Ook al vind ik WIDM een leuk programma, ik denk dat er toch misschien iets te veel edities zijn geweest. Niets voor niets zijn de Vlamingen gestopt na 3 seizoenen.
Mijn favoriet is ook nog steeds het George seizoen, maar ik zit er verder niet zo mee dat ze nu alleen nog maar BN'ers doen. Maar misschien moeten ze wel de regels enigszins aanpassen waardoor de mol wat meer moet doen en het moeilijker wordt voor kandidaten om te mollen. Ik heb het suggestie topic nog niet gelezen, maar weet zeker dat er van alles zoals dit in geopperd wordt.
En wel een echte klacht: waar waren de topito's? Of jokers? Ik heb het element van die dingen uitwisselen en stelen toch wel gemist. Het was wat braafjes dit jaar, op Sebastiaan na.
Ik denk dat het probleem gewoon is dat de uitdaging, in ieder geval voor de BNers niet groot genoeg is.
Dennis zegt bij de hotelopdracht iets van: Wat maakt mij het uit als dat geld verdwijnt .... dus te weinig uitdaging om echt te mollen.
Het programma bestaat van oorsprong uit drie dingen:
- 9 mensen die proberen de mol te vinden.
- 9 mensen die proberen daar zoveel mogelijk geld te verdienen
- 1 mol die de boel saboteerd.
Tegenwoordig worden er zoveel nep-molakties uitgevoerd dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
De kandidaten moeten dus geprikkeld worden om zelf de mol te vinden en geld te verdienen. (en niet om anderen eruit te spelen)
De mol moet meer geprikkeld worden om geld ongemerkt uit de pot te houden.