Hier ben ik!
Ik ken geen Kurt en in de Duitse heb ik De Mol nog nooit een rood scherm zien krijgen.
MAAR (en degenen die nog buitenlandse reeksen willen kijken, moeten even niet verder lezen)
In Australië is het wel gebeurd. In een eerdere aflevering kreeg een kandidaat rood scherm en lag er dus uit. De volgende aflevering mochten de overgebleven kandidaten stemmen of hij terug mocht komen of niet. Als ook maar één iemand ja zei, mocht ie terugkomen én winden ze 50.000 dollar! Het stemmen was anoniem (voor de kandidaten tenminste) dus niemand wist wie ja gezegd had. Hij kwam in ieder geval terug. (maar bleek niet De Mol te zijn, want dat is te riskant natuurlijk, want wat als iedereen nee zegt?)
MAAR, later viel er iemand af die de volgende aflevering zélf de keuze kreeg om terug te komen in het spel of niet. De catch was dat als ze besloot terug te komen, het deze keer geen 50.000 dollar zou opleveren, maar 50.000 dollar zou
kosten! Ze besloot om terug te komen, waardoor al dat geld uit de pot ging. Later bleek ze dus De Mol te zijn, die zich had laten elimineren (nouja het zal wel zwaar in samenzwering met de productie geweest zijn) om alle verdenking van zich af te schudden en later onschuldig terug het spel in te stappen en bovendien nog eens 50.000 dollar uit de pot te halen.
Het is dus al eens gebeurd in een molreeks. En de molreeksen over heel de wereld stammen allemaal af van hetzelfde format. Dus het zou even goed in een Nederlandse reeks kunnen gebeuren.