Ja 'Bodejos' dat kan je wel zeggen, maar is er ook iets te vinden anders dan losse, goed bedoelde, maar vooral zelf verzonnen argumenten waar dat op gestoeld is? Zo komt hier ook regelmatig terug dat 'Anniek de mol niet kan zijn want ze kreeg een rood scherm'. Hoewel dat door anderen dan weer met applaus ontvangen wordt, is het eenvoudigweg niet waar. Dat is niet mijn mening, maar dat volgt uit de voice-over van PJH: 'de mol verlaat nooit het spel'. Anniek kreeg wel een rood scherm, maar verliet niet het spel en kan daarom dus nog gewoon de mol zijn.
Zo ook dat met die combinatie. Toen Sebas halverwege de serie opeens geld kwijt was, werd dat gezien als een mogelijke molactie. Dus als de mol aan het einde de pot heeft, dan kan de mol die ook helemaal kwijtraken. Wat halverwege de serie kan, kan immers ook aan het einde. Toch? Dan is de mol dus geen 'winnaar' in de zin dat de mol geen 'kandidaat' is, maar de mol is dan wel, zeer geraffineerd, iedereen te slim af geweest. En om die reden kan je diegene dan winnaar noemen. Zeker als je een leuke cliffhanger wilt maken.
Let wel: ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan ook nergens vinden dat het absoluut niet kan.
Groeten,
m0ll0m