Nu spreek je je tegen. Voormalig Anniek aanhangers zeiden dat de mol ook gewoon een rood scherm zou kunnen krijgen. Jij zegt nu dat de mol geen test maakt. Wil je daar mee zeggen dat Anniek dan zonder iets te doen de test had ingevuld, en dat ze voor de show een rood scherm kreeg. Hoe kan de mol nou een rood scherm krijgen als hij geen vragen goed of fout heeft beantwoord.
Je moet eens een cursus begrijpend lezen gaan volgen, jelsir. Daedalus geeft hierboven de verklaring. En die is heel simpel. Het maakt geen ene moer uit WAT de mol invult, het is slechts voor het plaatje thuis, zoals ik al zei. Wanneer de productie er geen speciale bedoeling mee heeft, volgt na elke door de mol ingevulde test een groen scherm.
Nee, ik spreek mezelf niet tegen, de uitzondering op de regel is dat de redactie een speciale wending in het spel gaat aanbrengen. En ook dan maakt het niet uit wat de mol invult, het zal te allen tijde resulteren in een rood scherm. Hieruit volgt in normale omstandigheden dat een van de andere kandidaten onbewust en onwetend een vrijstelling krijgt.
Dat Anniek in aflevering 2 een rood scherm kreeg, en dat de mol een rood scherm KAN krijgen, zijn twee zaken die los van elkaar staan. Simpel gezegd omdat Anniek de mol niet was. Nu kun je, door de test met opzet slecht te maken op een moment dat je weet dat je er niet uit gaat, informatie halen uit de foute antwoorden, maar dan moet je wel vreselijk goed onthouden WAT je hebt ingevuld. Dus ik denk dat Anniek de test gewoon naar eer en geweten heeft ingevuld.
Overigens: het thema ''Anniek'' en het thema ''Mol'' hebben niets met elkaar te maken. Anniek was niet de mol, en de Mol heette niet Anniek......