Waaraan meten we een goede mol af? Wat is belangrijk? Ik vind Anniek bijvoorbeeld een goede mol omdat ze veel mollenacties heeft gedaan en weinig onmols heeft gedaan. Ze durft dingen fout te doen ook al wordt ze dan misschien verdacht. Maar veel mensen zijn hier ook teleurgesteld omdat het er te dik bovenop ligt. Dus misschien kunnen jullie ook eens kijken, wat vind je belangrijk bij een goede mol.
voor mij op nr
1: mollenstreken, gedurfde acties waardoor een opdracht mislukt (vind ik het allerbelangrijkste, opvallend of niet)
verder belangrijk voor een goede mol
- geen geld binnenhalen als het opvalt omdat je individueel geld binnen kan halen (anniek bij treinopdracht)
- geen onmolse acties
- af en toe de held spelen en intussen toch de opdracht verpesten of niet goed doen(prachtige tactiek die ik bij Anniek wel heb gemist)
- mollenstreken, gedurfde acties, ook al lukt de opdracht toch door de rest
- verwarring scheppen
- vertrouwen winnen
beetje belangrijk
- niks doen zodat je in ieder geval geen bijdrage levert aan het slagen van de opdracht
- vertrouwen winnen bij de groep door gesprekjes aan te gaan
- iemand anders verdacht maken (is altijd wel handig als mol)
- niet verdacht worden door de groep (als het maar niet zo opvalt dat ze je gaan tegenhouden om mollenacties te doen, maar omdat ze het elkaar niet vertellen komt dat niet zo snel voor)
- de mol doet dingen goed als de hele groep met z'n neus erbovenop staat zodat hij/zij niet verdacht wordt
nog minder belangrijk:
- niet verdacht worden door de kijker (vind ik dus niet zo heel belangrijk, wij maken elkaar en onszelf toch wel gek, bovendien zit daar ook een taak van de montage, kan de mol minder wat aan doen)
niet belangrijk
- goed in de groep liggen (hoeft niet per se, ik vond het echt stoer van Molouska dat ze zo irritant durfde te zijn)
- onopvallend in de groep liggen (hoeft van mij niet)
- de mol steelt geld uit de pot (kan grappig zijn, hoeft van mij niet)
ik vind het geen goed molgedrag als:
- de mol dingen goed doen die ook makkelijk fout gedaan hadden kunnen worden om maar niet verdacht te worden (vind ik echt flauw van een mol)
- de mol dingen goed doet omdat hij/zij weet dat er ergens een opdracht komt waarbij er geld uit de pot gaat (veiling)
Wat vind jij belangrijk?
(o ja, en sorry dat ik er al helemaal van uitga dat Anniek de mol is, ik kan me niet meer anders voorstellen)