Poll

Heb je de fandag volgend jaar liever in de Observant of in het AKN-gebouw?

Observant
AKN-gebouw
Geen mening

Auteur Topic: Observant of AKN-gebouw?  (gelezen 22394 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Observant of AKN-gebouw?
« Reactie #40 Gepost op: 16-03-2009, 00:11:16 »
Had ik al gezegd dat de polaroids top waren?
De polaroids waren top!  ;)

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #41 Gepost op: 16-03-2009, 00:11:53 »
Had ik al gezegd dat de polaroids top waren?
De polaroids waren top!  ;)

::jaja:: i agree!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 16-03-2009, 08:13:50 »
Als ze de volgende keer in 't AKN-gebouw net zoveel mensen toelaten die er tijdens de MFD Observant in 2008 waren dan hebben de kandidaten meer ruimte tot hun beschikking voor de meet & greet gedeeltes. Want er waren toch ong. 300 bezoekers vorig jaar? En dit jaar toch op zijn minst 500 (ik denk zeker wel richting de 600 vandaag).

Mis. We hadden 400 quizzen, en die hebben we lang niet allemaal uitgedeeld. Op basis daarvan denk ik dat er zo'n 350 mensen waren vandaag. Ongeveer net zoveel als in de Observant vorig jaar toch?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #43 Gepost op: 16-03-2009, 08:42:01 »
Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat de AVRO het best goed georganiseerd had. De bussen, goede doorloop bij de kassa, koffie met gebak en een goed zichtbaar podium. Ik moet zeggen dat het allemaal erg geslaagd was. ::ok::

Het minpunt, tjsa, dat blijft natuurlijk het dringen voor een foto/handtekening bij de kandidaten. Je moet geen claustrofobie hebben zeg. Wat dat betreft chapeau voor de kandidaten die vriendelijk bleven lachen en geduldig handtekeningen bleven uitdelen.  ::bravo::

Hoe het anders zou moeten? Moeilijk. Minder mensen toelaten misschien, maar de laatste jaren bij de Observant was het eigenlijk ook al dringen. Op zich vond ik de 'rij' bij Froukje wel oké, dan gebeurt het tenminste nog een beetje eerlijk, en krijgt de kandidaat nog een beetje lucht.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat het de 'oude' molfandag waar je met een handjevol molgekken uitgebreid met de kandidaten kon kletsen gewoon voorbij is. Sinds de mol met BNners is, is het gewoon drukker en is een praatje er niet meer bij. Jammer maar het is niet anders, vrees ik.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2009, 12:37:39 »
Mis. We hadden 400 quizzen, en die hebben we lang niet allemaal uitgedeeld. Op basis daarvan denk ik dat er zo'n 350 mensen waren vandaag. Ongeveer net zoveel als in de Observant vorig jaar toch?

Ik denk dat de organisatie de precieze cijfers weet door het afvinken van de inschrijflijsten. Ik ben dan ook zeeeer benieuwd naar dit cijfer! Dus iemand van de crew mischien ??
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #45 Gepost op: 16-03-2009, 13:11:35 »
AKN gebouw, maar met de bar van de Observant.  ::ok::

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 16-03-2009, 14:56:51 »
Ik dacht dat PJ zei bij zijn introductie, dat er 600 mensen aanwezig waren. (Dat vond ik nogal veel want dat geveol had ik niet namelijk...)

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 16-03-2009, 15:00:42 »
Ik dacht dat PJ zei bij zijn introductie, dat er 600 mensen aanwezig waren. (Dat vond ik nogal veel want dat geveol had ik niet namelijk...)

dat klopt ook niet hoor...er waren 540 aanmeldingen maar uit ervaring weten we inmiddels dat daar ook aanmeldingen bij zitten van mensen die niet komen... :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 16-03-2009, 15:03:53 »
Ik heb de observant natuurlijk maar 1jaartje mee gemaakt... En toen was het wel erg koud dus dat het gewoon binnen was, was wel een voordeel. Wel vond ik het dit jaar veeeeel te druk. Dus een AKN gebouw met de helft van de mensen zou perfect zijn...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 16-03-2009, 15:35:39 »
dat klopt ook niet hoor...er waren 540 aanmeldingen maar uit ervaring weten we inmiddels dat daar ook aanmeldingen bij zitten van mensen die niet komen... :)
ok, ik dacht al dit zijn nooit 600 mensen. ik denk dat je op zich wel evenveel mensen kunt toe laten, maar dat het beter geregeld moet worden zodat het minder druk aanvoelt.

Offline stephany

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 16-03-2009, 15:44:20 »
En misschien kunnen de kandidaten dan toch beter achter een tafel o.i.d., zodat iedereen er langs kan voor een foto/handtekening, dat je dan in een rij staat. Zo is het minder chaotisch en komt iedereen aan de beurt. (ze liepen nu tenslotte ook niet echt vrij rond).

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 16-03-2009, 15:45:50 »
ik denk dat het handig is als de kandidaten niet op een rijtej achter tafels zitten, maar zoals nu bij sommige het geval was een of twee tafels om ze heen. zodat de fans een beetje op afstand blijven en je een natuurlijke stroom krijgt.

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #52 Gepost op: 16-03-2009, 16:08:00 »
Ik kan alleen maar onderschrijven wat Daedalus zegt. Kandidaten konden niet hun eigen tijd inplannen, ze werden geleefd. En ik vraag me af of dat aan fans of AVRO te wijten is. Afgelopen jaren is alles prima gegaan en hoorde je zelden klachten. Dit komt ook door de gelijdelijke verspreiding van kandidaten over de dag. Ze waren er de hele middag aanwezig, waardoor ze voor iedereen ruimte hadden voor een praatje, een foto, een handtekening etc. Hierdoor waren de fans rustiger, er was immers tijd genoeg. Maar doordat er met tijdschema's werd gewerkt en de kandidaten door de 'gorilla' iedere keer met nog heel veel mensen er om heen werden weggeplukt, wat schandalig was, krijg je dit soort tafferelen. Door mensen iedere keer naar binnen te brengen(om ze zogezegd wat rust te geven?) zorgde de avro er zelf voor dat het iedere keer zon gekkenhuis was rondom de kandidaten. Dit is voor de kandidaten niet fijn, maar ook niet voor de fans. Beiden houden er nu een minder gevoel aan over. En wat Daedalus ook zegt, niet iedereen komt voor een foto. Nu was het iedere keer: foto hup gemaakt, volgende en weg. Dit was ook het enige dat toegelaten werd door de gorilla, daarna werden ze weer weggesluisd. Kan me voorstellen dat de kandidaten dan ook snel weg waren, op deze manier is het voor niemand leuk. Zoals ik al eerder zei, het spontane karakter verdwijnt zo, de gezelligheid. Wilde ik in de Observant weleens tot 6 uur blijven, nu ben ik al voor drieën weggegaan, voor mij hoefde het niet meer.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2009, 16:10:03 door Ikbenjorg »
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #53 Gepost op: 16-03-2009, 19:15:03 »
Zoals ik al half in de Fandag topic had gezegd, denk ik dat ze in het AKN gebouw iets slimmer hadden kunnen zijn met waar het podium en tafeltjes en stoeltjes stonden. Verder denk ik wel dat het verschil met vorig jaar, mbt drukte, minder groot is dan een deel van jullie denken. Zie bijgevoegde foto van vorig jaar.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie staan tegenover de actie van JP die rond Froukje alles in goede banen probeerde te leiden. Aan de ene kant gaat het er minder Chinees (lees chaotisch) aan toe, maar aan de andere kant is een gesprekje dan echt sowieso niet meer mogelijk.
(Is volgens mij trouwens een super toffe gast, die JP.)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #54 Gepost op: 16-03-2009, 19:19:48 »
JP deed zijn best om er structuur in te krijgen.

En er is niets mis met zoveel mogelijk mensen aan bod te laten komen, en dan maar iets strakker ''geregisseerd''.

Aan de andere kant: er zijn mensen die slechts voor 1 kandidaat komen, maar er zijn er ook die het om het even is met wie ze op de foto gaan. Dus vantevoren aangeven met wie je graag op de foto wil, zou voor een aantal mensen een oplossing zijn, maar voor anderen weer niet. Je kan het nooit voor iedereen goed doen, wil ik ermee zeggen.

« Laatst bewerkt op: 16-03-2009, 19:22:38 door Bodejos »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #55 Gepost op: 16-03-2009, 19:26:40 »

Wilde ik in de Observant weleens tot 6 uur blijven, nu ben ik al voor drieën weggegaan, voor mij hoefde het niet meer.
het was ook veel vroeger afgelopen dan gepland was. Dus veel vroeger dan de rest ben je niet weggegaan.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 16-03-2009, 19:29:57 »
Ik vind wat JP heb gedaan bij Froukje.. Ja dat is handig. Maar dat ik me camera moet afgeven aan iemand.. Vind dat echt niet kunnen! Dat je de mensen op afstand houdt.. Oke. Dat is natuurlijk begrijpelijk! Maar vind het echt raar dat iemand van de avro de foto nam. Kom op zeg. Alsof we zelf niet snel een foto kunnen maken!  :-\\

(Was die jongen met die krulletjes en die beugel van de avro eigelijk? Hij stond bij Sebastiaan.)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline laura12fr

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-03-2009, 19:49:48 »
Zoals ik al half in de Fandag topic had gezegd, denk ik dat ze in het AKN gebouw iets slimmer hadden kunnen zijn met waar het podium en tafeltjes en stoeltjes stonden. Verder denk ik wel dat het verschil met vorig jaar, mbt drukte, minder groot is dan een deel van jullie denken. Zie bijgevoegde foto van vorig jaar.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie staan tegenover de actie van JP die rond Froukje alles in goede banen probeerde te leiden. Aan de ene kant gaat het er minder Chinees (lees chaotisch) aan toe, maar aan de andere kant is een gesprekje dan echt sowieso niet meer mogelijk.
(Is volgens mij trouwens een super toffe gast, die JP.)

ik denk dat er wel iets meer mensen waren maar niet veel en veel meer. maar naar mijn idee was het dit jaar korter, had je minder de tijd. vorig jaar was er meer tijd voor de meet&greet naar mijn idee (heel nederlands deze zin);)
en wat een leuke foto, nu herrinner je mij aan het feit dat me haar vorig jaar niet zat  :P

Offline SasQuii

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 16-03-2009, 19:58:57 »
Ik sta met Jon op de foto  ;D (alhoewel weet Jon daar niks van xD)
::rofl::

Jaja wij zijn wel slim ::)

Offline Injetta01

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 16-03-2009, 20:38:57 »
Ik heb het ook al in het MOLfandagtopic gezet.
Waar komt het idee vandaan dat de kandidaten vorig jaar niet werden belaagd???
Vorig jaar was mij eerste keer, dus ik wist niet wat de bedoeling was.
Toen de kandidaten eindelijk kwamen (want dat was veeeel later dan gezegd). Ontstond er een ware stormloop!
Zo'n 300 man stond op dat kleine binnenplaatsje en de kandidaten werden tegen de muren aan gedrongen!!
Je moest je werkelijk door de mensenmassa heen wringen, want omdat het zo klein was, stonden de cirkels van mensen ook nog eens doorelkaar. Je moest dus ook nog wringen om bij een andere kandidaaat te komen.
Ik wist echt niet wat ik zag en heb even staan kijken toen wat er gebeurde...
De kandidaten stonden tegen de muur aan gedrukt en iedereen maar dringen, duwen, trekken!

Omdat de kandidaten langer bleven dan nu, werd het in de loop van de dag relaxter en rustiger.
Maar je wil niet weten hoe lang het heeft geduurd voordat we eindelijk bij Dennis in de buurt konden komen. Toen was het al bijna tegen het einde!

Als ik naar de mensen kijk in deze ene zaal dit jaar, heb ik toch niet het idee dat dit zoveel meer is dan vorig jaar. Ik schat eigenlijk ook zo'n 350!
Dus echt niet zoveel meer hoor.

Volgens mij ligt het eraan dat de kandidaten zo idioot kort zijn geweest en de meet en greet qua tijd dus erg kort.
Geef 350 mensen zeg 3 uur de tijd om met 6 kandidaten te praten, handtekening te krijgen, foto te maken en zo of die 350 mensen hebben hooguit anderhalf uur (of was het nog minder) voor 6 kandidaten.
Dan is het dus 2 keer zo druk!

Het is dus belangrijk dat het bekend is hoe lang die kandidaten blijven en dan iets aan tijdsindeling te doen.
en misschien toch iets met nummertje. Of iets nog gekkers: een afscheiding maken tussen de kandidaten en de mensen. De kandidaten staan verspreid van elkaar. En dan steeds laat je een clubje van zeg 10 mensen bij een kandidaat. Die krijgen dan de tijd om foto's te maken, even een praatje te maken etc. En dan waar de volgende 10 mensen.
Dan sta je wel in de rij, maar dat voelt eerlijker en relaxter denk ik. Denk maar aan in de rij staan voor een attractie in een pretpark. Iedereen komt aan de beurt en er zijn geen drangpartijen.

Of de kandidaten moeten echt gewoon van het begin tot het einde er zijn, zodat je tijd genoeg hebt.