Auteur Topic: Het Pact van Vivienne en Dennis  (gelezen 5963 keer)

Offline MrJasper

• Forumlid
Het Pact van Vivienne en Dennis
« Gepost op: 20-02-2009, 00:10:18 »
Het Pact van Dennis en Vivienne...
In dit topic brainstorm ik, over de achterliggende gedachtes achter het pact van Dennis en Vivienne. Ik probeer me daarin te verplaatsen in wat zij zouden doen of denken in een bepaalde situatie.

Gezamenlijk gedachte (als ze beide de mol niet zijn):
- Wij denken dat Jon de mol is, en...
- We moeten in de finale komen, dus...
- Rick of Anniek moet eruit

Vraagstuk: Hoe krijgen we Rick uit het spel?
- Rick mag Jon niet gaan verdenken, dus...
- moet hij Dennis of Vivienne gaan verdenken, dus...
- moet Dennis of Vivienne verdacht gaan doen, op voorwaarde dat...
- de persoon die zich verdacht gaat maken niet samen in een team met Jon komt, want
- dan zou Rick alsnog een goed antwoord geven in de test.

Het Pact vanuit het oogpunt van Dennis, als hij de mol NIET is
- Ik denk dat Jon de mol is, en...
- ik wil in de finale komen, dus...
- moet er iemand anders uit, en...
- ik weet zeker dat Vivienne de mol NIET is, dus...
- moeten we samen Rick of Anniek er uit spelen.

Het Pact vanuit het oogpunt van Dennis, als hij de mol WEL is:
- Ik ben de mol, en...
- ik wil zo min mogelijk verdacht worden, dus...
- spoor ik Vivienne aan zichzelf verdacht te maken, zodat...
- mensen mij niet gaan verdenken en ik vrijuit kan mollen, dus...
- Vivienne wordt mijn hulpmol.

Het Pact vanuit het oogpunt van Vivienne, als zij de mol NIET is:
- Ik denk dat Jon de mol is, en...
- ik wil in de finale komen, dus...
- moet er iemand anders uit, en...
- ik weet zeker dat Dennis de mol NIET is, dus...
- moeten we samen Rick of Anniek er uit spelen.

Het Pact vanuit het oogpunt van Vivienne, als zij de mol WEL is:
- Ik ben de mol, en...
- ik wil zo min mogelijk verdacht worden, dus...
- moet ik ervoor zorgen dat Dennis zichzelf verdacht maakt, en vooral...
- dat ik zelf geen verdachte acties ga maken, en bovendien...
- mogen anderen mij niet verdacht gaan vinden..
- De situatie is op dit moment (in de slaapkamer voor de 'serveer en ken de mensen'-opdracht) perfect! Want niemand verdenkt mij!

De Serveer en Ken de mensen opdracht
- Vivienne doet alles perfect en haalt veel geld op voor de pot
- Dennis doet weinig (goed)

Het Pact vanuit het oogpunt van Dennis NA de opdracht, als hij de mol NIET is:
- Vivienne heeft zichzelf niet verdacht gemaakt, dus...
- ze heeft zich niet aan de afspraak gehouden, en...
- waarschijnlijk stemt Rick nu niet op haar, en...
- is de kans dus groter dat ik eruit vlieg, bovendien...
- weet ik niet of ik Vivienne nog moet vertrouwen.

Het Pact vanuit het oogpunt van Dennis NA de opdracht, als hij de mol WEL is:
- Vivienne heeft zichzelf niet verdacht gemaakt, dus..
- heeft ze zich niet aan de afspraak gehouden, en..
- weet ik dus niet zeker of ik haar nog kan gebruiken als hulpmol, en..
- is de kans dat ik verdacht word nu een stuk groter, dus..
- moet ik zorgen dat ik nu wat meer op de achtergrond blijf.

Het Pact vanuit het oogpunt van Vivienne NA de opdracht, als zij de mol NIET is:
- ik ben kandidaat en...
- wil zoveel mogelijk geld in de pot, bovendien...
- vertrouw ik Dennis niet volledig en wil niet zomaar meewerken met zijn plan, maar...
- is de kans nu toch groter dat ik er uit vlieg omdat niemand mij verdenkt, maar...
- ik ben zo zeker van mijn mol dat ik mezelf niet verdacht HOEF te maken.

Het Pact vanuit het oogpunt Vivienne NA de opdracht, als zij de mol WEL is:
- ik ben de mol, en...
- kan me niet zomaar verdacht gaan maken, want...
- dan blijven er alleen mensen in het spel die mij verdenken, en...
- zolang ik Dennis in het spel kan houden, des te langer ik onverdacht ben, en...
- het pact kan gebruiken als dekmantel

CONCLUSIES

Als Dennis de mol niet is:
- Vivienne heeft ons pact verkloot en nu weet ik niet meer of ik haar kan vertrouwen.

Als Dennis de mol WEL is:
- Het pact loopt in de soep, en ik moet nu voorzichtiger zijn met mijn acties, en ook met het proberen om te praten van Vivienne.

Als Vivienne de mol niet is:
- (mijn persoonlijke speculatie): Ik weet ALLANG dat Dennis de mol is, maar ik ga dit pact aan om hem te misleiden en te laten geloven dat ik de mol niet ben, want ik zie Dennis als een gevaarlijke speler.

Als Vivienne de mol WEL is:
- Ik kan mezelf niet verdacht maken, en ik kan het pact gebruiken als dekmantel.

--------------------------------
Mijn persoonlijke conclusie en een beetje een 'conspiracy'-theory is dat Vivienne er zeker van is dat Dennis de Mol is, maar de hele tijd het spel met Dennis meespeelt, zodat de mol, Dennis, denkt dat hij goed zit. Nu zal Dennis als mol wat rustiger aan moeten doen omdat Vivienne zichzelf niet als 'hulpmol' heeft gedragen. (er is hier geen sprake van tunnelvisie, want ik zit al weken op Jon:p)

Winnaar: Vivienne
Verliezer: Jon
Mol: Dennis
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 00:20:40 door MrJasper »

Offline dech2410

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Pact van Vivienne en Dennis
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2009, 00:27:41 »
danku danku, eindelijk iemand met dezelfde gedachtes :D mooi uitgewerkt man ;)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2009, 09:04:24 »
Mooi uitgewerkt.
De mol wordt echter wel eens geinformeerd door de crew over of en door wie hij/zij verdacht wordt. Dan zou de tactiek van Vivienne niet meer werken.

Andere theorie: Dennis is wel gecharmeerd van Vivienne en is gewoon aan het flirten, met zo'n pact is er meer contact. Maar ik denk dat dit een bijkomende reden is bij een van jouw redenen.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2009, 09:20:37 »
Na aanleiding van het pact;

Dennis zei tegen Vivienne: Ga jij maar niet bij Jon in het team.
M.a.w. Dennis gaat bij Jon in het team; zodat sommige testvragen die Vivienne invult op haar mol Jon; ook goeie antwoorden zijn voor Dennis.
Vivienne blijft er telkens in dus denkt dat ze goed zit.
Jon lijkt qua uiterlijk ook het meest op Dennis

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2009, 09:23:41 »
Mooi overzicht.

Trouwens lekker verraad van Viviënne. Eerst met Anniek een pact sluiten, en dan haar in de steek laten en met Dennis verder gaan.

Of is het pact met Anniek in tact, en zorgt ze ervoor dat de dames de finale gaan halen zoals afgesproken in afl. 6?

[Start Tunnelvisie opmerking]
Of zit Viviënne de hele tijd op Anniek als mol, en stuurt ze de rest richting Jon?
[/Eind Tunnelvisie opmerking]
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 09:26:12 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2009, 09:24:18 »
Zou de mol niet weten dat er geen teams zijn in de volgende opdrachten, maar dat ze de opdrachten met z'n allen doen? Dan zou de mol hier niet op hameren. Dus Dennis is niet de mol?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2009, 09:27:18 »
Wat ik wel een beetje raar vind is dat iedereen er van weet. Wat heb je aan een pact als de rest weet dat je een pact hebt?? Dan verdenken ze je toch gelijk wat minder? Misschien een tactiek van de mol?

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2009, 09:40:17 »
Hetgeen ik me al heel lang afvraag aan dit complot is het volgende: waarom zou de crew deze gesprekken steeds uitzenden als Jon echt de mol zou zijn (volgens Viviënne en Dennis)? Ik kan maar één reden bedenken: de kijkers laten geloven dat Dennis en Anniek "Nee" hebben geantwoord op de vraag of ze wel of niet de mol wilden zijn, de kijkers vervolgens in Viviënnes goedheid laten geloven en de kijkers dus de conclusie laten trekken dat Jon echt de mol is. Alleen om die reden denk ik dat Jon echt de mol niet is. Door die ene vraag in de test over de mol waar Dennis' positie ontbrak (als hoeveelste deed de mol mee aan de race tegen Ben Hur? of zoiets) denk ik dat Dennis de mol ook niet is. Mijn verdenking rust dus nog steeds op Viviënne of Anniek. Wat denken jullie hierover?

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2009, 09:45:37 »
Ik denk dat je een goed punt hebt. Maar het is en blijft subjectief.
Als je op deze manier denkt dan:

- Valt Jon dus af vanwege jouw redenatie.
- Valt Anniek dus af omdat ook zij door montage en biechtgesprekken in de schijnwerpers staat
- Viviënne valt af omdat ze niet verdacht werd en tóch de "namen opdracht" scoorde.

Dan blijft Dennis over. En dan moeten we zijn 2500 van de laseropdrachteuro's voor lief nemen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2009, 09:49:18 »

Dan blijft Dennis over. En dan moeten we zijn 2500 van de laseropdrachteuro's voor lief nemen.

Met dank aan Rennuh (Topic: Poll: Wie is de Mol?):
Top 5 Kandidaat die het meeste geld binnenbracht (t/m afl 6)
1.   Viviënne (4550)
2.   Rick (3850)
3.   Dennis (3700)
4.   Anniek (3450)
5.   Jon (2765)

Die 2500 euro kon hij dus wel binnenhalen, aangezien hij verder vrijwel niets heeft binnengehaald. Waarschijnlijk kon hij bij die opdracht haast niet anders dan dat zakje pakken. Ik vraag me alleen af waarom hij zich niet heeft laten afschieten, net als de rest.

Anniek vertelde te vaak dat zij nog niets had binnengehaald, Vivienne haalt teveel binnen. Enige alternatief voor mij is Jon, maar daarin ga ik met Saroja hierboven mee, ze willen ons laten geloven dat het Jon is.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 09:51:05 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bubbeltje

• Forumlid
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2009, 10:36:03 »

Stel je bent de mol, dan kun je denken:
Ik wil het liefst geen geld in de pot, of in ieder geval zo min mogelijk. Hoe krijg ik dat bij deze opdracht voor elkaar? Dan pak ik het als volgt aan: ik neem dat zakje met 2500 euro mee, en dan kan ik bepalen wat er verder gebeurt, namelijk:
-> Ik loop met het zakje van 2500 euro rond, en probeer op een onopvallende manier geschoten te worden. Helaas gooiden hier Froukje, Anniek en Rick roet in het eten, door dat zij eerder uit het spel waren. Dennis bleef alleen over met Sebastiaan en kon natuurlijk niet zomaar ook geschoten worden, want dan zou Sebastiaan (zonder geld) alleen overblijven, en dat is natuurlijk een beetje te opvallend. ::zwaai:: Je kunt natuurlijk beter over de finish dan Sebastiaan, omdat jij het geld bij je hebt, van het oogpunt niet-mol. Zouden er nog meer mensen in het spel zijn dan alleen Rick en Sebastiaan, dan zou de kans dat Dennis (als mol) eerder geschoten was veel groter zijn (lijkt me).
En toen was het ieder voor zich, keuze aan Dennis. Geld meenemen en binnen brengen, of alsnog geschoten worden?

Bovendien, als jij het zakje met 2500 euro bij je hebt, heb jij de volledige controle over het zakje waar 't meeste geld in zit. Zo verhinder je ook nog eens dat je niet-mol medekandidaten er met een groot bedrag vandoor gaan, en dat het zakje 'per ongeluk' op zijn eindbestemming komt. ::ok::

Maar zoals hier gebeurde heeft Dennis (als hij de mol is) gewoon dom pech gehad, en zat er voor hem weinig anders op dan dat geld over de finish brengen, om de verdenkingen op hem beperkt te houden. Als je 2500 euro laat gaan, is dat vragen om verdenkingen. Bovendien kan dat geld in een later stadium er ook wel weer uit... hoop je dan als mol. Daar moet je als mol dan maar genoegen mee nemen. Het is of verdenkingen op je, of die 2500 euro meenemen en zorgen dat je medekandidaten je minder/niet verdenken.

En nee, ik heb geen tunnelvisie, ik weet eigenlijk al een hele tijd niet meer wie de mol is. :-X Ik doe niets anders dan gokken. Ze hebben alle vier argumenten waarom wel, en ook genoeg argumenten waarom niet. Ik neig overigens wel naar Vivienne maar die brengt weer zoveel geld binnen. ::oink::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2009, 11:14:50 »
Ik denk echt aan één van de dames als mol. Anniek en Dennis kunnen wel "nee" hebben geantwoord op de vraag of ze de mol wilden zijn maar ze kunnen hun antwoord best teruggedraaid hebben. Jon verdenk ik niet, Viviënne weet ik niet zeker (pact met de mol kan natuurlijk prima) en Anniek blijft heel verdacht. Weet het ook niet meer eigenlijk.

Offline Celeone

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2009, 14:03:03 »
Mooi overzicht.

Trouwens lekker verraad van Viviënne. Eerst met Anniek een pact sluiten, en dan haar in de steek laten en met Dennis verder gaan.

We hebben alleen te zien gekregen dat Anniek een pact wilde, maar of er ook een pact kwam is nooit in beeld geweest.

Ik ben het spoor ook nog steeds kwijt, ik weiger Jon of Anniek als Mol te zien en Dennis en Vief lijken dan weer te veel geld in het laatje te brengen. Ook met dit overzicht kan ik niet echt dingen aan Vief of Dennis koppelen, bah. :P

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2009, 14:04:07 »
Hoe kan Anniek zo zeker weten dat Viv en Dennis een complot hebben?

Misschien gehoord van het productieteam  ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2009, 14:10:25 »
Jon weet het ook zeker, ik denk dat het gewoon heel duidelijk is dat zij constant samen praten enzo.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2009, 14:41:56 »
Nog een reden voor het pact vanuit Dennis als hij de mol is. Het staat er wel al een beetje maar ik wilde het nog even aankaarten omdat het me opviel.
- hij spoort Vivienne aan om iets fout te doen, en is later echt een beetje pissig dat zij dat niet heeft gedaan. Als mol zijnde is het natuurlijk gaaf om onder het mom van kandidaat haar iets fout te laten doen zonder dat ze hem verdenkt.
-hij maakt zichzelf minder verdacht bij Vivienne doordat nu telkens wanneer hij een opdracht verklooid, zij wellicht denkt: och, maar Dennis doet dat vanwege ons pact.

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2009, 16:51:47 »
Jop dat is juist precies wat ik bedoelde: Dennis gebruikt, of eerder WIL Vivienne als hulpmol gebruiken, maar volgens mij heeft Viv Dennis door, daarom heeft ze met opzet die opdracht zo goed gedaan. :) Ben benieuwd of het kan kloppen, zou mooi zijn:D.