Die 1oo zoals jij het noteert is inderdaad de sluitertijd.
100 houdt in: 1/100ste van een seconde. 1/100ste is stukken gangbaarder bij zo'n zon overgoten land als Jordanië.
Ehm ja... ik was misschien niet helemaal duidelijk: ik fotografeer zelf ook en ik vind 1/100 daar best lang. Hier in Nederland heb je op een zonnige dag al genoeg aan 1/250 zo niet 1/500. En het was daar stralend. Los daarvan: een moderne camera toont dat toch niet zo onbenullig (1oo)? Die zet toch gewoon 1/100 neer... Dit leek gewoon een beetje bij elkaar gephotoshopped.
Die P +/- kan zowel belichtingscompensatie als witbelans bracketing aanduiden.
Beide kan, maar zou jij die zo prominent in beeld verwachten? Die komt bij mij pas te voorschijn als je dat echt wilt (en dan staat er geen P bij, maar een flitser symbooltje (waar je ook je twijfels over kunt hebben overigens)).
Het enige wat ik mij afvraag is hoe zij om de zoveel shots dit beeld konden tonen. Want dat beeld zie je namelijk door de zoeker van de dSLR. En om dat te zien moet je je oog er tegen houden. Dus hoe een logge camera het zoekerbeeld kan tonen is voor mij ook een raadsel.
Ik denk: niet. Als het een moderne camera is dan zouden ze nog het beeld via een kabeltje kunnen overnemen, maar dan krijg je zo'n display niet te zien (dan is namelijk alles "in de foto" te zien). Kortom: ik ga er vanuit dat iemand bij de montage er een "fototoestel-zoeker-plaatje" van heeft gemaakt, net als je bij de laser-opdracht een "geweer-vizier-plaatje" had. Wat dat betreft is er dus niets nieuws, maar juist omdat hier getallen en letters staan zou het zo maar iets meer kunnen betekenen dan alleen een plaatje.
Edit:Ik heb het stukje nog even teruggekeken en het is zeker een fake. Waarom: wel, als het toestel zogenaamd afdrukt dan blijft de teller op 6 staan. En dat is wat mij betreft eens te meer een reden om te denken dat er een hint in zit. Nu is de vraag: wat is die hint. Het enige wat mij op valt is dat +/- balkje. Dat ziet er zo uit:
+P 0 -
. . | . .
"Dat laatste doet geen eer aan wat er werkelijk staat, want het lijkt een beetje een sleutel. Nu zijn er nog 4 kandidaten over en die staan op de "foto" naast elkaar: Anniek, Jon, Vivienne en Dennis. Nu kan ik twee theorieen bedenken:
1) de P staat voor Pieter-Jan of Publiek (eerste puntje) en daarmee is Jon de sleutel -> de mol
2) je moet het van rechts naar links lezen, en de P staat voor Petra. Dan is Vivienne de sleutel -> de mol
Is te ver doorgedacht he...
einde Editm0ll0m