Auteur Topic: Alle officiele mollenacties van Jon op een rijtje.  (gelezen 9925 keer)

Offline Rynk

• Forumlid
Alle officiele mollenacties van Jon op een rijtje.
« Gepost op: 12-03-2009, 21:59:51 »
Ik heb niet alles kunnen horen (mijn moeder was druk aan het telefoneren over de mol), maar ik heb hier toch wel de meeste mollenacties van Jon die tijdens de aflevering werden verteld hier gezet:

1. Bij de tunnels: Jon rekte het zoeken naar Froukje zo lang mogelijk uit, en deed alsof hij Hans hielp zijn camera te vinden, maar stuurde hem juist de verkeerde kant op.
2. Topito's: Onderhandelde met Dennis omdat hij wist dat ze er samen niet uit zouden komen.
3. Het reuzenrad: Kladderde de flap-over vol, zodat Anniek de hele opdracht niet meer snapte.
4. De telefooncelopdracht: Belde veel te vaak, maar Paula en Froukje(?) merkten het niet. Kwam overigens wel binnen met zijn team, om niet verdacht te raken (Het geld kwam toch niet in de pot)
5. Theateropdracht:Heeft de tijd laten verstrijken en schopte iedereen in de war door willekeurig namen en getallen te roepen.
6. Pinballopdracht: Sloeg het idee van Sebas af om een strategie te bedenken, waardoor de klein aanzienlijk kleiner werd op een bedrag in de pot.
7. Lasergame: Liet Viv alles verpesten.
8. Winkelopdracht: 'Verwarde' de Duitse en Belgische vlag, en niemand merkte het.
9. Foto-opdracht: Zei tegen een aantal toeristen dat ze gewoon konden blijven staan of dat ze mochten gaan zitten.
10 Auto-opdracht: Liet Anniek rondjes rijden. Zorgde ervoor dat Viv een groen, maar ook een rood bordje omver reed.

De volgende staan ook op de site:
Aanwijzing 3
In aflevering 2 zegt de Mol dat hij slecht ziet in het donker.

Aanwijzing 4
De Mol zit in de "Ik zie het niet"-coupé.

Aanwijzing 5
In aflevering 8 zegt de Mol dat hij niet houdt van enge, donkere gangen.

Aanwijzing 6
Als de kandidaten het reuzenrad goed hadden opgelost, dan zat iedereen in het reuzenrad behalve de Mol. Die stond buiten spel op de grond te kijken.

Ik heb ook nog enkele hints uit de aflevering:
De anagrammen:
Dom veel raden
Al vreemd doen
Omrand de vele
Dit zijn allemaal anagrammen van VAN EERD DE MOL(hoe kon iemand dat in hemelsnaam raden?)

Jordanie:
Pieter-Jan zei: 'De mol wist dit al.' Hij doelde op het feit dat de mol allang wist dat de groep naar Jordanie(ik ben vergeten hoe je zo'n trema op de computer maakt) ging. Jon zei de hele tijd: 'Ik wist het! Ik wist het!'

Hopelijk heb ik jullie geholpen. Nog opmerkingen/fouten die verbeterd moeten worden? Reageer dan!
Ik vind trouwens wel dat dit niet bepaald veel hints waren, de meeste waren echter wel leuk.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2009, 22:05:24 door Rynk »

Offline theluckyboatman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alle officiele mollenacties van Jon op een rijtje.
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2009, 22:07:18 »
Ik kan je alleen maar bedanken!!!
Ananas

Offline juul4

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2009, 22:12:46 »
treinopdracht: 100 euro ipv 300 euro uit zn kluis halen
autokerkhof: aan de handrem trekken en knop van walkie-talkie ingedrukt houden (arme Paula...)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2009, 22:48:32 »
Vond ik een mooie actie, 300 euro uit de kluis halen maar er 200 zoek maken. Heb me wel verbaasd over hoe weinig geld het was, vond het een beetje "held is De Mol"; Jon kan het laten lukken omdat hij er toch practisch niets mee verdient ... maar bleek anders te zitten !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2009, 22:55:18 »
Vond ik een mooie actie, 300 euro uit de kluis halen maar er 200 zoek maken. Heb me wel verbaasd over hoe weinig geld het was, vond het een beetje "held is De Mol"; Jon kan het laten lukken omdat hij er toch practisch niets mee verdient ... maar bleek anders te zitten !

Als de anderen hun kluis allemaal open hadden gekregen had ie een probleem gehad  ::rofl::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2009, 00:07:53 »
Aanwijzing 6
Als de kandidaten het reuzenrad goed hadden opgelost, dan zat iedereen in het reuzenrad behalve de Mol. Die stond buiten spel op de grond te kijken.
Hier ook nog maar even. Dan moet Jon dus een tattoo hebben, want anders kon hij ook gewoon bij Dennis zitten en Rick buiten staan. Maar hoe moeten wij dat weten?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2009, 11:20:13 »
Hier ook nog maar even. Dan moet Jon dus een tattoo hebben, want anders kon hij ook gewoon bij Dennis zitten en Rick buiten staan. Maar hoe moeten wij dat weten?

Ik denk eigenlijk dat Jon geen tattoo heeft en dat ze maar gewoon achterwege laten dat Rick ook buiten had kunnen staan.. Zeer slechte hint dus. ::ohno::

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2009, 11:55:52 »
Dit is de letterhint van de testvragen van Jon:

Zoals je ziet heeft hij ook in aflevering 9 een vraag beantwoord.
Ik kan 't niet zo waarderen dat zijn antwoord daar géén onderdeel is van de mol.nu hint.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2009, 12:01:12 »
Zoals je ziet heeft hij ook in aflevering 9 een vraag beantwoord.
Ik kan 't niet zo waarderen dat zijn antwoord daar géén onderdeel is van de mol.nu hint.

Nee, da's nou weer jammer. Toch stom dat we niet l-o-m hebben opgemerkt!! ::dom::

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2009, 12:14:41 »
Niets ten nadele van de mol (hij was niet slecht want dan had ik 'm wel door gehad  ::ohno:: ) maar toch mis ik nog wel een paar dingen.

Bij de ijsopdracht heeft ie de hele tijd met dat ijs lopen zeulen. Niet echt een molactie.

Op het autokerkhof houdt ie Anniek tegen om de 1000 euro te pakken. Dit levert uiteindelijk 1500 euro méér op in de pot. Dus, wie had nu het overzicht ??? (hij houdt natuurlijk wel een keer 100 euro uit de pot door aan de handrem te trekken)

Bij de foto opdracht trekt hij Anniek op het laatste moment de juiste richting uit.

In het kantoor haalt ie toch veel geld binnen. Ookal is het maar half geld. Zijn halve 1000 eurobiljet past wel mooi ann dat van de andere groep.

Gezien het feit dat er blijkbaar toch pas in Ierland een keuze voor de mol is gemaakt, heeft ie het niet slecht gedaan, maar toch... ook weer niet heel erg overtuigend voor mij.
Komt bij dat de montage ook weer redelijk vern##keratief was dit jaar.

Maar goed, we hebben weer een aantal weken vol spanning op de bank gezeten en over het algemeen von ik het een mooie serie met een leuke groep en enkele fantastische opdrachten... ::ok::

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2009, 12:48:38 »
Nee, da's nou weer jammer. Toch stom dat we niet l-o-m hebben opgemerkt!! ::dom::

Idd... want we hebben die letters nog opgeschreven of niet... We hebben iig gekeken vban wat iedereen aanklikte
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2009, 13:32:36 »
Niets ten nadele van de mol (hij was niet slecht want dan had ik 'm wel door gehad  ::ohno:: ) maar toch mis ik nog wel een paar dingen.

Bij de ijsopdracht heeft ie de hele tijd met dat ijs lopen zeulen. Niet echt een molactie.

Op het autokerkhof houdt ie Anniek tegen om de 1000 euro te pakken. Dit levert uiteindelijk 1500 euro méér op in de pot. Dus, wie had nu het overzicht ??? (hij houdt natuurlijk wel een keer 100 euro uit de pot door aan de handrem te trekken)

Bij de foto opdracht trekt hij Anniek op het laatste moment de juiste richting uit.

In het kantoor haalt ie toch veel geld binnen. Ookal is het maar half geld. Zijn halve 1000 eurobiljet past wel mooi ann dat van de andere groep.

Gezien het feit dat er blijkbaar toch pas in Ierland een keuze voor de mol is gemaakt, heeft ie het niet slecht gedaan, maar toch... ook weer niet heel erg overtuigend voor mij.
Komt bij dat de montage ook weer redelijk vern##keratief was dit jaar.

Maar goed, we hebben weer een aantal weken vol spanning op de bank gezeten en over het algemeen von ik het een mooie serie met een leuke groep en enkele fantastische opdrachten... ::ok::

Jon liep wel in de zon met het ijsblok en volgens Viviënne stootte hij er ergens tegen aan. Wat betreft het autokerkhof, beter helemaal niets dan 500 (0,5 x 1000)

Eigenlijk wel jammer dat Jon in die fabriek niet á la Dennis geld heeft weggegooid.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2009, 16:18:00 »
mijn theorie was dat hij heel veel halve briefjes had en idd de bijpassende helft verwoeste (dat had ik tenminste gedaan).

maarre ik vind et zo vreemd dat ze die enorme streek die hij paula daar leverde niet hebben uitgezonden, ik vond het zo mooi dat hij der het halve gebouw voor niets doorstuurde  ;D

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2009, 16:20:07 »
Jon liep wel in de zon met het ijsblok en volgens Viviënne stootte hij er ergens tegen aan. Wat betreft het autokerkhof, beter helemaal niets dan 500 (0,5 x 1000)

Eigenlijk wel jammer dat Jon in die fabriek niet á la Dennis geld heeft weggegooid.

Maar dan had ie niet zoveel moeite moeten doen om de auto met 2x op het dak daar naar toe te sturen ...
Nu kwam er dus 2000 in de pot ...

mijn theorie was dat hij heel veel halve briefjes had en idd de bijpassende helft verwoeste (dat had ik tenminste gedaan).

Dat had ik dus ook eerder verwacht van een mol. En dan alleen die briefjes meegenomen waar de andere helft niet van was gevonden  >:D
« Laatst bewerkt op: 13-03-2009, 16:21:38 door NeekeP »

Offline Bubbeltje

• Forumlid
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2009, 17:12:36 »
De stewardessenhint is alsnog een hint.
Boeing 747. ;D
Zie de podcast op schiffers.fm. ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2009, 17:56:02 »

maarre ik vind et zo vreemd dat ze die enorme streek die hij paula daar leverde niet hebben uitgezonden, ik vond het zo mooi dat hij der het halve gebouw voor niets doorstuurde  ;D

::jaja:: "nee, naar links, nee eh voor jou naar naar links, ja, nee toch niet, ergens op het raam, ik zie het toch, nee toch niet"
De enveloppe was leeg......en een tijd dat dat kostte  ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2009, 18:34:36 »
De stewardessenhint is alsnog een hint.
Boeing 747. ;D
Zie de podcast op schiffers.fm. ;)

Jeeeeeeej!

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-03-2009, 18:59:58 »
Hebben jullie die youtube filmpjes al bekeken ??? http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/286582

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #18 Gepost op: 13-03-2009, 19:30:08 »
Hebben jullie die youtube filmpjes al bekeken ??? http://schiffersfm.omroep.nl/page/artikel/286582
Ja prachtige filmpjes!
Kun je zien dat Jon toch nog wel weer meer heeft gedaan dan het lijkt!
Dat halve geld bleek dus toch helemaal niets waard te zijn en hij heeft die lampjes van de camera's uitgedaan  :P
En muntjes uit Paula's bakje gehaald  ::rofl::
Hoe hij ook weer inspeelde op Sebastiaans smaakpupillen

Nou ik vind het echt een topmol! Voor mij is hij beter dan de vorige twee jaren  :)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-03-2009, 19:34:51 »
Ik begin het toch langzamerhanmd een betere mol te vinden.. Ik vind dat ze niet hele sterke hint in de falevering hebben gedaan. Nu blijkt gewoon dat hij veel meer gedaan heeft en daar wordt nou wel weer blij van :D