Auteur Topic: Aflevering 7 (19-02-2009)  (gelezen 96981 keer)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 7 (19-02-2009)
« Reactie #280 Gepost op: 21-02-2009, 15:00:25 »
Vond ik ook :)

Offline Elsbeth

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 21-02-2009, 15:18:56 »
Oke jullie hebben gelijk ik ben (alweer) overgestapt op Dennis.
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline Bodde

• Forumlid
  • Omni Vincit Amor
« Reactie #282 Gepost op: 21-02-2009, 15:34:53 »
Oke jullie hebben gelijk ik ben (alweer) overgestapt op Dennis.
Maar het opmerken en verwijderen van een duur pak luiers is weer erg onmols  ;)

Zo blijven we dit seizoen bezig!
maltho thi afrio lito

Offline m0ll0m

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #283 Gepost op: 21-02-2009, 15:44:39 »
Hoewel ik er bijna voor was gegaan, kan ik toch de fascinatie voor Dennis als mol niet overnemen. Het kan gewoon niet dat hij de mol is. Kijk naar de supermarktopdracht:

1) Dennis doet *precies* wat PJH zegt: zoveel mogelijk producten uit Eurolanden pakken. Kennelijk is de kandidaten meer uitgelegd want er zijn er die weten dat er maar een product per land mag zijn. Niemand grijpt in. Stel dat Dennis de mol zou zijn dan is dit een gevaarlijke tactiek: de kans dat een van de andere 4 (als niet mol) ingrijpt is heel groot en dan ben je gelijk verdacht. Maar een ander als Mol kan zich lekker gedeisd houden - niet ingrijpen, scheelt weer.

2) Dennis zorgt ervoor dat ze binnen het budget blijven. Hij haalt de dure luiers eruit en voorkomt ook dat dat dure tweede Anniek boodschapje in de kar verdwijnt. Als hij de Mol zou zijn dan zou dat eerste (luiers) een poging kunnen zijn om onder verdenking uit te komen, maar dan had hij dat tweede gewoon kunnen laten passeren.

Dus dat verknallen van de opdracht zie ik niet zo. En dan, in de afgelopen afleveringen was Dennis zo gebrand op het rust bewaren en het halen van de opdrachten... dat past een mol toch niet.

m0ll0m

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #284 Gepost op: 21-02-2009, 15:52:05 »
Hoewel ik er bijna voor was gegaan, kan ik toch de fascinatie voor Dennis als mol niet overnemen. Het kan gewoon niet dat hij de mol is. Kijk naar de supermarktopdracht:

1) Dennis doet *precies* wat PJH zegt: zoveel mogelijk producten uit Eurolanden pakken. Kennelijk is de kandidaten meer uitgelegd want er zijn er die weten dat er maar een product per land mag zijn. Niemand grijpt in. Stel dat Dennis de mol zou zijn dan is dit een gevaarlijke tactiek: de kans dat een van de andere 4 (als niet mol) ingrijpt is heel groot en dan ben je gelijk verdacht. Maar een ander als Mol kan zich lekker gedeisd houden - niet ingrijpen, scheelt weer.

2) Dennis zorgt ervoor dat ze binnen het budget blijven. Hij haalt de dure luiers eruit en voorkomt ook dat dat dure tweede Anniek boodschapje in de kar verdwijnt. Als hij de Mol zou zijn dan zou dat eerste (luiers) een poging kunnen zijn om onder verdenking uit te komen, maar dan had hij dat tweede gewoon kunnen laten passeren.

Dus dat verknallen van de opdracht zie ik niet zo. En dan, in de afgelopen afleveringen was Dennis zo gebrand op het rust bewaren en het halen van de opdrachten... dat past een mol toch niet.

m0ll0m

Hij is ook uitgesloten als mol. Rick heeft de vragen om zijn naam ingevuld, zo was de afspraak tussen Vivienne en Dennis. OF Rick moest Viv. verdenken of Dennis. Het werd Dennis.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Elsbeth

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 21-02-2009, 16:00:54 »
Hij is ook uitgesloten als mol. Rick heeft de vragen om zijn naam ingevuld, zo was de afspraak tussen Vivienne en Dennis. OF Rick moest Viv. verdenken of Dennis. Het werd Dennis.
Dat was de afspraak tussen Viviënne en Dennis, maar Rick kan toch ook op Anniek hebben gestemd? Daar heeft hij ook dingen aan gevraagd in de spiegel opdracht (hij ging door over die hello die ze kocht).
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #286 Gepost op: 21-02-2009, 16:02:59 »
Dat was de afspraak tussen Viviënne en Dennis, maar Rick kan toch ook op Anniek hebben gestemd? Daar heeft hij ook dingen aan gevraagd in de spiegel opdracht (hij ging door over die hello die ze kocht).
Hij getuigd dat hij vragen heeft ingevuld op Dennis. Zie zijn voice-over bij de laptop.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #287 Gepost op: 21-02-2009, 16:03:29 »
Dennis is niet de mol omdat hij bij de pinball opdracht de strobalen ging verslepen en de

Dennis had daar wel -1000
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 21-02-2009, 16:10:38 »
Rick had last van tunnelvisie zegt hij, hij zat al afl. lang op Anniek

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #289 Gepost op: 21-02-2009, 16:14:46 »
Maar het opmerken en verwijderen van een duur pak luiers is weer erg onmols  ;)

Dat ligt eraan! Voor zover ik het heb begrepen was het pak luiers bedoeld voor Duitsland. Uiteindelijk lag er bij Duitsland (eigenlijk bij Belgie) een pak sponsjes waar 'Made in EU' op stond.

Dennis heeft er dus indirect voor gezorgd dat er niets op Duitsland is verdiend.

Wel heeft Dennis het voor elkaar gekregen om a) de mensen te overtuigen dat er MEER producten moesten komen en b) dure maar correcte producten geweigerd werden.

Vrij briljante mol actie als je 't mij vraagt.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #290 Gepost op: 21-02-2009, 16:26:26 »
Rick had last van tunnelvisie zegt hij, hij zat al afl. lang op Anniek

Nee hij zei:
Vandaag is moeilijker geworden, er is geen bevestiging gekomen van de gene
van die ik het wilde ( Hij doelt op Anniek). Maar het tegengestelde ( Shot Dennis )
Ik ga uit van me intuitie.

Hij stemde ook op Dennis dus, een te groot aantal waarschijnlijk.

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 21-02-2009, 16:44:18 »
Dat ligt eraan! Voor zover ik het heb begrepen was het pak luiers bedoeld voor Duitsland. Uiteindelijk lag er bij Duitsland (eigenlijk bij Belgie) een pak sponsjes waar 'Made in EU' op stond.

Dennis heeft er dus indirect voor gezorgd dat er niets op Duitsland is verdiend.

Maar het effect van 1 artikel niet hebben is minder dan het effect van de opdracht niet halen omdat je over het budget heen gaat... Wat dat betreft dus geen molactie.

Citaat
Wel heeft Dennis het voor elkaar gekregen om a) de mensen te overtuigen dat er MEER producten moesten komen en b) dure maar correcte producten geweigerd werden.

En toch blijft het vreemd dat wij kijkers helemaal niet overtuigd hoefden te worden. Immers: Dennis deed precies wat PJH vertelde...

m0ll0m

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #292 Gepost op: 21-02-2009, 17:00:38 »
Nee hij zei:
Vandaag is moeilijker geworden, er is geen bevestiging gekomen van de gene
van die ik het wilde ( Hij doelt op Anniek). Maar het tegengestelde ( Shot Dennis )
Ik ga uit van me intuitie.

Hij stemde ook op Dennis dus, een te groot aantal waarschijnlijk.

Na Dennis zag je ook nog een shot van Jon, dus hij kan gespreid hebben.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #293 Gepost op: 21-02-2009, 17:25:56 »
Na Dennis zag je ook nog een shot van Jon, dus hij kan gespreid hebben.
Bij dit spel moet je altijd spreiden, maar dat lijkt me logisch.
Dit was het lijstje van aflevering 6 van de voice-overs bij het invullen van de vragen:
Citaat
Wie verdenkt wie:
Rick -> Jon/Anniek (Vivienne)
Jon -> Anniek
Sebastiaan -> Rick/Anniek ( Geen mollen dus )
Anniek -> Jon
Vivienne -> Jon/Anniek
Dennis -> Anniek.

Rick was de eerste die Vivienne een beetje verdacht vond, en dat openlijk zei in de voice-over. Je kan zien dat hij Jon en Anniek ongeveer even verdacht vond. Over Dennis heeft/had hij nog nooit gesproken.

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 21-02-2009, 17:26:30 »
Maar toch was het idee wel echt goed van die strobalen en al was het ze de laatste ronde pas gelukt, dan hadden ze dan wel €1000 erbij gehad.

IK ga het nog terug kijken, maar... hij legt die strobalen zo neer dat niet echt tot het juiste resultaat leidt volgens mij.....
Bovendien.... als mol is het handig om die balen neer te leggen omdat je zo de bal van de anderen kan beïnvloeden.

Offline Esther16

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 21-02-2009, 18:20:46 »
Ik dacht echt serieus zeker te weten dat Rick de mol was.
Tot hij een rood scherm kreeg  ::oink::
Ik denk dat mn nieuwe verdachte jon wordt......  ???

Offline TessaLondon

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 21-02-2009, 19:00:15 »

Anniek is niet de mol omdat haar 'mollenstreken' overduidelijk in beeld worden gebracht.

Help!! ???

Dat vind ik dus ook, als Anniek (wat er wel steeds meer op gaat lijken maar stiekem blijf ik hopen op Dennis als de mol) de mol is, dan zijn haar mollenstreken veel te overduidelijk in beeld gebracht. Maarja , dat had ik bij Yvon Jaspers ook, die was ook veel te duidelijk aan het mollen.

Ik hou meer van een "stiekeme"mol, dus kom ik weer bij Dennis uit.

Offline M0LLENVANGER

• Forumlid
  • M0LLENVANGER
« Reactie #297 Gepost op: 21-02-2009, 20:23:24 »
Ik ben nu de aflevering aan het terugkijken en weet iemand hoe die plaats heet waar ze naar toe gaan wanneer PJ zegt: willen jullie een feestje? Oftewel, hoe heet de badplaats aan de dode zee in Jordanië? Naast dat ik best wel een keer een trip naar de dode zee kan gebruiken (tis een goed middel tegen bepaalde aandoeningen) combineert het mooi met 't feit dat ze met WIDM daar nu geweest zijn 

http://www.moevenpick-hotels.com/en/pub/your_hotels/worldmap/dead_sea/overview.cfm
Mövenpick Dead Sea Resort
Overigens is dit geen badplaats; Buiten het hotel is er niets te beleven. Inderdaad werkt de dode zee heilzaam voor bepaalde huidaandoeningen.

Offline M0LLENVANGER

• Forumlid
  • M0LLENVANGER
« Reactie #298 Gepost op: 21-02-2009, 20:39:30 »
Hmm die spoorlijn en locomotief hebben vast een hint in zich.
Foto van de 85: http://www.phantasrail.com/Jordan/ZQ1Z0083bu.jpg
Meer info over de spoorlijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hidjazspoorlijn inderdaad uit de film Lawrence of Arabia

Ps Dennis nog steeds mijn mol: http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?movie=http://avrostream/widm_16022009.wmv&title=Dennis%20is%20de%20Mol&reurl=/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol&rid=1