Auteur Topic: Klaagtopic  (gelezen 46157 keer)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Klaagtopic
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2009, 19:45:08 »
Als Anniek de mol is, vind ik haar een goede mol want ze heeft veel gemold en is niet overdeven verdacht.
Ik kan me er wel in vinden dat de montage iets geks heeft gedaan waardoor het wel te makkelijk was om haar als mol aan te wijzen (al heb ik zelf nog een tijd op Sebastiaan gezeten die ook flink aan het mollen was). Misschien hoopten ze dat we haar vanwege too obvious montage zouden afschrijven, dat vind ik dan wel weer een leuke. Maar goed, als het Anniek is (en dat geloof en hoop ik wel) vind ik het eerder vreemde montage dan een slechte mol.
Als het een van de andere mollen is moet ik zeggen dat ze, met de informatie die ik nu heb, te veel molkansen hebben laten liggen.
Ik vind het een heerlijke serie, wat weet WIDM toch altijd een leuke groep kandidaten samen te stellen en wat zit ik er dit jaar weer helemaal in om de mol te zoeken.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2009, 19:46:09 »
En als alle lol van achteraf moet komen, heb je toch niks aan de rest van de serie?

Precies, anders kunnen we net zo goed met z'n allen alleen aflevering 10 gaan kijken ;)
Uiteraard mag er wel enige mate van verrassing in zitten, de terugblikaflevering is meestal het leukste ook wel, maar het moet achteraf wel kunnen aansluiten op wat er in de overige afleveringen is vertoond. Vind ik.

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2009, 23:51:45 »
Het wordt steeds moeilijker om een goede mol te zijn vrees ik. Alle tactieken zijn al eens gedaan, heel veel mollenstreken zijn voorspelbaar. Kandidaten ontwikkelen ook steeds geraffineerdere tactieken.

Misschien maakt het het spel weer spannender door een nieuw element toe te voegen.
De Mol wint aan het eind al het geld dat hij uit de pot heeft weten te houden en er niet meer dan 1 kandidaat aan het eind op hem/haar stemt.

Op die manier is er een grotere prikkel voor de Mol om echt zoveel mogelijk geld uit die pot te houden en ook tegelijkertijd moet hij echt zijn best blijven doen om niet gesnapt te worden.....

Nu hangt er voor de Mol niks vanaf behalve dan zijn "eer" als mol....

Het is maar een ideetje.
Dat voorkomt dat een mol juist allerlei geld in de pot brengt om zg. maar niet als mol herkend te worden. En ook een Mol die op het eind zo door de mand valt dat er veel te veel op hem/haar wordt gestemd...

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
Re: Opbouwende kritiek-topic
« Reactie #83 Gepost op: 1-03-2009, 11:49:17 »
ach, ik vond dat topic ook niet zo nodig... ::rofl::...maar omdat erom gevraagd werd hè... ;)
Maar misschien moet ik de titel maar eens veranderen  :P ::)

edit: eehhh, hoe moet dat eigenlijk, de topictitel veranderen? Megan??

Dat kun je zelf door je eerste post te wijzigen, en dan het Onderwerp (boven alle smileys en zo) aan te passen.

Het ziet ernaar uit dat de montage voor 2 wegen heeft gekozen:
1. vaak en veel laten horen dat alle kandidaten dezelfde verdenken (Jon)
2. Anniek vaak laten zeggen dat ze nog niets heeft binnengehaald

Eén van beiden is de mol. De vraag is dus of Jon en Vivienne en Dennis eigenlijk stiekem op Anniek zitten, en alleen maar zeggen dat ze Jon verdenken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline xLindaaa

• Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
« Reactie #84 Gepost op: 1-03-2009, 12:09:29 »
Moet ik zometeen weer een heel jaar wachten :( afkickverschijnselen beginnen nu al!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #85 Gepost op: 1-03-2009, 12:12:27 »
Ik blijf hoop houden dat er stiekem toch nog een junior molletje opduikt dit jaar (perfecte remedie tegen afkickverschijnselen).

Dus als ik ergens over mag klagen, is het wel dat de avro zot is dat er geen nieuwe junior komt.  :(

Offline Marj2

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 1-03-2009, 16:10:08 »
Hallo allemaal, ::zwaai::

Ik heb nog nooit op dit forum gepost, maar ben wel een fervente molfan en keek tijdens vorige seizoenen vaak op dit forum. Alleen de eerste WIDM-serie heb ik gemist.
Ik wilde nog eens een steen in de vijver gooien (sorry als hier al eerder over is gediscussieerd, dat heb ik dan gemist). Ik begreep uit de laatste aflevering dat WIDM volgend jaar terug gaat komen. Is er nog iemand die vindt dat dat dan weer eens een 'gewone' WIDM zou moeten zijn, zonder die "bekende"  ::) Nederlanders? De meesten waren mij voor dit seizoen begon volstrekt onbekend, maar toch vind ik het feit dat het BN'ers zijn een grote invloed hebben op het programma.
Dat vind ik omdat:
- veel kandidaten elkaar al kennen voor het spel begint, wat bepaalt hoe ze met elkaar omgaan en wat ze van elkaar vinden. Zelfs al kennen ze elkaar niet echt goed, ze hebben elkaar allemaal wel eens ontmoet of samengewerkt. Ik mis de spanning die het oproept als je 10 echt volslagen vreemden bij elkaar zet in een groep, die samen moeten werken, maar weten dat er één is die ze niet kunnen vertrouwen, en dat terwijl ze elkaar in moeilijke omstandigheden moeten leren kennen. Wat hierbij ook meespeelt is dat niemand van een ander weet wat die in het dagelijkse leven doet...ze zijn helemaal afhankelijk van wat ze elkaar vertellen;
- deze kandi's zijn mensen die gewend zijn voor de camera's te staan en daarmee om te gaan. Dat beïnvloedt m.i. het gedrag van kandidaten t.o.v. elkaar en van het spel.
Vooral tijdens dit seizoen had ik vaak het idee dat er een vriendenclubje op vakantie was en dat de kandidaten pas toen er nog een stuk of 6 over waren, zich leken te herinneren dat het een spel was en dat het serieus werd.
Nogmaals, sorry als hier al uitentreure over is gediscussieerd, maar het houdt me echt bezig. Ik zou het zo geweldig vinden als er weer eens een ouderwetse "echte" WISDM kwam met gewone kandidaten. Naar mijn mening staat het seizoen met George nog steeds op eenzame hoogte.  ;D

« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 16:14:28 door Marj2 »

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
Re: Opbouwende kritiek-topic
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2009, 16:21:55 »
edit: eehhh, hoe moet dat eigenlijk, de topictitel veranderen? Megan??

is dat echt wat je wilt? de titel veranderen? we zijn toch Nederlanders ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Opbouwend Kritiek Forum
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2009, 16:54:56 »
Hallo allemaal, ::zwaai::

Ik heb nog nooit op dit forum gepost, maar ben wel een fervente molfan en keek tijdens vorige seizoenen vaak op dit forum. Alleen de eerste WIDM-serie heb ik gemist.
Ik wilde nog eens een steen in de vijver gooien (sorry als hier al eerder over is gediscussieerd, dat heb ik dan gemist). Ik begreep uit de laatste aflevering dat WIDM volgend jaar terug gaat komen. Is er nog iemand die vindt dat dat dan weer eens een 'gewone' WIDM zou moeten zijn, zonder die "bekende"  ::) Nederlanders? De meesten waren mij voor dit seizoen begon volstrekt onbekend, maar toch vind ik het feit dat het BN'ers zijn een grote invloed hebben op het programma.
Dat vind ik omdat:
- veel kandidaten elkaar al kennen voor het spel begint, wat bepaalt hoe ze met elkaar omgaan en wat ze van elkaar vinden. Zelfs al kennen ze elkaar niet echt goed, ze hebben elkaar allemaal wel eens ontmoet of samengewerkt. Ik mis de spanning die het oproept als je 10 echt volslagen vreemden bij elkaar zet in een groep, die samen moeten werken, maar weten dat er één is die ze niet kunnen vertrouwen, en dat terwijl ze elkaar in moeilijke omstandigheden moeten leren kennen. Wat hierbij ook meespeelt is dat niemand van een ander weet wat die in het dagelijkse leven doet...ze zijn helemaal afhankelijk van wat ze elkaar vertellen;
- deze kandi's zijn mensen die gewend zijn voor de camera's te staan en daarmee om te gaan. Dat beïnvloedt m.i. het gedrag van kandidaten t.o.v. elkaar en van het spel.
Vooral tijdens dit seizoen had ik vaak het idee dat er een vriendenclubje op vakantie was en dat de kandidaten pas toen er nog een stuk of 6 over waren, zich leken te herinneren dat het een spel was en dat het serieus werd.
Nogmaals, sorry als hier al uitentreure over is gediscussieerd, maar het houdt me echt bezig. Ik zou het zo geweldig vinden als er weer eens een ouderwetse "echte" WISDM kwam met gewone kandidaten. Naar mijn mening staat het seizoen met George nog steeds op eenzame hoogte.  ;D

Ik ben het volkomen met je eens.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2009, 17:00:23 »
Er is een apart topic met ideeën over het volgende seizoen (10). Daar is dit inderdaad al geopperd.

Ikzelf ben juist gaan fanatiek gaan kijken vanaf dat het BN'ers zijn. Juist omdat je ze al een beetje kent en het leuk is om te zien hoe ze zich manifesteren als ze dus niet in hun rol zitten.
En ik vind het juist een voordeel dat ze bekend zijn met camera's en het maken van programma's.

Ze zullen inderdaad niet zo snel in de clinch gaan met elkaar, omdat ze ook aan hun reputatie moeten denken. Maar van mij hoeft dat niet echt.

Ik vond Peging Express ook in principe leuker met bekende Nederlanders. Alhoewel ik daar ook wel enorm heb gelachen om een aantal niet BN'ers....

Misschien moeten ze het wat meer afwisselen of een keer een mix van bekend en niet bekend.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 1-03-2009, 17:04:03 »
jammer dat iedereen van die uber lange verhalen schrijft, ik heb nooit zin om dat te lezen ::rofl::

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 1-03-2009, 17:05:00 »
jammer dat iedereen van die uber lange verhalen schrijft, ik heb nooit zin om dat te lezen ::rofl::

OK, ik zal proberen korter van stof te zijn... maar.. dat vind ik wel lastig hoor...
 ::tandpastasmiley::

Offline Marj2

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 1-03-2009, 17:28:21 »

Hoi,

Zal het in het vervolg korter houden.  ;D Het lag me gewoon op mijn hart.

Injetta, heb jij ooit de series zonder BN'ers gezien? Het gaat mij er niet om of ze meer met elkaar in de clinch gaan, het is gewoon zo veel spannender met mensen die echt niet weten waar ze aan toe zijn. Het was m.i. een van de onmisbare ingrediënten, die geslachtofferd zijn voor de kijkcijfers. Maar ja, een ouderwetse serie zal er wel niet meer van komen.  :-[

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2009, 17:34:27 »
Hoi,

Injetta, heb jij ooit de series zonder BN'ers gezien? Het gaat mij er niet om of ze meer met elkaar in de clinch gaan, het is gewoon zo veel spannender met mensen die echt niet weten waar ze aan toe zijn. Het was m.i. een van de onmisbare ingrediënten, die geslachtofferd zijn voor de kijkcijfers. Maar ja, een ouderwetse serie zal er wel niet meer van komen.  :-[

Was inderdaad wel anders (wil niet gelijk zeggen beter).

ook hiet is het nadeel (kijk maar naar ER) dat mensen inmiddels bekend zijn met het concept en steeds eerder een doordacht spel beginnen te spelen. Meestal is dat geen vooruitgang voor het programma.
Het concept blijft goed maar wordt de nek omgedraaid door de voorkennis van de deelnemers.

Eigenlijk tijd dus voor iets nieuws .... Maar ja, wat ??? ??? ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2009, 18:15:11 »
Hoi,

Wat mij betreft hoef je het niet kort te houden, hoor. En weet je, als je het kort houdt in zo'n 'klaagtopic', dan krijg je weer het commentaar dat je kritiek 'te makkelijk en niet onderbouwd is'. :P Dus doe vooral gewoon wat je prettig vindt. Als mensen geen zin hebben om het te lezen, jammer dan.

Ik ben het overigens echt vollédig met je eens! En natuurlijk hoeven mensen nu ook weer niet met elkaar op de vuist te gaan ofzo, maar de onzekerheid, spanning en vertwijfeling horen er wel bij. Het is n.m.m. nu echt veel te veel een gezellig schoolreisje waarin af en toe een spelletje gespeeld wordt. De opdrachten duren realtime ook korter, is mijn indruk trouwens. Ik geloof dat geen van de opdrachten dit seizoen langer dan een uur duurde, terwijl er vroeger wel opdrachten tussen zaten van een hele dag of nacht. En zo zijn alle elementen die spanning kunnen veroorzaken langzamerhand verdwenen en het alleen nog maar lachen-gieren-brullen-met-BNers is. Iedereen staat ook alleen maar hard te lachen als er een opdracht niet gehaald wordt of als iemand de pot laat verdwijnen. Wat kan het ook schelen? Je bent op vakantie.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2009, 18:29:17 »

ook hiet is het nadeel (kijk maar naar ER) dat mensen inmiddels bekend zijn met het concept en steeds eerder een doordacht spel beginnen te spelen. Meestal is dat geen vooruitgang voor het programma.
Het concept blijft goed maar wordt de nek omgedraaid door de voorkennis van de deelnemers.

Ik denk dat WIDM in het originele concept, dus met onbekenden en ingenieuze opdrachten, dit probleem niet zo erg zou hebben. Het is namelijk elke keer anders en je kunt niet blindelings de tactiek van de vorige winnaar volgen. En geen enkele tactiek, hoe briljant ook, zal je helpen als je op de verkeerde Mol gokt. Het ís en blijft gewoon een briljant concept, maar dan moet je je wel aan dat concept houden.

Jammer dat WIDM nou net hét kijkcijferkanon van de AVRO moest worden. Misschien dat ze volgende keer een ander programma kunnen bedenken dat veel kijkers trekt (Op vakantie met BN'ers ofzo) en dat op prime time uitzenden. En dan een echte WIDM om 23.00 uur 's avonds ofzo. :P Ik vind het niet erg om voor op te blijven hoor.  8)
(nee, gaat nooit gebeuren, ik weet het ;))
« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 18:34:57 door Jayne »

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 1-03-2009, 18:31:22 »

(nee, gaat nooit gebeuren, ik weet het ;))

Jammer zou wel een perfect idee zijn ... :P
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 1-03-2009, 19:05:26 »
Serie 5 had wel echt een vakantiekarakter. Maar, imho, deze serie(s) zijn heus geen kleinigheidje voor de deelnemers, zoals bv. Dennis ook al zegt: je bent echt 24 uur per dag met dat spel bezig, geen moment relaxed.

Natuurlijk vind ik het met ON'ers ook gewoon leuker, maar zeg nou zelf: dankzij de BN'ers hebben we überhaupt nog WIDM - anders zouden ze na het vijfde seizoen gestopt zijn!
Tell me what your telescope says

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 1-03-2009, 22:47:20 »
ik heb het inderdaad niet echt gevolgd met ON'ers... dus veel kan ik er niet over zeggen.
Alleen....dat ik het toen niet volgde had ook te maken met het feit dat ik het niet zo interessant vond.
Ik ben het intensief gaan volgen juist door die BN'ers...

Maar volgens mij is het een kwestie van smaak.

Aan de andere kant.. een serie met ON'ers weer ter afwisseling is wellicht wel leuk.
Of een mix... Lijkt me ook leuk.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2009, 11:59:23 »
een serie met ON'ers weer ter afwisseling is wellicht wel leuk.
Of een mix... Lijkt me ook leuk.

Of allebei :):)

Maar uhhhhh.... dat HEBBEN we al!

Immers De Mol Junior speelt met ON'ers dus we worden op onze wenken bediend!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)