Auteur Topic: Klaagtopic  (gelezen 46151 keer)

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Klaagtopic
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2009, 14:02:59 »
Het was een zeer veelbelovende serie, loopt toch wat zwak af met giga duidelijke Anniek als mol. Dat krijg je ook als alle kandidaten die een beetje mol kunnen spelen naar huis zijn. Viv en Jon hebben gewoon 0 capaciteit als mol, Anniek lijkt zeer sterk op "too obvious" Yvon, ik zou graag eens zien dat het echt spannend blijft tot het eind.
Vandaar dat je allemaal Viev=mol aandelen hebt.  ::rofl::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 27-02-2009, 14:08:00 »
Daar ben ik 't wel mee eens, Jayne.

Al waren er wel een paar goeie opdrachten bij dit jaar (Belfast telefoonspel, Puzzeltrein, Groepsfotoloods)
Daar zou eens een enquête voor gehouden moeten worden, met alle opdrachten van dit jaar waar we een cijfer aan kunnen geven.

Dat kan, als je in de balk hier bovenaan klikt op Overzichten en dan op Opdrachten  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #62 Gepost op: 27-02-2009, 14:15:47 »
Dat kan, als je in de balk hier bovenaan klikt op Overzichten en dan op Opdrachten  ;)
::oink:: Hé, inderdaad!  ::ok::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #63 Gepost op: 27-02-2009, 17:05:15 »
Ik sluit me helemaaaaaal aan bij Jayne.

Het is een gevoel, maar ik mis iets deze serie. De opdrachten zijn het net niet, terwijl ik de locaties wel erg tof vind. De mensen die nu over zijn vind ik niet molwaardig. En als alle lol van achteraf moet komen, heb je toch niks aan de rest van de serie?
Dit doet me denken aan seizoen 5, ook kwa mol niet zo'n beste wat mij betreft, want Yvon had niet veel geniepigs gedaan (behalve mol met ketjap in de nasi schrijven  ::)) en ik heb het idee dat we weer op zo'n einde afstevenen.

Voor de duidelijkheid, zelfs tijdens seizoenen die ik geweldig of iig leuker vond deed ik het kut in de pool en Dennis eruit is erg jammer (meeste molpotentie van degenen die over waren), maar ik zit er verder niet meer.

En dat is het em inderdaad, ik zit er niet mee wie de mol is...  :-\\
No Milk today???

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 27-02-2009, 22:35:57 »
Vandaar dat je allemaal Viev=mol aandelen hebt.  ::rofl::

Uh?? Ik heb nog nooit 1 Viev aandeel gehad?!?!  ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline revelation

• Forumlid
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2009, 11:38:02 »
Jammer dat dit topic bestaat!

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2009, 12:33:24 »

Waarom??
Als je geen zin heb om iets negatiefs te lezen over WIDM dan sla je het topic over toch?

Je moet eens het topic over de Fandag lezen.... word je ook niet vrolijk van toch?

Ik vind het trouwens enorm meevallen met het geklaag. Het is niet klagen om het klagen.
Het gaat om eigenlijk 2 dingen:
Er is een groepje mensen die op dit moment wat teleurgesteld is omdat Dennis eruit is en er nu 3 mensen over zijn die ieder voor zich niet lijken te voldoen aan het beeld dat men van een goede Mol heeft. En dat lijkt niet te rijmen met de woorden van PJH dat het dit jaar wel een hele geweldige mol is.
En het andere is dat de opdrachten op de een of andere manier minder spannend lijken te zijn. Men zoekt dat in 2 oorzaken. De klok is weg, waardoor je de tijdsdruk niet meer meebeleefd en op het puntje van je stoel kan zitten of ze het wel halen of niet. En de andere oorzaak die genoemd wordt, is de type opdrachten zijn minder spectaculair..

Het zijn verder slechts meningen en gevoelens. En daar is het forum toch ook voor?
Samen je gedachten over het programma delen. En die gedachten zijn van allerlei aard. Van jubelend, tot gek, tot pissig, van analytisch tot emotioneel, etc. Dat is juist zo leuk van het forum.

En.. dat is toch geweldig dat een programma zoveel kan oproepen dat een club mensen er wekenlang dagen met elkaar over kunnen  "l**llen".....

Ik kan mijn kritiek op een paar punten best scheiden van mijn overall enthousiasme over het totale programma. Het is gewoon een geweldig programma!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 12:43:19 door Injetta01 »

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2009, 12:39:17 »
De klok is weg, waardoor je de tijdsdruk niet meer meebeleefd en op het puntje van je stoel kan zitten of ze het wel halen of niet.

Nu je het zegt... Idd. dat was me nog niet eens opgevallen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Alifili

• Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2009, 13:34:54 »
Nu je het zegt... Idd. dat was me nog niet eens opgevallen.
Bij die ene opdracht was 'ie er wel. Bij de telefoonopdracht. :)
DOM VEEL RADEN

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2009, 13:46:47 »
Bij die ene opdracht was 'ie er wel. Bij de telefoonopdracht. :)
Misschien doen ze het alleen nog als de opdracht uiteindelijk niet gehaald wordt vanwege tijdsoverschrijding?
Ben het er wel mee eens dat het ontbreken van de klok het ook minder spannend maakt. Ga me ook gelijk afvragen waarom dat dan is. Het lijkt zoiets simpels...

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2009, 14:25:05 »

We blijven Nederlanders  ;D
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2009, 15:14:48 »

Mmm, grappig wel dat er nu in het klaagtopic geklaagd wordt over het geklaag  ::)

Zelf vind ik dit wel een interessant onderwerp; -misschien is klagen het verkeerde woord- maar met een topic over (opbouwende) kritiek, zoals ik dat hier lees, lijkt me toch helemaal niets mis.

Persoonlijk vind ik dit seizoen tot dusverre (zoals iemand terecht opmerkte, is het nog niet voorbij en weten we niet wat de mol heeft uitgevreten) ook niet het beste seizoen allertijden, wat deels voortkomt uit verschillende dingen die hier al beschreven zijn, maar misschien ook wel deels door persoonlijke omstandigheden.
Vorig jaar vond ik ronduit een geweldige serie, waardoor het dit jaar alleen maar wat kan tegenvallen. Daarnaast heb ik dit jaar ook minder tijd om me echt in WIDM te verdiepen.

Toch blijven er los hiervan, wel wat dingen hangen (nogmaals, tot dusverre). Een van die punten wordt hier al uitgebreid beschreven; de mol zelf. Er moeten toch heel wat rare, onzichtbare streken door de mol zijn uitgehaald, om me ervan te overtuigen, dat we dit jaar een goeie mol hebben. Heb het gevoel dat het een anti-climax ipv een climax gaat worden. Maar goed, hooop me te vergissen, we shall see.

Wat ik zelf dit jaar ook minder leuk vond (en niet de eerste keer), is de switch van lokatie, land. Sommige mensen vinden het geweldig, ik vind het minder, moeilijk uit te leggen waarom eigenlijk. Vind het programma te rommelig, onoverzichtelijk worden, ik vind het thema 'land' altijd wel belangrijk. De gebruiken, cultuur, van een land worden vaak in de opdrachten verweven (bv. waterpijp roken, de maya-kalender, tango dansen etc...), bij de keuze voor twee landen gedurende 1 serie, en dan ook nog twee heel verschillende landen, sneeuwt dat een beetje onder, dat vind ik wel jammer.

Maar goed, gelukkig blijven er meer dan genoeg zaken over, om vooral te blijven kijken  ::jaja:: ; vindt de sfeerimpressies altijd erg mooi, de opdrachten dit jaar erg leuk, PJH erg in zijn element (hij doet het goed!), maar das wellicht iets voor een ander topic.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2009, 15:28:55 »
Nou ja, het is ook onzin dat je geen kritiek zou mogen leveren, al ligt zoiets natuurlijk altijd moeilijk op een fanforum. Toch zou het juist hier ook moeten kunnen, omdat íedereen hier fan van het programma is. De mensen die kritiek hebben doen dat dus niet omdat ze het toch al een stom programma vonden o.i.d., ze willen juist dat het programma net zo sterk blijft als ze gewend waren.

Als je favoriete artiest een slechte cd maakt, dan baal je daar ook van. En je zal ook misschien niet gelijk willen toegeven dat het niet zo'n goeie plaat is en hem/haar verdedigen als mensen kritiek hebben, maar feit is dat iemand zich pas wat van kritiek kan aantrekken als hij die ook hoort.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2009, 15:49:33 »
Nou ja, het is ook onzin dat je geen kritiek zou mogen leveren, al ligt zoiets natuurlijk altijd moeilijk op een fanforum. Toch zou het juist hier ook moeten kunnen, omdat íedereen hier fan van het programma is. De mensen die kritiek hebben doen dat dus niet omdat ze het toch al een stom programma vonden o.i.d., ze willen juist dat het programma net zo sterk blijft als ze gewend waren.

Als je favoriete artiest een slechte cd maakt, dan baal je daar ook van. En je zal ook misschien niet gelijk willen toegeven dat het niet zo'n goeie plaat is en hem/haar verdedigen als mensen kritiek hebben, maar feit is dat iemand zich pas wat van kritiek kan aantrekken als hij die ook hoort.

Ben ik met je eens, maar kritiek leveren is iets anders dan uitroepen dat hij of zij een waardeloze mol is.

Uiteraard zouden wij allen het veelbeter hebben gedaan maar dan is het ook afwachten wat er van wordt uitgezonden...

Het concept blijft geweldig. Het wordt echter door de voorkennis en voorbereiding die mensen hebben steeds lastiger om een goed programma neer te zetten.
De deelnemers worden, onbedoeld, steeds minder spontaan omdat ze al denken te weten wat ze kunnen verwachten en daar al weken van te voren over nadenken. Dat zie je in heel veel van dit soort programma's (ER, BB etc). Knap dus dat dit programma al zo lang meegaat. (hoewel de eerste seizoenen nog niet zo populair waren).

Elke keer nieuwe proeven uitdenken is lastig. de ene proef pakt beter uit dan de andere, op papier ziet het er vaak anders uit. Door één aktie van een deelnemer kan het ineens heel anders lopen.
De flipperopdracht kan heel goed geld opleveren als je vanaf de eerste worp dezelfde richting uitrolt en daar je strobalen op aanpast. Nu doet iedereen zijn ding waardoor het op een fiasco uitloopt. (hoeft niet persé slecht voor het programma te zijn natuurlijk).

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het moeilijk is om zo'n programmareeks van te voren geheel te regiseren, je bent afhankelijk van de kandidaten, en ik neem aan dat het produktie team van alle beelden de, voor hen, beste reeks samenstelt voor uitzending.

Kritiek leveren is gemakkelijk en, mits onderbouwd, geen probleem. Het schreeuwen wat een aantal mensen hier hebben gedaan is me te gemakkelijk.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2009, 16:15:32 »

Kritiek leveren is gemakkelijk en, mits onderbouwd, geen probleem. Het schreeuwen wat een aantal mensen hier hebben gedaan is me te gemakkelijk.
Ik heb vooral mensen zien schreeuwen dat welke kritiek dan ook onzin is.

Natuurlijk is het een heel moeilijk programma om te maken. Dat zal niemand ontkennen. Maar dat neemt niet weg dat je dan alsnog kunt vinden dat e.e.a. wellicht niet zo geslaagd was dit seizoen. Waaronder, voor wat mijzelf betreft, meerdere opdrachten.

Maar goed, misschien moeten we ook maar niet proberen de discussie hier te voeren, want het lijkt vrij zinloos.  :-\\

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2009, 18:30:09 »
Kritiek lijkt me goed, maar dat is wat anders dan klagen. Dus dit topic (*kuch* vveerraak) had beter 'Opbouwende kritiektopic' kunnen heten.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

• Forumlid
Re: Opbouwende kritiek-topic
« Reactie #76 Gepost op: 28-02-2009, 18:52:52 »
Kritiek lijkt me goed, maar dat is wat anders dan klagen. Dus dit topic (*kuch* vveerraak) had beter 'Opbouwende kritiektopic' kunnen heten.

ach, ik vond dat topic ook niet zo nodig... ::rofl::...maar omdat erom gevraagd werd hè... ;)
Maar misschien moet ik de titel maar eens veranderen  :P ::)

edit: eehhh, hoe moet dat eigenlijk, de topictitel veranderen? Megan??
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 19:02:23 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #77 Gepost op: 28-02-2009, 19:10:51 »
Zijn jullie nu het geklaag over de klaagtopic aan het analyseren?

::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline devinmagic

• Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Opbouwende kritiek-topic
« Reactie #78 Gepost op: 28-02-2009, 19:16:50 »
ach, ik vond dat topic ook niet zo nodig... ::rofl::...maar omdat erom gevraagd werd hè... ;)
Maar misschien moet ik de titel maar eens veranderen  :P ::)

edit: eehhh, hoe moet dat eigenlijk, de topictitel veranderen? Megan??

Volgens mij kan de admin dat alleen. Ik vind het jammer dat Dennis eruit is zeg! Hij was het leukste in het spel.

Offline Xandrar

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 28-02-2009, 19:18:05 »
Bij het lezen van dit topic kriebelde het zo erg, dat ik toch maar ff heb geregistreerd. De reacties in dit topic verbazen me eigenlijk best wel. Als fervent MMORPG speler, en ook iemand die veel MMORPG-forums leest, ben ik gewent aan veel 'whinen' op forums (als je dit topic al veel uit whinen vind bestaan, check voor de lol is de forums van WoW ofzo). Maar ik vind dit juist een ontzettend beschaafd, constructief en logisch topic, en dan ook een beetje jammer als mensen zich gelijk aangevallen voelen als mensen zinvolle kritiek proberen te geven. Als je daarover gaat klagen, bij jij juist diegene die aan het trollen is, en het topic derailed.
Dus ik hoop gewoon dat dit topic nog ff kan blijven bestaan met zinnige en opbouwende kritiek over ons aller favoriete WIDM. =)

Zelf kan ik me persoonlijk heel goed vinden in wat Jayne zegt. Geen zin om alles te quoten waar ik het precies mee eens ben, maar ik grote lijnen heb je een heel goed punt. =)

Verder wil ik ook nog zeggen dat ik me wel afvraag of Anniek wel écht zulke obvious mollenacties uit heeft gehaald, of dat de montage zodanig is gedaan dat haar acties juist overdreven erg in beeld komen.
Ikzelf gok eigenlijk op het laatste; dat de montage ons als kijker nu erg aan het beinvloeden is over wie de mol zou zijn. Daarom zou het me ook niet verbazen als de hele structuur van deze serie is om ons als kijker door montage te laten denken dat Anniek de mol is met haar obvious mollenacties, en dat we in de finale opeens erachter komen dat toch iemand anders het was, en daarmee hopen een mindfuck te creeren. Zelf zou ik dat erg jammer vinden als dat zo was, en voor mij ook reden om het hier aan te geven dat ik het geen geweldig seizoen vond. Met name vanwege de montage.
Overigens is het best kans dat ik niet gelijk heb, en dat Anniek bijv idd de mol is en heel obvious heeft lopen mollen. Maar ook dan nog vind ik de opzet van de montage niet erg geslaagd.

Xandrar.