leuke aflevering weer en wat mij betreft vielen de volgende dingen op:
ik denk/hoop dat anniek de mol is maar in deze afleveringen heb ik toch wel veel dingen gezien die naar Jon wijzen, ik zal ze even uit en toelichten:
* de reactie van jon op het vertrek van Rick is wel vreemd: als mens ben ik veel van hem gaan houden maar als mol verdacht ik rick nog wel
*(trein)
stel dat Jon de mol is dan weet hij vooraf hoe de opdracht in elkaar steekt en dan weet hij ook dat hij in cabine 2 moet gaan zitten om zo weinig mogelijk geld binnen te halen, want daar ligt maar 100 euro!
dan kan hij er dus voor gezorgd hebben dat in cabine 3 een extra foto terecht komt.
want die 5e foto blijft een vreemd verschijnsel, als aniek dat zelf gedaan heeft is het wel erg opzichtig en onlogisch naar mijn idee!
hij gaat er van uit dat wie er ook in die cabine komt de foto-opdracht zal doen mislukken.
want elk normaal mens leest onder tijdsdruk de opdracht heel snel en onthoud dan waarschijnlijk
alleen het gedeelte: leg de foto`s op de juiste volgorde van passeren.
het getal 4 onthoud je waarschijnlijk niet omdat je er vanuit gaat dat de foto`s die voor je liggen de foto`s zijn de je nodig hebt voor de opdracht,
Anniek las de opdracht ook (te) snel en legt de foto`s op de juiste volgorde, wat vervolgens niet blijkt te kloppen!
ze lijkt oprecht uit haar veld geslagen, geen lachjes geen vreemde biecht enkel verbazing en ontzetting! wat jammer is, is dat ze vervolgens niets meer doet maar op de bank gaat zitten kijken naar de kluis!
Ik weet dat dit allemaal nergens op gebasseerd is maar ik probeer aan te geven dat we ons niet blind moeten staren op Anniek omdat Jon (of viv maar dat geloof ik niet omdat zij zelf 300 euro verdiend heeft) hier ook baat bij kon hebben als mol! het zou mij namelijk niet verbazen als er in de kluis van Anniek ook 300 euro zat en dan heeft de mol dit toch mooi uit de pot weten te houden!!
* tijdens de vragenronde heeft Jon een vreemd wit gewaad aan (de rest is in zwart!), niet iets wat je vanuit holland mee neemt op vakantie als stoere man, alsof hij zich nadrukkelijk wilde onderscheiden van de rest, anders dus de mol??
* voor het maken van de foto in petra lopen ze door een gleuf, Anniek zegt: het was prachtig, je liep door de gleuf en ineens zag je de.... duidelijk ingeshoomd shot van een lopende en grijnzende jon...(de mol?)...de schatkamers!
*tijdens het maken van de foto bij petra heeft Jon de menigte aangesproken dit deed hij goed, maar wie zegt dat hij tijdens het rond lopen niet heeft gezegd tegen de mensen dat ze niet persee helemaal links hoeven gaan staan als ze maar een beetje weg gaan, dit zou kunnen verklaren waarom er 13 mensen op de foto te zien zijn!
* de vrijstellingsopdracht: Jon wil liefst als eerste de tunnel in want hij vind het zo eng..hmm vreemde manier van reageren toch? als je iets eng vind stel je het zo lang mogelijk uit, eenmaal in de tunnel ziet Jon er niet angstig uit, wel zien we Jon in een vreemd rood ingezoomd shot..weer een verwijzing naar anders dan de rest zijn?!
* ze verliezen de opdracht en hij wil de vrijstelling aan anniek geven, hij vind haar aardig dus dat begrijp ik wel.
maar Jon zegt juist dat hij het niet daarom wil, maar omdat hij denkt dat viv toch wel in de finale komt.
hij zei echter steeds dat hij anniek verdenkt als mol, dus van haar zou hij dan juist kunnen denken dat ze de finale toch wel haalt dus hij praat zich zelf hier best wel tegen!
Ik denk dat jon anniek er in wilde houden omdat Anniek hem heel aardig vind en zodoende nog wel eens van gedachte verandert over wie de mol is en viv en dennis zitten al heel lang echt op jon als mol dus als 1 van hen er uit zou gaan was dat gunstiger voor hem als mol want je moet iemand die jouw niet vertrouwt zo snel mogelijk weg werken om herkenning te voorkomen!
* (de executie) Jon wil wel als eerste weten of hij door is, hij gaat heel nepgespannen met zijn handen voor zijn mond zitten kijken naar het scherm en is daarna heel gemaakt opegelucht, dit leek allemaal toneelspel
nu moet je niet denken dat ik op jon zit als mol want ik verdenk Anniek maar ik vond dit opvallend aan deze aflevering dus wilde ik het jullie niet onthouden!