Hoewel ik er bijna voor was gegaan, kan ik toch de fascinatie voor Dennis als mol niet overnemen. Het kan gewoon niet dat hij de mol is. Kijk naar de supermarktopdracht:
1) Dennis doet *precies* wat PJH zegt: zoveel mogelijk producten uit Eurolanden pakken. Kennelijk is de kandidaten meer uitgelegd want er zijn er die weten dat er maar een product per land mag zijn. Niemand grijpt in. Stel dat Dennis de mol zou zijn dan is dit een gevaarlijke tactiek: de kans dat een van de andere 4 (als niet mol) ingrijpt is heel groot en dan ben je gelijk verdacht. Maar een ander als Mol kan zich lekker gedeisd houden - niet ingrijpen, scheelt weer.
2) Dennis zorgt ervoor dat ze binnen het budget blijven. Hij haalt de dure luiers eruit en voorkomt ook dat dat dure tweede Anniek boodschapje in de kar verdwijnt. Als hij de Mol zou zijn dan zou dat eerste (luiers) een poging kunnen zijn om onder verdenking uit te komen, maar dan had hij dat tweede gewoon kunnen laten passeren.
Dus dat verknallen van de opdracht zie ik niet zo. En dan, in de afgelopen afleveringen was Dennis zo gebrand op het rust bewaren en het halen van de opdrachten... dat past een mol toch niet.
m0ll0m