Echter kleven er nu wel 2 (best zware) voorwaarden voor Anniek als mol:
- Rick moet in de aflevering dat hij afviel zijn geswitched van mol (want iedereen behalve Jon zat op Jon)
- Viviënne moet zijn geswitched van hoofdverdachte (want Jon zat op Anniek)
Die tweede acht ik aannemelijk. Je kreeg namelijk via voice-overs/biechten en andere shots gewoon te zien dat Viv in twijfel was. Zoals ze zelf al zei: de twee die ik sinds het begin het meest verdenk, met die twee zit ik nu in de finale. Daar ben ik mooi klaar mee, dat is haar gedachte. En geef haar ongelijk, het hele forum zo wat zit hier met dezelfde situatie
Maar wat zou jij doen als jij in Viv haar plaats stond? Dan zou je toch ook de afleveringen bij langs lopen met Anniek de ene keer en Jon de andere keer in gedachte. Viv: "Ik vind het lastig omdat Anniek de laatste paar opdrachten toch wel verdachte dingen heeft gedaan. En als ik dan terug ga, naar alle andere de opdrachten. Tja, dan kan ik er niet aan voorbij gaan dat ze verdachte dingen heeft gedaan. En ze zit er ook nog steeds in" Dit zei ze in afl. 9 en ik denk dat ze het daar gewoon bij 't rechte eind heeft.
Dus je kunt er m.i. wel vanuit gaan dat Viv voor de laatste test toch geswitched is naar Anniek als mol en heeft afgezien van Jon als mol. In de wetenschap dat Dennis er idd uitligt, die op Jon stemt, hij het tegen Anniek moet opnemen (die de mol is, dus die heeft 't altijd goed) en Jon stemde op Anniek. Dus Dennis kon niet anders dan afvallen. En m.b.t. Rick, ik denk dat hij gespreid heeft. Deels op Anniek, deels op anderen. En dat ie zodoende minder vragen goed heeft gehad dan de rest in die test.
Dit bovenstaande + alle duidelijke mollenstreken die Anniek gewoon geleverd heeft (0 euro in de pot bijdragen, thank you roepen noch voor de foto genomen is, plattegrond Ben Hurr in de soep draaien en ongetwijfeld nog veel meer) maakt het voor mij gewoon een duidelijke zaak. Anniek is de mol. Dat Jon dan niet gewonnen heeft, komt omdat Viv heel veel dingen noteert in haar molboekje, veel dingen onthoud en tja, generatie verschil hé, Viv is nog jong, dus is alerter/scherper (net zoals Dennis) en Jon, tja die is gewoon minder oplettend met die dingen. Hij schrijft ook wel dingen op, maar tegen 't geheugen van Viv/Dennis valt niet op te komen. Denk dus dat dat Jon de pot gekost heeft, omdat Viv op 't laatste moment tot de juiste conclusie kwam. Jammer voor hem, leuk voor Viv