Auteur Topic: Mol en Rood Scherm-theorie  (gelezen 33946 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mol en Rood Scherm-theorie
« Reactie #40 Gepost op: 17-03-2009, 22:45:42 »
Als je het filmpje kijkt, weet je het.  :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #41 Gepost op: 17-03-2009, 22:46:02 »
Naast Anton Jongstra Mister Wie is de Mol himself. Ook wel kandidatenbegeleider, steun en toeverlaat, en jurylid van Lucille Werner bij Lingo.

Om de eerstgenoemde redenen is JP toch wel iemand aan wiens verklaring je geloof mag hechten, lijkt me.

Voor mij is deze discussie nu ten einde.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 17-03-2009, 22:53:29 »
Om 09:19 min van 't vragenvuur filmpje

Hij zegt letterlijk: "Het is eigenlijk iets dat ontstaan is op wieisdemol.com, in het forum. Daar is een soort van adagium gekomen dat De Mol nooit een rood scherm kan krijgen. Wij hebben dat nooit gezegd."

Hij zegt dus niet dat De Mol wel een rood scherm kan krijgen. Hij zegt alleen dat de makers van het programma nooit hebben gezegd dat dit niet kan. Eigenlijk zegt hij helemaal niets over of De Mol wel of niet een rood scherm kan krijgen.
Dankzij deze prachtige uitspraak kunnen we deze discussie nog tot in lengte van dagen blijven voeren! :D JP bedankt! ::bravo::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2009, 22:55:06 »
Ze laten het inderdaad open.

Noch bevestigen ze noch ontkennen ze dat de mol een rood scherm kan krijgen, alles is dus nog mogelijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline The Miracle

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2009, 22:57:04 »
Und wo kann ich das Filmpje finden?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 17-03-2009, 22:58:24 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #46 Gepost op: 17-03-2009, 23:01:23 »
Sowieso is alles mogelijk. Volgens mij denken sommige mensen dat er een boekwerk bestaat met alle regels waaraan widm moet voldoen. Dan heb ik nieuws: dat boek bestaat niet. Er zijn geen regels, hooguit die ene: niets is wat het lijkt. En zelfs dát hoeft niet waar te zijn. Ik pleit dan ook voor een vernieuwd motto:

Alles Kan!
The British are not impressed.

Offline The Miracle

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 18-03-2009, 00:08:46 »
Sowieso is alles mogelijk. Volgens mij denken sommige mensen dat er een boekwerk bestaat met alle regels waaraan widm moet voldoen. Dan heb ik nieuws: dat boek bestaat niet. Er zijn geen regels, hooguit die ene: niets is wat het lijkt. En zelfs dát hoeft niet waar te zijn. Ik pleit dan ook voor een vernieuwd motto:

Alles Kan!

Ik ga toch liever door met mijn eigen motto:

Gewoon, omdat het kan!

K*tzooi, om dat filmpje te kunnen zien moet ik een account hebben, wat ik dus niet heb. Dan maar er 1 aanmaken. Gewoon, omdat het kan.

Update: zomg, ik ben ingelogd en wil t filmpje bekijken, maar waar deze zou moeten verschijnen blijft mijn venster wit. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
« Laatst bewerkt op: 18-03-2009, 00:15:29 door The Miracle »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 18-03-2009, 10:07:04 »
Sowieso is alles mogelijk. Volgens mij denken sommige mensen dat er een boekwerk bestaat met alle regels waaraan widm moet voldoen.
Jammer dat het niet bestaat. Zou vast veel geld opbrengen bij de veiling!  ;D

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #51 Gepost op: 18-03-2009, 10:08:32 »
Weet iemand trouwens wat er gebeurt als de mol ziek naar huis moet? Dan is er sprake van overmacht. Laat Roeland Fernhout in seizoen 5 nou net de mol geweest zijn. Niemand die ooit heeft kunnen bewijzen dat dit niet waar is, en ik pas uit betrouwbare bron te horen gekregen heb dat hij toevalligerwijs de oorspronkelijke mol was in dat seizoen. Tsja, het was pure overmacht, en een WIDM zonder mol is onmogelijk...

Haha, ik heb vorig jaar eens gepost dat ik dacht dat Annette van Trigt de mol 2008 was maar dat ze ziek naar huis moest of onenigheid had met de productie, en dat te plekke Dennis is gekozen. Toendertijd kansloos weggeboed als slechtste theorie ooit, maar hihi je weet het natuurlijk nooit 100% zeker ;)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline The Miracle

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 18-03-2009, 19:35:21 »
Haha, ik heb vorig jaar eens gepost dat ik dacht dat Annette van Trigt de mol 2008 was maar dat ze ziek naar huis moest of onenigheid had met de productie, en dat te plekke Dennis is gekozen. Toendertijd kansloos weggeboed als slechtste theorie ooit, maar hihi je weet het natuurlijk nooit 100% zeker ;)

Ja klopt, maar degene van wie ik gehoord heb dat Roeland de oorspronkelijke mol was, is een insider bij IdtV, de producent van het programma destijds, weet niet of dat nu nog steeds zo is. En ik durf te beweren op de dood van heel mijn familie en vrienden dat Roeland die editie ook daadwerkelijk de mol was, tot hij ziek werd en aan het infuus de serie moest verlaten.

WorldExpress

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 18-03-2009, 19:40:18 »
Roeland is mijn broer en ik kan je verzekeren dat hij de mol niet was  :D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #54 Gepost op: 18-03-2009, 19:53:19 »
Ja klopt, maar degene van wie ik gehoord heb dat Roeland de oorspronkelijke mol was, is een insider bij IdtV, de producent van het programma destijds, weet niet of dat nu nog steeds zo is. En ik durf te beweren op de dood van heel mijn familie en vrienden dat Roeland die editie ook daadwerkelijk de mol was, tot hij ziek werd en aan het infuus de serie moest verlaten.
Kom op zeg, deze discussie ligt al vier jaar onder het stof.

Alleen omdat nu een onvoorbereide Jon van Eerd de mol was, was Roeland Fernhout 4 jaar geleden ook de mol.

Zet je dit soort onzin nou neer om reacties als deze te krijgen (terwijl je je eigenlijk te barsten lacht), of geloof je er zelf in? 

Jij bent waarschijnlijk ook een aanhanger van de theorie dat er twee mollen in het spel kunnen zitten, of dat Pieter Jan de mol kan zijn. Als je er toch zo heilig van overtuigd bent dat het allemaal wel kan, richt dan een eigen forum op, waar alleen dit soort theorieën aan bod komen.

Leg mij maar eens uit waarom er twee mollen in het spel kunnen zitten, in jouw visie kan dat toch? Vertel maaar eens HOE.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 18-03-2009, 20:09:15 »
What the ****?  ??? Wat een aparte conclussie.
Nog even niks.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #56 Gepost op: 18-03-2009, 20:20:59 »
De Roeland was de mol-theorie is al lang en breed weerlegd, doordat er op het strand een spel was dat is gebaseerd op ''mijnenveger''.

Yvon Jaspers heeft uit de doeken gedaan hoe ze daar heeft lopen te klooien om dat spel (je kon in bepaalde vakjes dingen vinden), te laten mislukken. Was in de terugblik te zien, als ik me dat goed herinner. Op dat moment zat Roeland nog gewoon in het spel.

Ja, en dan gaan mensen nu natuurlijk vertellen dat die actie van Yvon op het strand achteraf pas zal zijn bestempeld als ''mollen-actie''. En er was nog iets, maar ik kan me niet alle mollenacvties uit de eerste afleveringen meer herinneren. Ik heb intussen weer een beroep gedaan op de vraagbaken van RN op dit gebied.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #57 Gepost op: 18-03-2009, 20:41:26 »
Volgens mij kreeg Yvon tijdens de eerste aflevering het percentage in beeld. Iedereen had al een groen scherm gehad, alleen Yvon nog niet... Ze was er verdacht rustig onder, wat ik bij een gewone kandidaat niet zou verwachten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #58 Gepost op: 18-03-2009, 20:48:14 »
Ze was als laatste aan de beurt.

Angela liet de deelnemers even schrikken, want 9 kandidaten hadden al groen gehad. Werden de percentages overigens niet vooraf aan de executie getoond of was dat pas later in de serie?

Ik heb intussen gevonden wat ik zocht, op de eigen site van Heinz: de molacties van Yvon uit de eerste twee afleveringen:

Citaat
Yvon: "Bij het liegspel (aflevering 1) besloot ik om het door Sander verdiende geld niet vast te zetten en koos vervolgens twee ex-mollen in mijn jury. Het leek me dat zij mijn leugen wel door zouden hebben. En dat was inderdaad het geval."

"Mijn tactiek bij het strandspel (aflevering 2) was om de verwarring richting Sander en Marc-Marie zo groot mogelijk te maken. Ik heb als een kip zonder kop gegraven. Zo diep mogelijk, zo lang mogelijk in één vak. We hebben maar één zo'n kistje naar boven gehaald."

« Laatst bewerkt op: 18-03-2009, 21:00:16 door Bodejos »

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #59 Gepost op: 18-03-2009, 20:59:31 »
Ze was als laatste aan de beurt.

Angela liet de deelnemers even schrikken, want 9 kandidaten hadden al groen gehad. Werden de percentages overigens niet vooraf aan de executie getoond of was dat pas later in de serie?

Volgens mij was dat pas later in de serie. Dat ze ging zeggen van 'eerst eens kijken wat voor percentage jullie gehaald hebben'. In de eerste aflevering was dat nog niet zo meen ik, al ben ik daar niet 100% zeker van, het is al weer een tijdje terug.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'