Ik kan alleen maar onderschrijven wat Daedalus zegt. Kandidaten konden niet hun eigen tijd inplannen, ze werden geleefd. En ik vraag me af of dat aan fans of AVRO te wijten is. Afgelopen jaren is alles prima gegaan en hoorde je zelden klachten. Dit komt ook door de gelijdelijke verspreiding van kandidaten over de dag. Ze waren er de hele middag aanwezig, waardoor ze voor iedereen ruimte hadden voor een praatje, een foto, een handtekening etc. Hierdoor waren de fans rustiger, er was immers tijd genoeg. Maar doordat er met tijdschema's werd gewerkt en de kandidaten door de 'gorilla' iedere keer met nog heel veel mensen er om heen werden weggeplukt, wat schandalig was, krijg je dit soort tafferelen. Door mensen iedere keer naar binnen te brengen(om ze zogezegd wat rust te geven?) zorgde de avro er zelf voor dat het iedere keer zon gekkenhuis was rondom de kandidaten. Dit is voor de kandidaten niet fijn, maar ook niet voor de fans. Beiden houden er nu een minder gevoel aan over. En wat Daedalus ook zegt, niet iedereen komt voor een foto. Nu was het iedere keer: foto hup gemaakt, volgende en weg. Dit was ook het enige dat toegelaten werd door de gorilla, daarna werden ze weer weggesluisd. Kan me voorstellen dat de kandidaten dan ook snel weg waren, op deze manier is het voor niemand leuk. Zoals ik al eerder zei, het spontane karakter verdwijnt zo, de gezelligheid. Wilde ik in de Observant weleens tot 6 uur blijven, nu ben ik al voor drieën weggegaan, voor mij hoefde het niet meer.