Nog een poging om het duidelijk te maken:
Vivienne heeft een vrijstelling, maar stemt anders ook op Jon
Anniek stemt op Jon
Dennis stemt op Jon
Jon stemt op Anniek (maar twijfelt ook nog aan Vivienne)
Het is dus weer hartstikke logisch en ook al een paar afleveringen. De kandidaten hebben het allemaal goed: Jon is de mol, alleen Jon zelf weet het dus nog niet. Het lukt hem niet eens meer om echt daadkrachtig over te komen en te zeggen: Ja ik denk dat het Anniek is, want die is het gewoon niet
-Dennis ging er dus gewoon uit, omdat hij de test het langzaamst heeft gemaakt en toevallig toch een paar vragen fout heeft zoals hij in het interview met Hans Schiffers zegt: "ik weet het lievelingsdier van de mol niet!"
-Of ging hij eruit, omdat Jon het niet is, in dat geval is het Anniek of toch Vivienne
Vivienne brengt echt te veel geld binnen en het zou dus verdiend zijn als zij de winnaar wordt.
Anniek doet zich goed voor als nepmol, maar heeft nu eenmaal een rood scherm gehad, en ze doet niet veel voor de pot, dus hoop ik dat zij de verliezer is.
Jon: de mol van 2009!!
Wat waren dan de Hints naar Jon:
-De pion van Jon in de opdracht in het oude Romeinse theater uit aflevering 5 in Jordanië, is roze van kleur. Roze was ook de kleur die in het theater van aflevering 3 oplichtte bij het woord 'wie'. Bij aflevering 3 hierboven zagen we al dat 'wie' = de 'Mol'. Dit was toen een mogelijke hint naar Dennis. Nu Dennis er uit ligt is het naar mijn mening een hint naar Jon zijn. Jon = roze, roze = 'wie', en 'wie' = 'de Mol', dus Jon = de Mol. (met dank aan de Dikke Controleur)
-In aflevering 6 loopt Jon door het kasteel en wordt achter hem het Mollogo op de muur geprojecteerd. Jon = de mol
-En de grootste hint: er ontbreken deze serie veel zessen. Dit slaat natuurlijk op de hint uit aflevering 6 (zie hierboven) Verder staat Jon als 6e op de eindfoto die elke keer aan het eind van het programma wordt getoond!