Auteur Topic: Aflevering 7 (19-02-2009)  (gelezen 97011 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 7 (19-02-2009)
« Reactie #320 Gepost op: 23-02-2009, 18:29:16 »
In het restaurant worden Bashar en Barbara verkeerd om gezet. (Waarschijnlijk stond op de sticker Bahsar of zo iets).

Aan het begin van de opdracht zie je Anniek schrijven en dan zie je een sticker met de naam Bashir. Die naam komt echter helemaal niet voor ... De sticker is dus ook niet uitgedeeld ... Foutje van Anniek of bewust verkeerd geschreven???

Past echter wel exact in het rijtje van PJH : Anton - Barbara - Bashar (Bashir)

He, dat is wel gek. Dus de fout kon niet in Annieks 'Bashir' liggen, want dan was die man gewoon na Barbara geplaatst.

Offline chocolat

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 23-02-2009, 18:32:28 »
Interview met Pieter-Jan op deze site:
Vind je dat de komende serie de vorige serie overtreft? Pieter-Jan: "De Mol, die ik nederig groet, heeft mij er volkomen - maar dan ook volkomen - ingeluisd. Je zult ontdekken, op enig moment, dat de Mol in deze serie briljant opereert."
Ervan uitgaande dat je niet wist wie de mol was, had je snel door wie het was? Pieter-Jan: "Nee. Ik dacht het te weten, maar ik ben er pas tijdens de finale werkelijk achtergekomen."

Door deze woorden van PJH heb ik ergens het gevoel dat het dan Dennis of Vivienne moet zijn... de andere twee liggen namelijk wat meer voor de hand.

Offline diaantje1973

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 23-02-2009, 18:39:47 »
Na de topic/analyse van lachebekje ben je geneigd naar Vivienne, mede door de woorden van PJH. Wat ik echter mis in alle analyses is verwijzingen naar de muzikale hints. Iemand in mijn omgeving wees mij op de laatste, NO Limit van  unlimited. En wie zei als enige van de groep Nee op de vraag: wil jij de mol zijn???

Ik weet, tis vergezocht, maar dit in combi met 2605 en 85 en de omschrijving zeer subtiele mol....

1 ding is voor mij zeker, alles is best als het maar niet Anniek is, dan is mijn molseizoen verpest!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #323 Gepost op: 23-02-2009, 18:41:43 »
Na de topic/analyse van lachebekje ben je geneigd naar Vivienne, mede door de woorden van PJH. Wat ik echter mis in alle analyses is verwijzingen naar de muzikale hints.

Die verwijzen dit jaar naar de afvaller. Dennis zou dus best de volgende afvaller kunnen zijn volgens jouw uitleg (no no no no, no no no no -> Dennis zei 'nee').

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #324 Gepost op: 23-02-2009, 18:43:58 »
Na de topic/analyse van lachebekje ben je geneigd naar Vivienne, mede door de woorden van PJH. Wat ik echter mis in alle analyses is verwijzingen naar de muzikale hints. Iemand in mijn omgeving wees mij op de laatste, NO Limit van  unlimited. En wie zei als enige van de groep Nee op de vraag: wil jij de mol zijn???

Ik weet, tis vergezocht, maar dit in combi met 2605 en 85 en de omschrijving zeer subtiele mol....

1 ding is voor mij zeker, alles is best als het maar niet Anniek is, dan is mijn molseizoen verpest!

De muzikale hints slaan niet op de mol maar op de kandidaat die in de volgende aflevering naar huis moet.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #325 Gepost op: 23-02-2009, 19:00:15 »
http://www.megaupload.com/?d=U7TKL80Y

Mits je geen bezwaar heb tegen megaupload: hier afl. 7 die WGG heeft aangeboden per torrent. Moet je wel beschikken over divx codecs. Ik heb de afl. daar opgezet, zodat anderen hem eraf kunnen halen.

Thanks Joost, maar dat is dus echt abacadabra voor mij.
Ik ga wel ff ruzie maken met uitzendinggemist.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 23-02-2009, 19:02:49 »
Afl. 6:
- Hotelkamer. Op de suggestie van Anniek om Sebastiaan alles op Viviënne te laten inzetten, antwoordt Viviënne "Ik denk eerder dat we meer kans hebben als we ervoor zorgen dat ie alles op jou inzet".
Volgens mij zegt ze dat ze meer kans hebben dat hij alles op Anniek inzet.

Offline diaantje1973

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 23-02-2009, 19:11:31 »
De muzikale hints slaan niet op de mol maar op de kandidaat die in de volgende aflevering naar huis moet.

Oke duhhhhh die had ik gemist, zeker met mijn hoofd de andere kant uit gekeken, echter dat zou kunnen betekenen dat Dennis er volgende week uit gaat. Als Anniek de mol maar niet is, ga ik toch voor Jon.....

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 23-02-2009, 19:58:26 »
Ik zou 't grappig vinden als blijkt dat Viviënne echt de mol is. Viv was mijn gok voor aanvang van de serie en in de pool voor afl. 1 namelijk  ::trots::

Maar 't lijkt mij echt stug dat ze het is. Zowel Jon als Anniek hebben duidelijker mollenstreken op hun conto en Viv komt echt als een kandidaat over. IJverig, niets aan het toeval over latend om een opdracht te laten slagen. Dat zou natuurlijk ook meteen haar dekmantel als mol kunnen zijn. En dat maakt het dan wel meteen weer een verdraaide goede mol, want zeg nu zelf: als mol wil je niets liever dan als kandidaat geassocieerd worden want des te langer mensen die associatie hebben des te langer ze in 't ongewisse blijven. Dennis & Jon zijn denk ik twee echte kandidaten, dus voor mij gaat het dan nog tussen Viv & Anniek. Jon probeert namelijk echt alles te laten slagen, die komt zo overduidelijk over als kandidaat. Net zoals Sebastiaan die overduidelijk over kwam als een "kandidaat-die-de-mol-had-willen-zijn". En Dennis, als ie echt aankomende keer niet eruit ligt, blijft voor mij de kandidaat met winnaarsmentaliteit.

Vind 't hoe dan ook een schitterende reeks, want zeg nu zelf een serie is toch keigoed wanneer wij als kijkers op de vraag waar 't om draait geen antwoord kunnen geven? Er is nauwelijks sprake van tunnelvisie, nuja, hier en daar zijn ze er :P Maar geen echte kampen zoals bij WIDM 6, WIDM 5 en bij WIDM 3 waren ze er vast ook wel (geen idee, kwam pas bij WIDM 5 hier terecht ;)) En dan is de serie toch echt geslaagd vind ik, als je de kijker dusdanig in vertwijfeling/verwarring kunt achterlaten waardoor ze wel moeten afwachten op afl. 9/10 voordat ze 't echt weten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #329 Gepost op: 23-02-2009, 20:48:49 »
Dennis loopt door de supermarkt op zoek naar drank. Opeens beseft hij dat ze in Jordanië zijn en dat daar geen drank is. Een eindje verderop in dezelfde aflevering moeten de kandidaten bedienen in het hotel. Op gegeven moment zie je de heren aan de tequilla. Zou dat soms alcoholvrije tequilla zijn of heeft PJ dat binnen weten te smokkelen?

::oink::

En kan tequilla soms een verwijzing zijn naar de eerste aflevering van vorig jaar?

???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #330 Gepost op: 23-02-2009, 20:49:55 »
Op gegeven moment zie je de heren aan de tequilla. Zou dat soms alcoholvrije tequilla zijn of heeft PJ dat binnen weten te smokkelen?

En kan tequilla soms een verwijzing zijn naar de eerste aflevering van vorig jaar?
???

Nu zoek je het wel erg ver..

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 23-02-2009, 20:52:57 »
Dennis loopt door de supermarkt op zoek naar drank. Opeens beseft hij dat ze in Jordanië zijn en dat daar geen drank is. Een eindje verderop in dezelfde aflevering moeten de kandidaten bedienen in het hotel. Op gegeven moment zie je de heren aan de tequilla. Zou dat soms alcoholvrije tequilla zijn of heeft PJ dat binnen weten te smokkelen?

???

Voor toeristen is er in de hotels en restaurants vrijwel overal alcohol te verkrijgen.

Offline Kleinmarleentje

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 24-02-2009, 11:50:01 »
Ik weet niet of deze hint al eens eerder gepost is (vast wel met al die fanatiekelingen hierzo ;)) maar goed:
In het introfilmpje valt het mij op dat alleen bij Viev, Jon en Anniek de groene lijntjes die over hun foto heenvallen vanuit het midden komen en zowel links als rechts afglijden. Bij alle andere kandidaten komt het streepje van links of rechts en gaat het lijntje er aan de andere kant weer af. Zou dat betekenen dat Jon, Viev en Anniek in de finale komen? Samen met de muzikale hint No limit, denk ik idd dat Dennis af gaat vallen. Hij zat immers in Try before you die en dat programma kent geen grenzen.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #333 Gepost op: 24-02-2009, 13:30:05 »
He, dat is wel gek. Dus de fout kon niet in Annieks 'Bashir' liggen, want dan was die man gewoon na Barbara geplaatst.

Of juist wel. Ze schrijft Bashir, terwijl die man Bashar heet. Hij wordt daardoor verkeerd gezet, omdat PJ wel weet hoe hij werkelijk heet (Bashar dus).
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 24-02-2009, 13:34:27 »
Of juist wel. Ze schrijft Bashir, terwijl die man Bashar heet. Hij wordt daardoor verkeerd gezet, omdat PJ wel weet hoe hij werkelijk heet (Bashar dus).

Zowel Bashir als Bashar komen alfabetisch vóór Barbara. De sticker met Bashir zit nog op het stickervel en is dus niet uitgedeeld. De betreffende persoon is dan al langs Anniek.

er moet dus nog een andere sticker zijn geweest met Bahshar of zo iets.  Misschien heeft Viv het ook wel gewoon verkeerd opgeschreven.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #335 Gepost op: 24-02-2009, 13:38:05 »
Indeed. Anniek vergiste zich dus, en schreef een nieuwe sticker uit. Hierdoor bleef Bashir achter.
Schijnbaar heeft ze zich nogmaals vergist, waardoor de fout in het spel kwam. Als mol zou je natuurlijk niet zo'n vergissing maken met iemand aan 't begin van de alfabetische rij, maar meer in 't midden.

Volgens mij heeft Vieviënne niet geschreven. Dat was een taak van de gastvrouw.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Vonnisch

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 24-02-2009, 13:59:32 »
Heeft ze niet Bachir met Bashir verwisseld?
Dat zou namelijk wel logisch zijn qua alfabetisering....

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 24-02-2009, 14:04:16 »
Zowel Bashir als Bashar komen alfabetisch vóór Barbara.

In welk alfabet dan? Bij mij komt altijd eerst de R en dan de S.
Dan komen ze dus beide NA Barbara!
Slapen kan altijd nog!!

Offline Rubmol

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 24-02-2009, 16:28:39 »
Weer een leuke aflevering, al vond ik de opdracht in het restaurant toch een stuk minder, haast saai. Als je zoveel prachtige plekken hebt in Jordanie, dan is zo'n opdracht toch helemaal niet nodig.

Tijdens de aflevering kwam ik er eigenlijk al achter dat Rick de mol toch niet is, ook al heb ik hem lange tijd verdacht.  Zijn rode scherm was de bevestiging. Nu ga ik vol voor Dennis, omdat de rest  deels gevoelsmatig en deels gebaseerd op feiten de mol niet kan zijn.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #339 Gepost op: 24-02-2009, 16:36:10 »
Heeft ze niet Bachir met Bashir verwisseld?
Dat zou namelijk wel logisch zijn qua alfabetisering....
Dat dacht ik ook.
The British are not impressed.