Hallo allemaal,
Ik heb nog nooit op dit forum gepost, maar ben wel een fervente molfan en keek tijdens vorige seizoenen vaak op dit forum. Alleen de eerste WIDM-serie heb ik gemist.
Ik wilde nog eens een steen in de vijver gooien (sorry als hier al eerder over is gediscussieerd, dat heb ik dan gemist). Ik begreep uit de laatste aflevering dat WIDM volgend jaar terug gaat komen. Is er nog iemand die vindt dat dat dan weer eens een 'gewone' WIDM zou moeten zijn, zonder die "bekende"
Nederlanders? De meesten waren mij voor dit seizoen begon volstrekt onbekend, maar toch vind ik het feit dat het BN'ers zijn een grote invloed hebben op het programma.
Dat vind ik omdat:
- veel kandidaten elkaar al kennen voor het spel begint, wat bepaalt hoe ze met elkaar omgaan en wat ze van elkaar vinden. Zelfs al kennen ze elkaar niet echt goed, ze hebben elkaar allemaal wel eens ontmoet of samengewerkt. Ik mis de spanning die het oproept als je 10 echt volslagen vreemden bij elkaar zet in een groep, die samen moeten werken, maar weten dat er één is die ze niet kunnen vertrouwen, en dat terwijl ze elkaar in moeilijke omstandigheden moeten leren kennen. Wat hierbij ook meespeelt is dat niemand van een ander weet wat die in het dagelijkse leven doet...ze zijn helemaal afhankelijk van wat ze elkaar vertellen;
- deze kandi's zijn mensen die gewend zijn voor de camera's te staan en daarmee om te gaan. Dat beïnvloedt m.i. het gedrag van kandidaten t.o.v. elkaar en van het spel.
Vooral tijdens dit seizoen had ik vaak het idee dat er een vriendenclubje op vakantie was en dat de kandidaten pas toen er nog een stuk of 6 over waren, zich leken te herinneren dat het een spel was en dat het serieus werd.
Nogmaals, sorry als hier al uitentreure over is gediscussieerd, maar het houdt me echt bezig. Ik zou het zo geweldig vinden als er weer eens een ouderwetse "echte" WISDM kwam met gewone kandidaten. Naar mijn mening staat het seizoen met George nog steeds op eenzame hoogte.