidelijk

-de tekst Hedjaz Jordan Railway wordt echt heel prominent in beeld gebracht, tijdens het begin van de test, terwijl je afgeleid wordt door de tekst. Het enige wat ik er in kan ontdekken is de naam van Jon.

-Het getal 85 op de stoomlocomotief -> wederom 13 opgeteld! -> 1 en 3 samen 4 -> D van dennis?
En als Rick wegloopt aan het einde van de aflevering zie je ook een getal op zo'n weet ik hoe het moet noemen -> wagon geval of ronde turbine of hoe dan ook, kan alleen niet zien welk getal.

VOLGENDE WEEK:
-weer een verwijzing naar een vorig seizoen met de stoomtrein opdracht!
-en moeten ze volgende week geen ja en geen nee spelen??
Jon: denk je dat je naar huis moet. Anniek: ik denk niet dat ik naar huis moet -> lach van Jon.

« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 20:05:33 door E-ri-Q »

Offline MennoW

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 20-02-2009, 20:42:23 »
Volgende week natuurlijk ook de set van Indiana Jones and the last crusades:) :P Het stadje petra genaamd;)
Where you wanna go, who you wanna be, what you wanna do, just come with me.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #237 Gepost op: 20-02-2009, 20:53:07 »
Na de eerste twee afleveringen was er iemand hier op 't forum die de intro's van Pieter Jan over elkaar heen had gelegd op een video'tje waarbij het zo opviel dat hij ongeveer tegelijkertijd het woord 'geen' zei.

Wie was dat?

Nu ik deze aflevering weer zag en PJ hoorde zeggen 'Wie is de mol? Geen idee' moest ik daar weer aan denken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline ezzie18

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 20-02-2009, 20:57:23 »
Het zal toch niet weer zo zijn dat de mol die ik elk seizoen het allerminst vind ook dit seizoen DE MOL is??? :\'(

Het lijkt er weer verdacht veel op...Dus zal het wel John zijn, maar ik blijf lekker eigenwijs op een ander molletje zitten.... >:D

Maar t is nog nooit zo onduidelijk geweest, gezien het feit dat hier iedereen nog op verschillende mollen zit, als dit seizoen...of vergis ik me....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 20-02-2009, 20:59:19 »
Na de eerste twee afleveringen was er iemand hier op 't forum die de intro's van Pieter Jan over elkaar heen had gelegd op een video'tje waarbij het zo opviel dat hij ongeveer tegelijkertijd het woord 'geen' zei.

Wie was dat?

Daedalus ;)

Die had allebei de filmpjes naast elkaar synchroom laten afspelen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan