Jammer dat dit topic bestaat!
Mmm, grappig wel dat er nu in het klaagtopic geklaagd wordt over het geklaag
Zelf vind ik dit wel een interessant onderwerp; -misschien is klagen het verkeerde woord- maar met een topic over (opbouwende) kritiek, zoals ik dat hier lees, lijkt me toch helemaal niets mis.
Persoonlijk vind ik dit seizoen tot
dusverre (zoals iemand terecht opmerkte, is het nog niet voorbij en weten we niet wat de mol heeft uitgevreten) ook niet het beste seizoen allertijden, wat deels voortkomt uit verschillende dingen die hier al beschreven zijn, maar misschien ook wel deels door persoonlijke omstandigheden.
Vorig jaar vond ik ronduit een geweldige serie, waardoor het dit jaar alleen maar wat kan tegenvallen. Daarnaast heb ik dit jaar ook minder tijd om me echt in WIDM te verdiepen.
Toch blijven er los hiervan, wel wat dingen hangen (nogmaals, tot dusverre). Een van die punten wordt hier al uitgebreid beschreven; de mol zelf. Er moeten toch heel wat rare, onzichtbare streken door de mol zijn uitgehaald, om me ervan te overtuigen, dat we dit jaar een goeie mol hebben. Heb het gevoel dat het een anti-climax ipv een climax gaat worden. Maar goed, hooop me te vergissen, we shall see.
Wat ik zelf dit jaar ook minder leuk vond (en niet de eerste keer), is de switch van lokatie, land. Sommige mensen vinden het geweldig, ik vind het minder, moeilijk uit te leggen waarom eigenlijk. Vind het programma te rommelig, onoverzichtelijk worden, ik vind het thema 'land' altijd wel belangrijk. De gebruiken, cultuur, van een land worden vaak in de opdrachten verweven (bv. waterpijp roken, de maya-kalender, tango dansen etc...), bij de keuze voor twee landen gedurende 1 serie, en dan ook nog twee heel verschillende landen, sneeuwt dat een beetje onder, dat vind ik wel jammer.
Maar goed, gelukkig blijven er meer dan genoeg zaken over, om vooral te blijven kijken
; vindt de sfeerimpressies altijd erg mooi, de opdrachten dit jaar erg leuk, PJH erg in zijn element (hij doet het goed!), maar das wellicht iets voor een ander topic.