Poll

Heb je de fandag volgend jaar liever in de Observant of in het AKN-gebouw?

Observant
AKN-gebouw
Geen mening

Auteur Topic: Observant of AKN-gebouw?  (gelezen 22372 keer)

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #20 Gepost op: 15-03-2009, 20:53:03 »
iedereen kon een stoel vinden???
heb je niet gezien hoeveel mensen er op de grond moesten zitten??

kwestie van even naar boven lopen en een stoel pakken...dat hebben meer mensen gedaan namelijk :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Duiker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #21 Gepost op: 15-03-2009, 20:56:56 »
De poll begint toch een duidelijke voorkeur uit te wijzen, ondanks alle commentaar en kritiek vooraf ::jaja::
Molloot sinds seizoen 4

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #22 Gepost op: 15-03-2009, 20:59:03 »
De poll begint toch een duidelijke voorkeur uit te wijzen, ondanks alle commentaar en kritiek vooraf ::jaja::

Ja inderdaad dat viel me ook op  ::rofl:: leuke foto van jou Duikertje  ::ok::

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #23 Gepost op: 15-03-2009, 21:01:57 »
Ja inderdaad dat viel me ook op  ::rofl:: leuke foto van jou Duikertje  ::ok::
haha dankje :) je foto van mij en hans is ook goed gelukt trouwens, thanks :)
Molloot sinds seizoen 4

Offline Nîcky

• Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Wie is de .... Mol???
« Reactie #24 Gepost op: 15-03-2009, 21:03:00 »
haha dankje :) je foto van mij en hans is ook goed gelukt trouwens, thanks :)

Oh gelukkig dat het goed gelukt is, your welcome ook leuk om kennis met jou te maken. ::jaja:: bijna allemaal veilig weer thuis gelukkig. ;D

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2009, 21:07:07 »
Na 2,5 uur lang reizen ben ook ik weer heel huids aangekomen thuis ja.

Wat waren ze btw vanmorgen aant doen op Utrecht Centraal, dat levend schaken..
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2009, 21:50:23 »
Het AKN-gebouw. Het is toch wel prettig dat er ruimte is.
Het gebakje bij de ingang vond ik heel leuk. Zowel boven als beneden cathering. Toiletten ::ok::

Op de grond zitten is ook wel leuk hoor! Geen punt.
Boven was ook genoeg ruimte om te zitten.

Het enige minpuntje volgens Wim is dat er geen lekker biertje te koop is ::)

Offline dech2410

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 15-03-2009, 21:57:47 »
AKN-gebouw is prima, maar dan minder mensen, en minder gezeik van de AVRO ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #28 Gepost op: 15-03-2009, 22:00:12 »
Voor het beste resultaat dient er m.i. met de volgende zaken rekening te worden gehouden:
1. Evenveel mensen als vorig jaar in de Observant, maar dan in het AKN gebouw. Dan is het niet te druk, zodat iedereen toch wat tijd bij zijn favoriete kandiaat kan doorbrengen, maar kunnen er toch nog veel mensen komen. Het is dat ik niet speciaal voor kandidaten naar de fandag kom, anders had ik me toch wel ernstig bekocht gevoeld.
2. De kandidaten moeten zelf hun tijd in kunnen delen. Ik heb al meerdere keren van mensen gehoord dat ze een half uur bij iemand in een 'rij' hebben gestaan en toen ze aan de beurt waren, de kandidaten voor hun neus werden weggeplukt. Uiteraard mogen de kandi's af en toe rust nemen, maar zij kunnen zelf best aangeven wanneer ze die rust willen en wanneer ze nog gewoon gezellig praatjes willen maken.
3. Fans komen niet alleen even voor een foto. In De Observant was ook altijd gelegenheid tot korte praatjes. Wel zo gezellig en zijn de kandi's ook niet alleen gekomen als decor, maar worden ze ook om hun intelligente capaciteiten gewaardeerd (en ja, om een praatje te kunnen maken heb je toch echt een zekere intelligentie nodig, probeer maar eens een goed gesprek met een dolfijn te voeren).
4. De airco mag wel op vol vermogen en/of die studiolampen mogen wel uit.
5. Kandidaten zijn niet het hedendaagse equivalent van Christus Himself en fans zijn niet gelijk te stellen met, laten we zeggen, varkens. Zoals wij (is Dennis en ik) vandaag bij tenminste één gelegenheid bejegend zijn is diep-dieptriest. Het lijkt wel alsof de AVRO wel poeslief is tegen de fans als er leden nodig zijn, maar zodra de 6 euro is geïnd mogen we weer volop beledigd worden. Ik wil over deze gebeurtenis elders nog wel uitweiden, want het mag toch wel redelijk schandalig genoemd worden. M.i.
6. Doe eens wat relaxter, niet zo opgefokt "hup foto! wegwezen! kandidaten weg nu! NU!" Rustig aan. Als je zegt dat de dag tot 16.00 uur duurt, maar je de kandidaten afraffelt voor 14.00, wat is dat nou? Doe eens normaal zeg.

Ohja, nog even, er waren een hoop dingen die wel gewoon goed waren hoor, ontvangst en catering en vragenvuur en veiling waren naar mijn idee prima de luxe, maar ik stip alleen even deze puntjes van kritiek aan.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2009, 22:02:08 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline dech2410

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 15-03-2009, 22:28:30 »
Joram, dit is het precies gewoon :D alleen nu de positieve feitjes ook zo uitbreiden en de avro voelt zich niet intens beledigd xD

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #30 Gepost op: 15-03-2009, 22:40:25 »
Ik kan me in Joram's woorden scharen, maar alleen niet zo hard. Ik zou alleen wel graag de AVRO als tip mee willen geven:

1. Of minder mensen toelaten in het AKN gebouw
2. Of de 'toegang' tot kandidaten beter regelen, bijv. door tijdschema's op te hangen van wie waar beschikbaar is.

Punt 2 klinkt misschien lullig. Maar ik ben vaak bij fanbeurzen geweest van bijv. Star Trek of andere SF en TV series, waar acteurs komen, en daar wordt veel meer gewerkt met schema's. Elke acteur heeft dan zijn eigen plek ergens aan een desk, voor een foto, praatje, handtekening etc. Als de acteur daar dan niet is, is zijn PA er nog die je kunt vragen wanneer ie weer terug is of op welke tijdstippen ie waar is. De PA's had de AVRO nu al (een beetje) gedaan, nu het echte regelen nog. Je kunt meer mensen 'servicen' dan, ook al lever je iets meer intimiteit in.

En het is wel inderdaad zo dat de meet-en-greet na de veiling nooit heeft plaatsgevonden, terwijl deze wel was aangekondigd. En dat is wel erg jammer.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #31 Gepost op: 15-03-2009, 22:55:31 »
Een keus tussen Observant en AKN ga ik niet maken, omdat dat niets opschiet.
In de Observant liggen geweldige herinneringen, maar die zijn er nu ook in het AKN.

Vond het gebouw lekker licht en ruim, er waren genoeg plekken te vinden waar het niet zo druk was. De toiletten waren zelfs ook nog bereikbaar.  :)
Alleen waren de kandidaten echt compleet niet te bereiken, en dat vind ik erg jammer.
De enige die ik heb kunnen vinden is Hans, die net lekker iets aan het vertellen was, maar dat kon blijkbaar niet want er moesten foto's gemaakt worden.
Zag even later Froukje ook compleet weggedrukt in een hoek, zag er wel sneu uit. Niet echt handig dus.

Dus alsjeblieft minder mensen volgend jaar, zodat je ook nog eens iemand kan vinden.
Verder vond ik de service geweldig, niets te klagen.
Leuke gebakjes, genoeg ruimte (er werd ook niet moeilijk gedaan toen wij in de kantine gingen zitten voor een interview), en het podium stond ook op een goede plek. Volgens mij heeft iedereen alles goed kunnen zien.
De foto's die al gepost zijn bewijzen dat wel.

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #32 Gepost op: 15-03-2009, 23:11:12 »
Na 2,5 uur lang reizen ben ook ik weer heel huids aangekomen thuis ja.

Wat waren ze btw vanmorgen aant doen op Utrecht Centraal, dat levend schaken..

Dat levend schaken had te maken met (het gratis reizen middels) het boekenweekgeschenk
"Auteur Krabbé en schaker Hans Böhm zijn zondag ook actief. Zij nemen vanaf Haarlem de trein naar Utrecht. Ze spelen snelschaak met treinreizigers.
Vanaf half twaalf spelen de BN'ers levend schaak tegen elkaar in de stationshal van Utrecht Centraal." (NU.nl)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #33 Gepost op: 15-03-2009, 23:36:59 »
Ik moet er idd wel bij vermelden dat ik inmiddels begrepen heb dat de eerste meet&greet totaal onvoorbereid was en dat het daarom zo'n chaos werd. Dit is voor mij wel een reden geweest om bij de tweede m&g geen moeite meer te doen, terwijl het toen dus blijkbaar beter ging.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #34 Gepost op: 15-03-2009, 23:52:08 »
Ik sluit me bij de meerderheid aan hoor. Ook voor mij geldt: Observant heeft iets bekends, eemn gevoel van: hier weet ik de weg.

Toch doet het onrecht aan de Avro om alles daarom zomaar af te kraken. Uiteraard zal er gekeken moeten worden naar, en overlegd over, dingen die volgend jaar beter mogen. Vooral het ongedwongen karakter mag wat mij betreft weer terugkomen.

En 1 heeeeeeeel belangrijk puntje in de afhandeling van de inschrijvingen:

Zet daar toch meteen een auto-reply op, zodat je meteen weet of je aanmelding binnen is. Als je dan een week moet wachten, zit je niet in onzekerheid.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #35 Gepost op: 15-03-2009, 23:55:15 »
Eigenlijk is alles gezegd.
Ik kan me volledig aansluiten bij wat met name dea heeft geschreven.
Wat jij hebt meegemaakt weet ik niet, weet wel uit eigen ervaring dat er een avro mevrouw ronddoolde die werkelijk niets maar dan ook helemaal niets begreep van molloten. en dat vond ik met name voor mijn dochter erg jammer.  ::ohno::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #36 Gepost op: 15-03-2009, 23:58:58 »
Bij deze op veler verzoek ook enkele pluspunten, opdat AVRO ons niet helemaal gaat haten nu.

1. De pendelbussen waren excellent. Da's nou service, chapeau!
2. De ontvangst was evenzeer subliem. Ging lekker vlot en liep goed door.
3. De gebakjes waren geniaal met dat mollogootje. Ik heb er nog een groene vingerafdruk aan overgehouden, dus ik mag door voor de koelkast :P
4. Ondanks dat het uit nood was geboren (daar Jon snel weg moest) vond ik de introductie van PJ, de aankondiging der kandidaten en het direct daaropvolgende Vragenvuur uiterst geslaagd. Ik stond er zelf ook goed voor toevallig :P Maar dat liep ook erg lekker.
5. Een rustige ruimte waar we het PJ interview konden houden was geen overbodige luxe te noemen. Erg fijn dat het gebouw groot genoeg is hiervoor.
6. Ruim, licht, niet koud en geen wind/regen/sneeuw/molshopen. Enorm pluspunt, alhoewel de warmte iets overdreven was...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #37 Gepost op: 16-03-2009, 00:03:18 »
7. Het mollogo op het gebakje past niet in mijn molmap.  >:(  ::rofl::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 16-03-2009, 00:06:28 »
Als ze de volgende keer in 't AKN-gebouw net zoveel mensen toelaten die er tijdens de MFD Observant in 2008 waren dan hebben de kandidaten meer ruimte tot hun beschikking voor de meet & greet gedeeltes. Want er waren toch ong. 300 bezoekers vorig jaar? En dit jaar toch op zijn minst 500 (ik denk zeker wel richting de 600 vandaag).

De locatie maakt mij niks uit, ik vond het alleen wel zielig voor de kandidaten vandaag. En dat meen ik serieus. Ze werden gewoon echt overvallen door alle MFD bezoekers die op kwamen dagen en er was gewoon nauwelijks ruimte om je terug te trekken zeg maar. Wat je dus kreeg was dat elke kandidaat een plek had opgezocht in 1 dezelfde ruimte, waar elk 1 grote ring omheen verzamelde van bezoekers. Gevolg: zodra je bij kandidaat 1 was geweest en je naar kandidaat 2 toe wilt, je komt gewoon er niet weg. Dat is tenminste wat ik zo zag gebeuren tijdens de 1ste meet & greet toen ik op de trap stond en dus overzicht van boven had.

Ik denk dat de kandidaten het namelijk ook zelf fijner zullen vinden om gewoon wat meer ruimte te hebben. En niet dat je omcirkeld bent met mensen. Toch miste ik vandaag wel 't binnenplein op in de buitenlucht staan. Dat had wel wat in de Observant tijdens de veiling. Gewoon even lekker een luchtje scheppen terwijl je de veiling bijwoont. En dat er dan een limiet gesteld wordt aan 't aantal bezoekers, het zij zo. Ik snap dat de AVRO zo veel mensen wil toelaten, maar je moet ook realistisch blijven. En bij zoveel evenementen geldt, op=op, dus ik vind volgend jaar in 't AKN-gebouw met max. 300 bezoekers een prima idee. Of Observant, tis mij om 't even. Het heeft allebei wel wat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #39 Gepost op: 16-03-2009, 00:06:53 »
Ik denk dat een ieder het er wel over eens is wat de plus en min punten waren vandaag.

Feit blijft dat als je een gebouw groter maakt en meteen het bezoekersaantal ook verdubbeld de ruimtewinst foetsie is. Neem daarbij dat de kandidaten niet in aantal toenemen en je kunt op je vingers natellen dat er een chaos uitbreekt met de meet&greet.
Dus avro... niet meer doen, zoveel mensen is gewoon voor niemand gezond, zeker niet voor de kandidaten!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna